Spierpijn.. rust nemen of doorbijten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spierpijn.. rust nemen of doorbijten

Hey iedereen,

Het is al weer een lange tijd geleden dat ik een post heb geplaatst. Ik wilde even weten wat jullie mening/advies is over spierpijn. Ik ben mijn training aan het opbouwen en merk dat ik enorme spierpijn heb. Toch wil ik graag nog wat gaan joggen vandaag, of zal ik een dag rust moeten houden (ben gisteren, donderdag en maandag naar de sportschool geweest elke keer voor 2 uur).

+ vrouwen wat is jullie ervaring met creatine gebruik? Ik heb net een potje in huis gehaald, maar ik wil er pas mee starten als ik op mijn streefvetpercentage zit.

Bouw het gewoon rustig op. Als je wilt gaan hardlopen omdat t je goed gevoel gaat geven, dan zou ik t t doen. Maar een dag rust kan ook geen kwaad.

Wat is de reden dat je creatine hebt besteld?
    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by Fitnesslady20 View Post
      Hey iedereen,

Het is al weer een lange tijd geleden dat ik een post heb geplaatst. Ik wilde even weten wat jullie mening/advies is over spierpijn. Ik ben mijn training aan het opbouwen en merk dat ik enorme spierpijn heb. Toch wil ik graag nog wat gaan joggen vandaag, of zal ik een dag rust moeten houden (ben gisteren, donderdag en maandag naar de sportschool geweest elke keer voor 2 uur).

+ vrouwen wat is jullie ervaring met creatine gebruik? Ik heb net een potje in huis gehaald, maar ik wil er pas mee starten als ik op mijn streefvetpercentage zit.
      Wat voor spierpijn is het? Is het gewoon lichtere spierpijn of kan je als je bv spierpijn in je arm hebt, je arm niet meer buigen van de spierpijn.
      mijn mening is als het de lichtere spierpijn is, ga gewoon joggen. Bij mij helpt het meestal wel als ik ooit spierpijn heb.
      wat voor schema volg je?
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
        Wat voor spierpijn is het? Is het gewoon lichtere spierpijn of kan je als je bv spierpijn in je arm hebt, je arm niet meer buigen van de spierpijn.
        mijn mening is als het de lichtere spierpijn is, ga gewoon joggen. Bij mij helpt het meestal wel als ik ooit spierpijn heb.
        wat voor schema volg je?
        Ik fitness 4 a 5 keer per week. Maandag 45 min of 1uur cardio hangt af van hoeveel tijd ik heb die dag. daarna half uur circuit training.
        Woensdag Armen, schouders en rug KT en 1uur cardio.
        Donderdag Buik, benen KT 1uur cadio
        Vrijdag circuit training 1uur cardio
        zaterdag of zondag: voornamelijk cardio

Ik heb wel spierpijn vandaag in mn rug buik en al 2 dagen in mn armen. Ik kon gisteren bijna mijn armen niet omhoog doen. Nu is het wel een stuk minder. Buik en rug is lichte spierpijn.. Ik moet vandaag voor mijn studie heel de dag gaan blokken dus joggen zou mijn uurtje uit zijn, maar kan ook wel gewoon een wandeling van maken als het teveel word.

Comment

Ik fitness 4 a 5 keer per week. Maandag 45 min of 1uur cardio hangt af van hoeveel tijd ik heb die dag. daarna half uur circuit training.
          Woensdag Armen, schouders en rug KT en 1uur cardio.
          Donderdag Buik, benen KT 1uur cadio
          Vrijdag circuit training 1uur cardio
          zaterdag of zondag: voornamelijk cardio

Ik heb wel spierpijn vandaag in mn rug buik en al 2 dagen in mn armen. Ik kon gisteren bijna mijn armen niet omhoog doen. Nu is het wel een stuk minder. Buik en rug is lichte spierpijn.. Ik moet vandaag voor mijn studie heel de dag gaan blokken dus joggen zou mijn uurtje uit zijn, maar kan ook wel gewoon een wandeling van maken als het teveel word.
          ik zou rustig gaan joggen, en zoals je zelf zegt, wordt het teveel maak er een wandeling van.

Comment

Originally posted by brainiac View Post
            Bouw het gewoon rustig op. Als je wilt gaan hardlopen omdat t je goed gevoel gaat geven, dan zou ik t t doen. Maar een dag rust kan ook geen kwaad.

Wat is de reden dat je creatine hebt besteld?
            Ja ik zei tegen mijn broer dat ik vaak geen fut meer heb na de training en ook dagelijks gewoon. En voor spierherstel. Hij zei dat creatine je wel energie geeft, maar dat je wel je energie kwijt moet anders wordt je heel opgefokt. Hij gebruikt het zelf al een paar jaar, en zei als je wilt moet je het maar eens proberen.

