buikspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• buikspieren

train nu al een tijdje en me rechter zijkant buikspier is groter dan me linker maar heb ik ook met me borst heeft iemand daar een verklaaring voor
    of gewoon door trainen en trek van zelf bij ??

gr Dmd

Hoe zwaar ben je en wat kan je maximaal bankdrukken?
    Squat 5 x 147.5
    Bench 5 x 122.5
    Deadlift 5 x 180

Comment

buikspieren

ben 192 77 kilo ongv 70 kilo

Comment

Originally posted by Joost-S View Post
        Hoe zwaar ben je en wat kan je maximaal bankdrukken?
        wat heeft dat met zijn asymmetrie te maken ?
        ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Originally posted by Limit View Post
          wat heeft dat met zijn asymmetrie te maken ?
          Alles.

Dat het bij een 70kg bankdruk geen fuck uit maakt. Hij heeft nog amper spiermassa dus de kans is 99% dat het bij gaat groeien als die wat verder vordert. Mijn rechter borst was namelijk ook altijd kleiner en dat is in de loop der tijd gewoon bijgetrokken.
          Squat 5 x 147.5
          Bench 5 x 122.5
          Deadlift 5 x 180

Comment

Originally posted by Joost-S View Post
            Alles.

Dat het bij een 70kg bankdruk geen fuck uit maakt. Hij heeft nog amper spiermassa dus de kans is 99% dat het bij gaat groeien als die wat verder vordert. Mijn rechter borst was namelijk ook altijd kleiner en dat is in de loop der tijd gewoon bijgetrokken.
            ah oke in die zin
            ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Haha 70 kilo is ook weer niet zo weinig. 25 kilo elke kant.
              beetje kort door de bocht om te zeggen dat ie helemaal geen spiermassa heeft.

Daarnaast zegt bench press niet altijd alles over borst. Als je schouders/triceps achterlopen druk je nog weinig.

ik denk eerder dat het gewoon genetisch is
              You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                Haha 70 kilo is ook weer niet zo weinig. 25 kilo elke kant.
                beetje kort door de bocht om te zeggen dat ie helemaal geen spiermassa heeft.
                Een max van 70kg is iets waar sommige sporters mee beginnen, dus het is in relatieve zin weinig. 70kg max betekent dat hij reps zal maken met 50kg, ervan uitgaande dat hij als doel bodybuilding heeft (alleen dan is asymmetrie ook van belang).
                In dat opzicht is het dus een absolute beginner, ondanks dat hij wellicht al wat spiermassa heeft gegained.
                Bankdruk/ OH zijn toch DE oefeningen die een indicatie geven van UB kracht. Met een max van 70kg is er nog niet echt sprake van zwakkere schouder/triceps, maar meer van zwak UB in zijn algemeen.

Kortom; probeer eens een poosje een schema als Bill Starr, zal wonderen voor je doen icm flinke hoeveelheden voedsel.

Hopelijk is het nu duidelijk wat ik bedoel.
                Squat 5 x 147.5
                Bench 5 x 122.5
                Deadlift 5 x 180

Comment

ach hou toch op. Ik train nu 3 jaar 4 keer in de week en heb daarvoor 3 jaar 1 keer per week getraind,..en nog NOOIT heb ik iemand met 70 kilo zien beginnen.
                  Jong, oud, sporters of niet-sporters beginnen altijd gewoon met 10 kilo aan elke kant;..dus 40 kilo totaal.

Absolute beginner is iemand die 30 kilo duwt. Altijd dat stoer gedoe hier..word er moe van
                  You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

ach hou toch op. Ik train nu 3 jaar 4 keer in de week en heb daarvoor 3 jaar 1 keer per week getraind,..en nog NOOIT heb ik iemand met 70 kilo zien beginnen.
                    Jong, oud, sporters of niet-sporters beginnen altijd gewoon met 10 kilo aan elke kant;..dus 40 kilo totaal.

