shit ik krimp, wat zou jij doen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• shit ik krimp, wat zou jij doen?

Helemaal onderaan staat een open vraag. Dus je hoeft niet op mijn progressie te reageren daar doe ik toch niets mee.
    Vraag staat onderaan en is voor een open discussie. Graag alleen relevante reply's neerzetten of je ervaringen die relevant zijn.

Topictitel zegt het al, ik krimp.
    Nou ja krimpen, het is nog steeds vnl bf dat daalt, maar de laatste dagen dramatisch hard.
    De laatste tijd is de frequentie van mijn trainingen niet goed, dat is slecht voor de groei, maar goed.
    Ik eet meer dan ooit. Dagelijks ongeveer een heel brood, meestal bruin, elke dag bananen, bijna elke dag 2 of 3 eieren elke dag minimaal 4oogr vlees.
    Gisteren ca 850gr kippenbout en rosbief, veel rijstwafels, regelmatig chocolade repen en weet ik het wat allemaal.
    En dan nog het nodige kipfilet als beleg, hazelnootpasta, leverworst en liters melk, minstens een liter per dag.
    Ik sla nog van alles over, koek eet ik op dit moment weer volop en ik snoep regelmatig. Vaak pasta , rijst en groentes, soms wat aardappelen, met veel vlees en jus.

Er gaat per week de nodige kilo's vlees en kip doorheen iig en elke week tenminste 1x pw vis en een liter of 10 melk dus per week.
    En shakes, na de trainingen alleen, maar per 80/100gram met een halve liter melk.

Ik ben natuurlijk nog zat vergeten van wat ik zoal eet, maar ik zit wel op minimaal 4000cal per dag gemiddeld.
    Alleen al aan brood kom ik al richting de 1800/2000cal....

Maar goed, ik doe elke ochtend om 06.00uur een stukje cardio (kranten fietsen) en ik zat een aantal weken aan de T3.
    Dus dat ik vet kwijt raak is vrij logisch.
    Toch had ik niet verwacht veel lichter te worden, gisteren ging ik weer eens op de weegschaal staan en die gaf 108kilo aan, dus veel lichter dan zou moeten.

Maar nu de vraag, wat zouden jullie doen, als je nu opeens meer gewicht kwijtraakt dan je verwacht?
    Ik wil bijvoorbeeld terug naar de 120kilo, dacht van de 110/112 door te gaan naar de 120 en nu sta ik op 108, maar wat doen jullie. Ga je meer eten, heb je de ruimte om je trainingen aan te passen of...verzin het maar.
    Velen zullen geen antwoord kunnen geven dat weet ik ook wel, maar stel dan, je bent niet aan het cutten en toch raak je gewicht kwijt waar je niet op rekent. En dat is nog voordat je het echt duidelijk ziet in de spiegel.

Gewoon neerzetten wat jij zou doen voor jezelf in welke situatie, we zijn hier om te discussiëren en te leren van elkaar.

Oja en niets is fout. Jouw mening is jouw mening en jouw ervaring kunnen we niet aan tornen.
    succes.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

2 jaar terug ofzo had ik een moment waarop alles perfect liep. Verloor vet te snel in mijn ogen ondanks dat de massa bleef aanzetten. Lichaamsgewicht ging ook naar beneden. Naderhand gezien had ik niet moeten gaan bulken en door moeten gaan tot een 10% vet. Maar anderzijds voelde ik me ook ontzettend klein en zwak en voelde me niet lekke in het vel ook al werd me kracht meer en me spiermassa ook. Wilde dus eigenlijk nooit meer onder de 15% lichaamsvet komen als het even kan en ben dus steeds meer gaan eten om het ver verlies tegen te gaan.

Kijken naar lichaamsgewicht voor een bodybuilder betekend niks zolang de spiegel de massa laat zien met de definitie die jij wilt.

Na me eerste ervaring met een injectie kuur heb ik nog een tijdje kunnen trainen. Daarna lange tijd niet. Dankzij HGH ben ik qua massa en kracht niet zoveel verloren. Toch voel ik me stuk kleiner als ik in de spiegel kijk. Dus dat betekend weer hard trainen Daarnaast zit ik in een periode dat me carriere voor gaat. Moet daar nog de juiste balans in vinden icm sport om toch hard te kunnen blijven trainen.
    Last edited by Falstyr; 01-10-2010, 11:20.

Comment

Ik merk bij mezelf regelmatig een link tussen gebrek aan regelmaat in mijn leven en onverwacht/ongepland afvallen. Waarschijnlijk ook omdat er dan juist andere dingen spelen waar je leven onregelmatig door is (stress, drukte, depressiviteit, etc)

Bij mij is het dan vaak toch vooral een kwestie van zo snel mogelijk weer in de routine komen voor de regelmaat.

Raak je ook kracht kwijt? of blijf je daarin wel mooi op peil?

Verder ben ik nog maar een groentje hier. dat onverwachts afvallen is eigenlijk zelfs meer van voor mijn KT tijd. Toen ik nog alles kon eten wat ik wilde zonder dat er een grammetje bleef hangen. Toen raakte ik in ieder geval telkens wat ik gainde kwijt door onregelmatigheid.
      Fear is the mind killer

Comment

@ Falstyr, okee mooi stukje ervaring, voor de oplettende BN'er ook leerzaam denk ik.

