Verandering van voeding: duizelig en slap gevoel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verandering van voeding: duizelig en slap gevoel

Sinds zondag ben ik bezig met mijn voedingsschema. Dat is erg anders dan wat ik in het verleden at, zo zitten er significant minder suikers in en meer eiwitten. Ik voel me de laatste dagen nogal apart: ik ben zo nu en dan flink duizelig en stink nogal uit mijn strotje. Is dat normaal bij het omgooien van je eetpatroon, of had ik het beter geleidelijk aan kunnen doen?
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Ik voelde mij in het begin ook duizelig. Dat kwam doordat ik moest wennen aan al de eiwitten. Ik werd ook misselijk van de vezels die ik nam. Ik heb het daarom rustig opgebouwd

Comment

op hoeveel gram kh zit je nu Ellie?
      Fear is the mind killer

Comment

Ben even opnieuw bezig geweest met rekenen, en hierop uitgekomen:

Lichaamsgewicht: 66 KG
        Lichaamsvet percentage: 33%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 1786 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 97 Gram
        Dagelijkse behoefte vetten:
        40 Gram
        Dagelijkse behoefte koolhydraten:
        260 Gram

Samen met de tussendoormaaltijd die ik nu eet, zit ik nu al op de 111 g koolhydraten.

Comment

Lijkt me dat je te laag in de koolhydraten zit. Schroef het aantal koolhydraten maar eens op met 30 gram per dag. En kijk wat er gebeurt.

Comment

je hersenen verbruiken zo'n 120gram glucose per dag. Bij inspanning (trainen) verbruik je een stuk van je glycogeen. Eet je onder de 150 gram kh per dag dan kom je haast zeker in ketogene staat. En daar kun je inderdaad best wel flauw van worden
            Fear is the mind killer

Comment

Ik denk zomaar dat je wat meer eiwitten en vetten nodig hebt.....je gaat ws uit je strotje stinken omdat je lichaamseiwitten verbrand, je eet ook te weinig totaal voor iemand die krachttraining doet.
              Gewoon alles een beetje omhoog.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

OF die strot stank is omdat de eiwitten/vlees nog aan de rauw kant is.

verder hebben veel mensen in het begin afkick verschijnselen omdat ze minder suiker/caffeine e.d. naar binnen werken dan ze voorheen deden.

Comment

Doorzetten Ellie, ik had het in het begin ook hoor. Ik vrat echt kilo's kh op de dag in de vorm van koeken en weet ik veel wat voor bende. Toen ben ik echt flink omlaag geknald en voelde me de eerste maand snel moe... Ging vroeg naar bed en werd laat wakker en was nog steeds gebroken...

Je lichaam went er aan dont worry. Gewoon een junkmaaltijd invoegen als je dat nog niet gedaan hebt.
                  "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Ja, voornamelijk veel minder suiker dan eerst Verder ben ik ook andere kh bronnen gaan gebruiken, glutenvrij brood dat je in de winkel kunt kopen bestaat voornamelijk uit maïsmeel, aardappelmeel en rijstebloem, dat zijn toch wel snellere kh dan teff, boekweit en haver.

Marnop, ik heb de caloriecalculator gebruikt die hier op dit forum onder het kopje Afslanken staat. Met 66 kg en 33% BF krijg ik dat resultaat er uit. Natuurlijk kan het zijn dat die calculator niet bedoeld is voor vrouwen, ik ben ook al een vetpercentage-calculator tegengekomen die mij inschatte op 19% :P

Hoeveel zou je verwachten dat ik nodig heb op dit moment? Ik ben namelijk op dit moment erg inactief: ik doe thuis oefeningen om te revalideren en wandel om de dag een half uurtje.
                    Last edited by Ellie; 03-05-2011, 15:40.

Comment

66kg en 33% vet heb je maar een vet vrije massa van 44kg. 44kg x 40kcal = 1760kcal als onderhoud. En dat is als je geen reet uitvoerd de hele dag. Dus moet je nog wat kcal bij doen voor elke vorm van beweging die je doet.

66kg bij 20% vet heb je een VVM van circa 52kg. Dat is zo'n 2080kcal als onderhoud.

Comment

Ik exporteer inderdaad geen anus de hele dag Bij de revalidatie gaan ze straks ook een re-integratieprogramma opstellen, want ik wil echt heel graag weer naar een baan op niveau. Ook al zou dat maar 8 uurtjes per week zijn ofzo, als ik maar weer iets zinnigs kan doen.

Trainen doe ik 2 keer per week, wat ik doe staat in "Ellies plan van aanpak" in het Afslank forum. Er was geen revalidatie-forum, dus heb ik het daar maar geplempt. De training is nogal minimaal, maar wordt wel elke week iets meer. Als ik de antwoorden zo lees dan moet ik rond de 1900 cal per dag uitkomen. Zal mijn schema nog eens wat gaan bijschaven, bedankt

Comment

Vind 2x per week maar weinig, maar kan nergens in dit topic vinden waarvoor je revalideert is dat ergens te vinden?

Comment

Onder afslanken-Ellies plan van aanpak.
                            Als het even kan train ik het liefst 3 keer per week, maar soms heb ik zulke spierpijn dat ik het nog een dagje uitstel. Dan wordt het 2x per week. Of zoals nu, nu ben ik verkouden en heb ik sowieso al erge last van mijn reuma.

Comment

Duizeligheid is gelukkig minder vandaag, nog zo heel af en toe duizelig bij snel opstaan en plotseling veranderen van houding. Zit met mijn laatste maaltijd straks op 1888 cal, 82 g eiwit, 255 g kh en 59 g vet totaal vandaag.

Vraag trouwens: hoe hoog/laag moet ik met mijn vet zitten? Ik hoor nogal verschillende adviezen over vet. Vanwege chronische obstipatie moest ik van de huisarts op vetten in mijn voeding letten, dit gehalte mag niet te laag worden. Alles loopt overigens nog prima, beter zelfs dan voorheen Ook alweer een positief puntje.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X