Schouderpijn met slapen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schouderpijn met slapen

Nu is mijn schouder niet helemaal fijn in orde, en dat is het ook nooit geweest. Pijnloos kan ik mijn schouder een stukje uit de kom halen (al doe ik dat nooit meer bewust, voor de angst dat de banden uitrekken).

Het lijkt wel alsof dit met mijn rechterschouder gebeurt als ik slaap, en ik er dan tijden op blijf liggen. Als ik wakker word is mijn schouder enorm stijf, maar ik heb geen idee waar het anders van zou moeten komen.

De enige 2 dingen die veranderd zijn, is dat ik de laatste tijd mijn schouders vaker train (omdat ze erg achter lopen, zeker ten opzichte van mijn quats). En dat ik onrustiger slaap (ik draai nu af en toe een keer, voorheen lag ik zo stil als een lijk).

Maargoed, mijn slaap kan ik niet echt beinvloeden. En mijn schouders minder vaak trainen lijkt me ook geen perfecte oplossing.

Dusse, heeft iemand enig idee/tips/watdanook?

Kick.

Comment

zou toch eerst maar is minderen in schouders trainen en kijken of het beter wordt.

hoe en hoevaak train je schouders nu?
      maak even een overzicht van je weekschema want bv bij borst pak je ook veel schouders mee.

wat heb je liever, dat je nu je schouder nog veel traint en dan kans op blessure en zwakke schouder voor rest van je leven. of minder trainen en dan een monster worden in the long run

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
        Nu is mijn schouder niet helemaal fijn in orde, en dat is het ook nooit geweest. Pijnloos kan ik mijn schouder een stukje uit de kom halen (al doe ik dat nooit meer bewust, voor de angst dat de banden uitrekken).

Het lijkt wel alsof dit met mijn rechterschouder gebeurt als ik slaap, en ik er dan tijden op blijf liggen. Als ik wakker word is mijn schouder enorm stijf, maar ik heb geen idee waar het anders van zou moeten komen.

De enige 2 dingen die veranderd zijn, is dat ik de laatste tijd mijn schouders vaker train (omdat ze erg achter lopen, zeker ten opzichte van mijn quats). En dat ik onrustiger slaap (ik draai nu af en toe een keer, voorheen lag ik zo stil als een lijk).

Maargoed, mijn slaap kan ik niet echt beinvloeden. En mijn schouders minder vaak trainen lijkt me ook geen perfecte oplossing.

Dusse, heeft iemand enig idee/tips/watdanook?
        Hoe ziet jou schema eruit?
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Je kan het ook aan de dokter vragen als je er erg mee zit. Die zal er wel meer van weten.
          Building to a better me

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post

Kan aan veel zaken liggen:
            Train je je schouder misschien te veel of verkeerd?
            Je kussen, gebruik je een dik of een dun kussen?
            Lig je op je schouder als je slaapt?
            Draai je wel vaak genoeg om tijdens het slapen(schijnt te maken te hebben met je matras normaal zou je 20 tot 25 keer moeten draaien per nacht)?

Je schrijft dat je schouder altijd al slecht is? hem je hem een keer uit(of bijna uit)de kom gehad(afspraak maken met dokter of met je fisio)?
            Succes!
            Cutting

Comment

Wat rustiger aandoen misschien? Minder gewicht en meer reps pakken met de schouders bijvoorbeeld. Je kunt ook een schouder warmup doen voor je training. Ik doe zelf deze:
              YouTube - ‪DieselCrew.com - Ultimate Two Minute Shoulder Warm-up‬‏

Als je krachtverlies aan een kant merkt, of beperkte bewegingsruimte, zou ik toch naar de dokter gaan.

Comment

YouTube - ‪Shoulder Dislocations‬‏

Deze oefening doe ik altijd voor ik presses ga trainen, had altijd erg veel last van mijn schouders en dit heeft enorm geholpen alles soepele te maken.
                In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                Squat 230 kilo
                Bankdrukken 137.5 kilo
                Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Je moet schouder stabiliteit trainen.
                  Dit kan je doen bijvoorbeeld op een Bosu-bal een push up doen met 2 armen en rustig opbouwen.