@sf, nope kracht groeit gewoon door, vetvrije spiermassa blijft ook goed(groeit op dit moment zeer langzaam) en ik heb volop energie.
        Het is echt puur het onregelmatige dat de groei remt en het stukje fietsen elke ochtend 45 minuten en de laatste tijd de T3 dat de kilo's vet er vanaf vliegen.
        En ik slaap tegenwoordig trouwens ook gemiddeld 1 tot 2 uur langer dan voorheen. Nu 6 tot bijna 7 uur soms ipv 4 tot max 5 uurtjes. Dus dat scheelt ook in vet vasthouden.

Comment

Post anders gewoon je training + voedingschema eens? Denk dat dat al een veel duidelijker beeld schept.

Comment

Trainingsschema schept helemaal geen helder beeld tenzij je precies vermeld hoe je het doet. Dus het aantal seconde rust, of bepaald ritme van elke fase van de ROM, eventueel extra piek contractie bij bepaalde reps, super set...etc etc... Aangezien de meeste mensen een simpele opsomming van oefeningen vermeld heb je er dus geen reet aan.

Comment

Is niet van belang, dat zit allemaal goed, zoals ik al zei.
              Ik eet minstens 4000cal per dag meestal flink wat meer, zal meestal rond de 4500 tot 5000 zitten.
              Trainingschema is vrij standaard en intensief.

Maar verder niet relevant. En ik heb daar geen comment op nodig, check avatar, ben nu weer wat groter, droger en harder. Ik ga niet meer of minder eten dan dat ik nodig heb per moment.

Maar als je wat wil weten, vanaf training gisteravond tot vandaag om 1200uur:
              shake halve liter melk met 110gr whey
              daarna 2 grote kippenbouten ca 700gr
              100gr pure chocolade
              slapen,
              06.00uur fietsen
              tussen 0700uur en 1200 uur vandaag
              totaal ca 700gr brood volkoren met kalkoenfilet 100gram, saks lever worst
              brood met hazelnootpasta
              ca 350gr zalm met aardappelen en fritessaus
              aantal biskwietjes
              koek met een suikertroep er tussen(128cal)
              liter melk.

Zal op dit moment rond de 3000cal zitten halverwege de dag. Is het genoeg denk je?
              Is wel weer lekker veel suiker, maar ik mag het hebben. jullie nie.
              Op andere dagen eet ik weer anders, dan bijvoorbeeld eerst eieren en brood en kip of kalkoen filet, pap(brinta of iets anders) En noem maar op.

Zometeen gaat er weer een grote kippebout in, appel en banaan en eieren, straks pasta met groente en kip en nog van alles. Vrouw wil nog kipdrumsticks braden in de oven dus,....jam jam.
              Gaat straks ook weer wat in van brood of iets anders, rijst ofzo.
              Misschien nog een grote bak yoghurt. En ik moet zo een ananas aansnijden.

Verder gaat straks de vruchtensap open en op.

Ik ga komende week weer een tijdje op elke dag ruim een kilo kip(hele kip of bouten) per dag zitten, daar blijft netto iets van 600gr van over ofzo. Daarnaast nog de kalkoenfilet minstens 100gr per dag, en ander broodbeleg. Elke dag minstens een liter melk, 3 eieren, groente, pasta rijst of aardappelen.
              Trainingen gaan omhoog, ben begonnen bij 2e sportcentrum, dus komt er bij meer dagen een shake 80/100gram en 500melk bij, meer appels en bananen.

Verder paar keer per week nog ander vlees(rund/rood) en op zaterdags altijd 250gr biefstuk en/of vis.

Comment

Training gisteravond;
                enkele supersets, geen rust 3 oefeningen 3 rondjes dan wat rust en weer door.
                Ook van oefeningen naar andere oefeningen, geen rust verder, of max 10/20sec.

latpull, ca bw, gewicht trekt mij net niet/net wel omhoog, dus ca 100kilo.4x10
                latpull lager gewicht smal reverse grip pulldown 3x10
                zelfde gewicht ook met V-bar 3x10
                BOR ca 85kilo 4x10
                straight arm pull downs laag gewicht ca30kg 4x10
                face pulls laaggewicht ca 30kg 4 x 12
                shrugs 2 setjes x 15 dumbells 34 kg.
                reardelts BOR 4x10
                reardelts fly 4x10x55(machine)

Biceps curls alles 4x10
                EZ bar 40kg
                dumbells 26 kg
                concentrated curls 26 kg
                CC 14 kg
                concentrated achter op bench 16/14/12kg

Doel: kleine massa winst, betere definitie, grotere fatburn.

nog steeds last van elleboog, daarom gewichten overal nog relatief laag.

Reps uptempo en explosief
                rust tussen meeste oefeningen geen, meeste in superset.
                tussen aantal rondjes 30 tot max 60 sec rust
                2x uitgelopen rust door ouwehoeren ca 2/3 minuten.

duur training 35/40 minuten.

