bolle buik, holle rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bolle buik, holle rug

hallo allemaal,

zoals de titel zegt, daar heb ik last van. heb ergens gelezen dat het met de pelvis te maken heeft? ik probeer extra DL in mn schema te passen en veel schuine buikspieren te trainen, de bovenste blokjes beginnen al te komen, het lijkt wel of er vocht of iets dergelijks achter mn buikspieren zit..

het kan natuurlijk ook gewoon met mn houding te maken hebben, door de dag heen houd ik eigenlijk van mezelf al mn buik in.. hierdoor loop ik ook rechterop maar zodra ik ontspan zakt de buik naar voren en de rug in..

DL voor de rug en schuine buikspieren trainen?
    advies graag

Originally posted by Reinout18 View Post
    hallo allemaal,

zoals de titel zegt, daar heb ik last van. heb ergens gelezen dat het met de pelvis te maken heeft? ik probeer extra DL in mn schema te passen en veel schuine buikspieren te trainen, de bovenste blokjes beginnen al te komen, het lijkt wel of er vocht of iets dergelijks achter mn buikspieren zit..

het kan natuurlijk ook gewoon met mn houding te maken hebben, door de dag heen houd ik eigenlijk van mezelf al mn buik in.. hierdoor loop ik ook rechterop maar zodra ik ontspan zakt de buik naar voren en de rug in..

DL voor de rug en schuine buikspieren trainen?
    advies graag
    wat bij mijn neef heeft geholpen is ,
    elke dag 10minuten recht tegen de muur staan met je rug plat tegen de muur zeg maar dat je zo stijf als een plank bent en dan 10 mins tegen de muur aan
    Lost all i got

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
      elke dag 10minuten recht tegen de muur staan met je rug plat tegen de muur zeg maar dat je zo stijf als een plank bent en dan 10 mins tegen de muur aan
      en dan wat wat?

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
        Kan niet, mensen met een holle rug kunnen hun rug niet als ze staan recht doen.
        Het ruggenmerg is zo gegroeid en het enige wat je kan doen om het enigszins "recht te trekken" is door middel van oefeningen die spieren in de onderrug aan spreken.

dus wat jij nu al doet is prima, als je vordering ziet moet je vooral door gaan!
        Succes!
        MMA - Weightlifting

Comment

wat ik nu ga zeggen is waarschijnlijk vet Gay! haha maar kijk eens naar oefeningen van Pilates (groepsles)...!

Comment

indd, onderrug trainen, heeft mij ook geholpen.

Comment

wellicht een vorm van lordose (onderrug is hol waardoor buik automatisch boller wordt).. let op je zit/sta/loop houding etc.. Deadlift hoort sowiso bij een rug training dus die moet er wel in zitten. Betwijfel echter dat je door deadliften alleen al je rug 'rechter' kunt krijgen
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

thanks voor de feedback! ik zal eens proberen een foto te posten een dezer dagen

Comment

Komt bij mij ook deels door te zwakke buikspieren. Het is al een klein beetje beter sinds ik weer train
                  Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Grote kans dat je onderrugspier te kort is, door jaren slechte houding, en je bovenrug met je onderlichaam samentrekt en een holling creëert. Waarschijnlijk zullen je hamstrings, glutes en buikspieren ook te zwak/uitgetrokken zijn en zo het lichaam niet in balans kunnen houden.

T NATION | Hips Don't Lie: Fixing Your Force Couples
                    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Interessant artikel, ik heb dus duidelijk die AT. Inderdaad: flink buikspieren en hamstrings oefenen

Comment

Ellie, ik heb het artiekel ook gelezen,
                        onwijs intressant weer een stuk wijzer over anatomie etc!

hartstikke bedankt Wasofski
                        MMA - Weightlifting

Comment

Originally posted by Marikou View Post
                          wat ik nu ga zeggen is waarschijnlijk vet Gay! haha maar kijk eens naar oefeningen van Pilates (groepsles)...!
                          Pilates,

sinds mijn hernia en holle rug doe ik dit (en bolle buik) en bolle bovenrug. Erg goed en ZWAAAARRR.. Ik denkd at de meeste moeilijkheden hebben met de oefeningen daar )en uitvoering'
                          Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Heb vroeger ook een paar maanden yoga gedaan. Dan denk je: rustig bewegen. Nou, reken maar dat je krom staat van de spierpijn.

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                              Grote kans dat je onderrugspier te kort is, door jaren slechte houding, en je bovenrug met je onderlichaam samentrekt en een holling creëert. Waarschijnlijk zullen je hamstrings, glutes en buikspieren ook te zwak/uitgetrokken zijn en zo het lichaam niet in balans kunnen houden.

T NATION | Hips Don't Lie: Fixing Your Force Couples
                              Bedankt dit artikel verklaard voor mij een hoop. Zelf heb ik ook last van een voorwaartse bekkenkanteling (anterior pelvic tilt) en dat vertaald zich in gespannen onderrug spieren bij het staan en lopen. Ik denk dat de onderrug spieren teveel moeten compenseren door de verkeerde houding van de bekken.

Volgens het artikel moeten daarom de volgende spieren versterkt worden:
                              Rectus Abdominis
                              Obliques
                              Gluteus Maximus
                              Hamstrings

Daarbij moeten deze spieren worden gerekt:
                              Psoas/Iliacus
                              Rectus Femoris
                              Tensor Fasciae Latae
                              Spinal Erectors

Comment

Sidebar top desktop

Collapse