Verder kan je met een katrol endo en exorotatie maken met een handvat( zou ik overigens mee beginnen)
                  Later de push up op bosu toevoegen.

Comment

Wow, dus ik click op play en wacht geduldig... schrok me kapot toen ie die beweging maakt sorry maar dat kan echt niet gezond zijn. Ik geloof best dat je er soepeler van bent geworden maar of het de way to go is betwijfel ik

In de titel staat zelfs dislocation..
                    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Die doe ik ook gewoon hoor, en je gooit er zeker je schouders niet mee uit de kom. Als je het voor het eerst doet kun je als het goed is ook niet zo smal als die gozert.

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                        Wow, dus ik click op play en wacht geduldig... schrok me kapot toen ie die beweging maakt sorry maar dat kan echt niet gezond zijn. Ik geloof best dat je er soepeler van bent geworden maar of het de way to go is betwijfel ik

In de titel staat zelfs dislocation..
                        Zo heet het ja.
                        Is een normale beweging om je schouders los te krijgen,als je je armen losgooit naar voren en achter doe je feitelijk hetzelfde.

Onbekend maakt onbemind ik was eerst ook sceptisch tot ik er toch maar mee begon en nu nergens last meer van heb..
                        In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                        Squat 230 kilo
                        Bankdrukken 137.5 kilo
                        Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Oh okee nou toppie dan! Tijd om eens te proberen Mijn rechterschouder loopt altijd te kutten als ik bankdruk..
                          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by tha man View Post
                            zou toch eerst maar is minderen in schouders trainen en kijken of het beter wordt.
                            Hoe vaker ik schouders train, hoe minder snel het uit de kom kan schieten. Probleem is ook niet na de training, probleem is na het slapen. Standaard, ook na het weekend, als ik een paar dagen geen schouders heb gehad.
                            En 2x in de week is geen onredelijk aantal voor schouders trainen, lijkt me zo.

Originally posted by Jowie1981 View Post
                            Train je je schouder misschien te veel of verkeerd?
                            Verkeerd zou kunnen. Kan prima zijn dat ik bepaalde dingen niet zie, en de begeleiding daar er niets van zegt. Zo super is die niet op mijn sportschool.

Je kussen, gebruik je een dik of een dun kussen?
                            Altijd dik. Dun is kut

Lig je op je schouder als je slaapt?
                            Op beide schouders, om en om.

Draai je wel vaak genoeg om tijdens het slapen(schijnt te maken te hebben met je matras normaal zou je 20 tot 25 keer moeten draaien per nacht)?
                            Voorheen draaide ik te weinig. Viel ik in slaap op de andere schouder, en zo werd ik ook wakker. Geen idee of ik de 20 wel haal

Je schrijft dat je schouder altijd al slecht is? hem je hem een keer uit(of bijna uit)de kom gehad(afspraak maken met dokter of met je fisio)?
                            Niet dat ik weet. Ik kon hem altijd al makkelijk half uit de kom halen (net als mn heupen, waar ik dan weer totaal geen last van heb).

Originally posted by Iguana View Post

Deze oefening doe ik altijd voor ik presses ga trainen, had altijd erg veel last van mijn schouders en dit heeft enorm geholpen alles soepele te maken.
                            Als jij er zo van overtuigt bent, is het zeker de moeite waard om te proberen. Bij de volgende schouder training zal ik daarmee beginnen. Bedankt

Originally posted by Bronxo View Post
                            Minder gewicht en meer reps pakken met de schouders bijvoorbeeld.
                            Ik kán niet eens weinig reps doen.

Verschil tussen man en vrouw he: in verhouding is het gewicht wat ik met 1rep kan veel lager. Maar het hoogste gewicht waarmee ik 1rep kan, kan ik meerdere reps mee. En dat is alleen maar extremer in een zwakke spiergroep.

Comment

Originally posted by Iguana View Post

Hey tnx ik ga deze rek oefening toe voegen in me warming up.

Ik merk als ik een goede warmping heb.

Dat ik beter train en sneller klaar ben.
                              En beter herstel voor mij gevoel dan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X