Comment

Ok, ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar wat me opvalt is dat je ontzettend veel snoept dus. Veel suiker binnenkrijgt.
                  Maar daar heb je toch niets aan, dat is toch niet de groei die je wilt dan? Ik neem aan dat je geen simpel vet wilt aanzetten.
                  Of zie ik dat helemaal fout.......
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Trainingsschema schept helemaal geen helder beeld tenzij je precies vermeld hoe je het doet. Dus het aantal seconde rust, of bepaald ritme van elke fase van de ROM, eventueel extra piek contractie bij bepaalde reps, super set...etc etc... Aangezien de meeste mensen een simpele opsomming van oefeningen vermeld heb je er dus geen reet aan.

Het staat er hoor Fal. Hierboven

Over een maand oid ga ik weer over naar puur massa training met minder oefeningen, hoger gewicht en lager tempo/meer rust.
                    Werk nu eerst verder aan definitie en fatburn

Dan ga ik dus wel weer puur naar basic, gemiddeld 4 oefeningen per groep. rust tussen sets van 30/60 rust tussen oefeningen 60/90

Rom wordt dan ongeveer 1 op 2 vanaf explosief naar contractie, vanaf contractie in de negatieve fase zal max ca 2 sec duren.
                    Extra piek contractie in de meer isolerende oefeningen.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                      Ok, ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar wat me opvalt is dat je ontzettend veel snoept dus. Veel suiker binnenkrijgt.
                      Maar daar heb je toch niets aan, dat is toch niet de groei die je wilt dan? Ik neem aan dat je geen simpel vet wilt aanzetten.
                      Of zie ik dat helemaal fout.......
                      Nee dat zie je heel goed beaudien,

ik snoep vrij veel de laatste tijd, krijg veel te veel suikers binnen.
                      Heel langzaam bouwt dat weer af. Het was meer nog geen 2 weken geleden.
                      Ik was er tot een maand geleden vanaf, maar heb tussendoor iets uitgeprobeerd met veel KH na de training en nu heb ik weer een verhoogde behoefte en loop ik weer teveel te snoepen. Sinds dat probeersel van veel KH(suikers) na de training....... waarmee ik wel weer vet ging aanzetten.

Maar ik zet geen vet aan hoor, het vet vliegt er vanaf bij mij. Mijn behoefte ligt zo rond de 5000cal op dit moment dus dat beetje suiker op 5000cal.....
                      Dus als ik de suiker laat staan ben ik over 2 maanden superdroog.

Comment

Nou, toch keurig, vind ik!

En dat is nou net zo tricky met suikers en veel KH, het lijkt wel of je lichaam steeds om "meer, meer, meer" vraagt.
                        Ik snoep nu ruim een half jaar niet meer en mis het totaal niet, maar ik weet zeker dat ik er ook niet aan moet beginnen, want dan is de beer weer los......
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik denk dat je niet teveel naar de weegschaal en jou gewicht moet kijken.
                          De spiegel is belangrijker, en je gevoel bij jou lichaam. Massa en kracht winnen en toch vet verbranden, das toch wat een ieder wil.

En tja, het motto is toch meer groeien, is meer eten.

Nu denk ik (aangezien je al zoveel naar binnen werkt), dat je dan bijna geen tijd meer hebt om andere dingen te doen.
                          Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Details vermelden daar kan je niets mee nee, maar zo bedoelde ik het ook niet. Waar ik vooral op doelde is dat je bijv. ook te veel van het goede kan doen.

@ marnop: Tsja, eeh ik vind het gewoon een 'vreemd' verhaal eigenlijk. Misschien toch meer op zoek gaan naar regelmaat zoals je zelf al vermelde. Dus een plan uitwerken en je daar aan houden. Vaste dagen, vast voedsel zodat het allemaal wat gelijkmatiger is. Gewoon 1 opzet dus voor de hele week en je daar aan houden. Niet steeds wat anders.

Comment

Ik kijk niet zoveel naar de weegschaal hoor, was al wat weken geleden, maar was nu even benieuwd.

mbt meer eten, ik ga binnenkort het eten wat aanpassen weer verder omhoog in eiwitten en andere timing.
                              Verder zit ik nu in de G-Flux en dat bevalt me wel. Ik zit nu dus in de ideale anabole toestand.
                              Melk gaat als eerste wat omhoog, naar de 2 liter per dag en ik ga weer meer kip eten en meer eieren. Mijn vrouw is nu al zo blij met mijn ontluchten af en toe, haha zal nog ff erger worden. Suikers gaan verder omlaag en de betere KH gaan er meer in. Vetten zullen hetzelfde blijven.
                              Maar ik wil dus wel wat in de G-Flux blijven hangen dus dat moet ik in de gaten blijven houden. Ik moet wel vet blijven verbranden en tegelijk droge spiermassa aan blijven zetten.
                              Zal binnenkort eens uitrekenen hoeveel ik precies binnen krijg dan van alles.

Anyway, het moet goed blijven, want ik moet in mei 2011 op een wedstrijd staan, groot, droog en keihard. Beneluxcup gaat het worden en bij de eerste 3 in ieder geval.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X