Heb heel wat dingen gelezen, de ene zegt voor vrouwen kan het geen kwaad de ander zegt van wel. Dus ik weet niet meer goed wie ik nou moet geloven. En dat het vocht vasthoud in je spieren en je dus aankomt vind ik wel minder. Maarja zoals het al zegt het is vocht geen vet. En dan nog dat het uitdroging veroorzaakt vind ik ook een beetje schikbarend.

Comment

Gewoon door bikkelen.
              Never send a boy to do a mans job!

Comment

Ja ik zei tegen mijn broer dat ik vaak geen fut meer heb na de training en ook dagelijks gewoon. En voor spierherstel. Hij zei dat creatine je wel energie geeft, maar dat je wel je energie kwijt moet anders wordt je heel opgefokt. Hij gebruikt het zelf al een paar jaar, en zei als je wilt moet je het maar eens proberen.

Heb heel wat dingen gelezen, de ene zegt voor vrouwen kan het geen kwaad de ander zegt van wel. Dus ik weet niet meer goed wie ik nou moet geloven. En dat het vocht vasthoud in je spieren en je dus aankomt vind ik wel minder. Maarja zoals het al zegt het is vocht geen vet. En dan nog dat het uitdroging veroorzaakt vind ik ook een beetje schikbarend.
                Denk dat t aan je voeding ligt. Heb je een voedingsschema of wat eet je zoal op een dag?
                I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by brainiac View Post
                  Denk dat t aan je voeding ligt. Heb je een voedingsschema of wat eet je zoal op een dag?
                  Vetvrij Dieet | Ervaringen en Dieet Forum
                  Ik volg voornamelijk het bovenstaande schema van eten.
                  Maar ik vul het op sportdagen aan met tussendoortjes van het xl dieet omdat ik anders omval.
                  Vetvrij XL Sportersdieet | Ervaringen en Dieet Forum

Ik heb al 2 jaar last van vermoeidheid, ik neem vitamines en extra ijzertabletten maar helpt niet voor mij...

Comment

eerts was je . 68 kilo. Nu een 8 maanden verder hoe ben je nu?
                    een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Zo extreem weinig vet (of je nu het standaard of het XL dieet bekijkt) lijkt me gewoon ongezond.
                      Kijk even hier: Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten, vul in en je zult zien dat het dieet wat je nu volgt gewoon niet gezond kan zijn.
                      Wat betreft het creatine/uitdrogingsverhaal: voor zover ik weet is dat vooral het effect van het vocht dat naar je spieren trekt. Dat moet ergens vandaan komen, dus dat moet je ook weer aanvullen. Da's toch niet zo'n probleem ?

Comment

Waarom dit dieet?
                        Ik snap daar werkelijks niets van. Als je wat meer leest, zul je zien dat je niet zo bang moet zijn voor (goede) vetten maar dat koolhydraten wel vaak teveel kunnen zijn en voor vetopslag kunnen zorgen.
                        Vet heb je nodig, voor alle diverse lichaamsfuncties (brandstof, bouw van je cellen, opslaan van vitamines bijvoorbeeld). Dus ik zou echt je voeding eens goed bekijken en aanpassen.

Wat betreft creatine, daar heb ik niets mee. Ik heb het geprobeerd maar het had voor mij geen enkel nuttig effect en dat vocht vasthouden vond ik erg onprettig, voelde me erg opgeblazen.
                        Maar jouw ervaring kan natuurlijk altijd anders zijn, ik vind het overrated.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by ijzerkonijn View Post
                          Zo extreem weinig vet (of je nu het standaard of het XL dieet bekijkt) lijkt me gewoon ongezond.
                          Kijk even hier: Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten, vul in en je zult zien dat het dieet wat je nu volgt gewoon niet gezond kan zijn.
                          Wat betreft het creatine/uitdrogingsverhaal: voor zover ik weet is dat vooral het effect van het vocht dat naar je spieren trekt. Dat moet ergens vandaan komen, dus dat moet je ook weer aanvullen. Da's toch niet zo'n probleem ?
                          ik ben het hiermee eens
                          dat dieet kan gewoon niet gezond zijn.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                            Wat betreft creatine, daar heb ik niets mee. Ik heb het geprobeerd maar het had voor mij geen enkel nuttig effect en dat vocht vasthouden vond ik erg onprettig, voelde me erg opgeblazen.
                            Maar jouw ervaring kan natuurlijk altijd anders zijn, ik vind het overrated.
                            Ik had toen ik nog een 'loading' fase gebruikte ook last van (vooral) dat opgeblazen gevoel. Nu ik gewoon een vaste dosering aanhoud heb ik daar geen last meer van. Maar inderdaad, als je niet het gevoel hebt dat je er iets mee wint, kun je beter je geld ergens anders aan besteden.

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                              Wat voor spierpijn is het? Is het gewoon lichtere
                              Je spieren worden weer warm en je voelt het dan even niet maar een uurtje later is het gewoon weer terug.

Topsporters zoals schaatsers of wat dan ook sporten ook elke dag en trainen ook gwn weer door de volgende dag. Het lijkt mij dat het eerder goed dat kwaad kan.
                              What you put in you get out.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X