Sinds zondag ben ik bezig met mijn voedingsschema. Dat is erg anders dan wat ik in het verleden at, zo zitten er significant minder suikers in en meer eiwitten. Ik voel me de laatste dagen nogal apart: ik ben zo nu en dan flink duizelig en stink nogal uit mijn strotje. Is dat normaal bij het omgooien van je eetpatroon, of had ik het beter geleidelijk aan kunnen doen?
Verandering van voeding: duizelig en slap gevoel
Collapse
X
-
Ben even opnieuw bezig geweest met rekenen, en hierop uitgekomen:
Lichaamsgewicht: 66 KG
Lichaamsvet percentage: 33%
Totale dagelijkse energiebehoefte: 1786 kcal
Dagelijkse behoefte eiwitten: 97 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 40 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 260 Gram
Samen met de tussendoormaaltijd die ik nu eet, zit ik nu al op de 111 g koolhydraten.
Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
je hersenen verbruiken zo'n 120gram glucose per dag. Bij inspanning (trainen) verbruik je een stuk van je glycogeen. Eet je onder de 150 gram kh per dag dan kom je haast zeker in ketogene staat. En daar kun je inderdaad best wel flauw van wordenFear is the mind killer
Comment
-
Ik denk zomaar dat je wat meer eiwitten en vetten nodig hebt.....je gaat ws uit je strotje stinken omdat je lichaamseiwitten verbrand, je eet ook te weinig totaal voor iemand die krachttraining doet.
Gewoon alles een beetje omhoog.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Doorzetten Ellie, ik had het in het begin ook hoor. Ik vrat echt kilo's kh op de dag in de vorm van koeken en weet ik veel wat voor bende. Toen ben ik echt flink omlaag geknald en voelde me de eerste maand snel moe... Ging vroeg naar bed en werd laat wakker en was nog steeds gebroken...
Je lichaam went er aan dont worry. Gewoon een junkmaaltijd invoegen als je dat nog niet gedaan hebt."Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"
Comment
-
Ja, voornamelijk veel minder suiker dan eerst Verder ben ik ook andere kh bronnen gaan gebruiken, glutenvrij brood dat je in de winkel kunt kopen bestaat voornamelijk uit maïsmeel, aardappelmeel en rijstebloem, dat zijn toch wel snellere kh dan teff, boekweit en haver.
Marnop, ik heb de caloriecalculator gebruikt die hier op dit forum onder het kopje Afslanken staat. Met 66 kg en 33% BF krijg ik dat resultaat er uit. Natuurlijk kan het zijn dat die calculator niet bedoeld is voor vrouwen, ik ben ook al een vetpercentage-calculator tegengekomen die mij inschatte op 19% :P
Hoeveel zou je verwachten dat ik nodig heb op dit moment? Ik ben namelijk op dit moment erg inactief: ik doe thuis oefeningen om te revalideren en wandel om de dag een half uurtje.Last edited by Ellie; 03-05-2011, 15:40.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
66kg en 33% vet heb je maar een vet vrije massa van 44kg. 44kg x 40kcal = 1760kcal als onderhoud. En dat is als je geen reet uitvoerd de hele dag. Dus moet je nog wat kcal bij doen voor elke vorm van beweging die je doet.
66kg bij 20% vet heb je een VVM van circa 52kg. Dat is zo'n 2080kcal als onderhoud.
Comment
-
Ik exporteer inderdaad geen anus de hele dag Bij de revalidatie gaan ze straks ook een re-integratieprogramma opstellen, want ik wil echt heel graag weer naar een baan op niveau. Ook al zou dat maar 8 uurtjes per week zijn ofzo, als ik maar weer iets zinnigs kan doen.
Trainen doe ik 2 keer per week, wat ik doe staat in "Ellies plan van aanpak" in het Afslank forum. Er was geen revalidatie-forum, dus heb ik het daar maar geplempt. De training is nogal minimaal, maar wordt wel elke week iets meer. Als ik de antwoorden zo lees dan moet ik rond de 1900 cal per dag uitkomen. Zal mijn schema nog eens wat gaan bijschaven, bedanktStatus: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Onder afslanken-Ellies plan van aanpak.
Als het even kan train ik het liefst 3 keer per week, maar soms heb ik zulke spierpijn dat ik het nog een dagje uitstel. Dan wordt het 2x per week. Of zoals nu, nu ben ik verkouden en heb ik sowieso al erge last van mijn reuma.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Duizeligheid is gelukkig minder vandaag, nog zo heel af en toe duizelig bij snel opstaan en plotseling veranderen van houding. Zit met mijn laatste maaltijd straks op 1888 cal, 82 g eiwit, 255 g kh en 59 g vet totaal vandaag.
Vraag trouwens: hoe hoog/laag moet ik met mijn vet zitten? Ik hoor nogal verschillende adviezen over vet. Vanwege chronische obstipatie moest ik van de huisarts op vetten in mijn voeding letten, dit gehalte mag niet te laag worden. Alles loopt overigens nog prima, beter zelfs dan voorheen Ook alweer een positief puntje.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...14 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-