Absolute beginner is iemand die 30 kilo duwt. Altijd dat stoer gedoe hier..word er moe van
                    Dus dat...
                    Absolute onzin dat mensen met 70kg benchpress zouden beginnen. Alle boeken die je over krachttraining leest beginnen laag qua gewicht. Anders kun je ook geen behoorlijke techniek leren.

Comment

Mijn begin was lege stang en dat is bij velen zo.
                      De 2e training had ik moeite met elke kant 5 kilo aan de stang.
                      Je zal ook zeer zelden iemand zien beginnen met 70 kilo. En zelfs die gasten trainen de weken er na ook gewoon met maximaal 40kilootjes.......

TS, Dmd2:
                      a-symmetrsiche ontwikkeling ligt niet aan de gewichten waarmee je traint, ligt aan de ontwikeling algemeen, bij velen is het verschil erg klein bij anderen is het verschil wat groter. Vaak komt dat door de dominantie van de sterke kant van je lichaam die beter ontwikkelt. Soms door genetische ontwikkeling.
                      Trekt normaal vanzelf wat bij en bij beter ontwikkelde spieren is het niet of nauwelijks nog zichtbaar.
                      Bij iets grotere verschillen:
                      oplossing is met de zwakke kant beginnen bij 1 arm(dumbell en unilaterale) oefeningen en eventueel gewichten aanpassen aan de zwake kant en die laten domineren.(nooit de zwakkere kant extra gaan trainen ) En het verschil in gewichten mag niet groot zijn.

succes.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Je mist het punt een beetje en focussed op prestatie gericht zijn/ ego. Om het jou maar helder te brengen; net als Marnop had ik ontzettend veel moeite met een lege barbell toen ik net begon met trainen.

Vriend van mij is boomkweker, doet al jaren zwaar werk en weegt ruim 90kg. Toen hij een keer mee kwam trainen redde hij bijv wel 70kg, op reps.

Het is jammer dat je mijn punt nogal mist door zo de nadruk te leggen op het voorbeeld gewicht van 70kg. Feit is dat er nog ontzettend veel rek in zit en je redelijk snel verder zal gaan dan 70kg en dat is waar het om draait.
                        Squat 5 x 147.5
                        Bench 5 x 122.5
                        Deadlift 5 x 180

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          TS, Dmd2:
                          a-symmetrsiche ontwikkeling ligt niet aan de gewichten waarmee je traint, ligt aan de ontwikeling algemeen, bij velen is het verschil erg klein bij anderen is het verschil wat groter. Vaak komt dat door de dominantie van de sterke kant van je lichaam die beter ontwikkelt. Soms door genetische ontwikkeling.
                          Trekt normaal vanzelf wat bij en bij beter ontwikkelde spieren is het niet of nauwelijks nog zichtbaar.

Bij iets grotere verschillen:
                          oplossing is met de zwakke kant beginnen bij 1 arm(dumbell en unilaterale) oefeningen en eventueel gewichten aanpassen aan de zwake kant en die laten domineren.(nooit de zwakkere kant extra gaan trainen ) En het verschil in gewichten mag niet groot zijn.

succes.
                          Squat 5 x 147.5
                          Bench 5 x 122.5
                          Deadlift 5 x 180

Comment

isolaties voor zwakke kant lijken me niet nuttig.
                            Hij moet inderdaad gewoon langer door trainen. Trekt vanzelf recht.

Met 70kg max ben je echt nog (best wel) beginner. Denk dat je je pas druk hoeft te maken over asymetrie als je al langer dan 2 jaar traint.

En ik heb wel iemand zien beginnen met 70 kg. Binnen een half jaar naar de 100. Ik doe het hem ook niet na... maar ze bestaan.
                            Fear is the mind killer

Comment

k ben ook begonnen met 20kg bench press, zit nu op 85kg na 2.5 jaar. nog steeds niet al te best dus.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X