Pijnlijke rechterknie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by IJsBlok View Post
    Het kan heel veel zijn natuurlijk, en wij mogen geen uitspraak doen wat het precies is.
    Kijk eens naar Osgood-Schlatter of jumping knee maar het kan ook gewoon ietsjes verkeerd gegaan zijn en dan is er helemaal niks aan de hand.
    Ik heb/had de ziekte van Osgood-Schlatter maar dan heb je pijn onderaan je knie en als je er op drukt voel je het ook...
    Heb ook wel is last in mijn knie met beenoefeningen (geen Osgood)... wanneer ik er last van heb doe ik vaak lichter gewicht en veel herhalingen.
    Vaak als je eenmaal warm bent wordt de pijn minder en verdwijnt zelfs soms, tenminste bij mij.
    Even aankijken hoelang het duurt.

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Dat zijn chronische knie klachten, dus lijkt me niet. Zou het ff aankijken en als het pijnlijk blijft naar de dokter. Ik heb echt zo vaak pijntjes ergens die ff een dag duren (knie, heup etc).
      mijn jumping knee was ook na een partijtje voetballen een beetje pijnlijk en de dag erna deed het heel veel pijn en zat er vocht in, je kan er al lang last van hebben maar de klachten komen vaak wanneer het te laat is.

hoop voor hem natuurlijk dat er niks aan de hand is en even wat mis is gegaan.
      Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
        Ik heb/had de ziekte van Osgood-Schlatter maar dan heb je pijn onderaan je knie en als je er op drukt voel je het ook...
        Heb ook wel is last in mijn knie met beenoefeningen (geen Osgood)... wanneer ik er last van heb doe ik vaak lichter gewicht en veel herhalingen.
        Vaak als je eenmaal warm bent wordt de pijn minder en verdwijnt zelfs soms, tenminste bij mij.
        Even aankijken hoelang het duurt.
        is bij iedereen (ook met jumping knee) zo maar zo negeer je wel de pijn eigenlijk

Comment

Ik heb nu beginstadium jumpers knee, valt weinig aan te doen heb ik het idee.
          Lid van de 200 club

Comment

Jumpers Knee hier is het eea te vinden over Jumpers knee

voor de mensen die er wat meer over willen weten
            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
              Jumpers Knee hier is het eea te vinden over Jumpers knee

voor de mensen die er wat meer over willen weten
              ik had ook een berichtje naar hem gestuurd op zijn profiel deze link:
              http://hbo-kennisbank.uvt.nl/cgi/hu/show.cgi?fid=5141

de patella band zit beroerd vind ik, zeker tijdens het sporten krijg je last van in je knieholte.

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
                bedankt voor de reacties! Ik ben ook bezig met mijn flexibiliteit, bijvoorbeeld het stretchen van de hamstrings. Ik doe altijd fullsquat, dus het ligt niet aan halve of kwart squats.
                Ik denk zelf dat het gewoon verrekt is en dat het over een paar dagen wel over zal zijn

Maar met squaten zet ik mijn voeten wat naar buiten, en zak met mijn kont tussen mijn benen in. Hierbij druk ik mijn kniëen dus wat naar buiten, is dit verkeerd?

En wat houdt ROM precies in?
                ROM = Range Of Motion

Strekken van de hamstrings werkt, maar je moet ook oefeningen doen om deze spieren te ontwikkelen zodat je eventuele imbalans aanpakt.

Trouwens, imbalans is ook een van de redenen waarom ik absoluut geen voorstander ben van leg extensions.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  ROM = Range Of Motion

Strekken van de hamstrings werkt, maar je moet ook oefeningen doen om deze spieren te ontwikkelen zodat je eventuele imbalans aanpakt.

Trouwens, imbalans is ook een van de redenen waarom ik absoluut geen voorstander ben van leg extensions.
                  oke, en wat voor oefeningen kunnen dat dan zijn? Dankzij jouw geposte artikel heb ik leg extension eruitgeflikkerd
                  Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                  People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                  BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Daarbij moet je denken aan RDL, deadlift sowieso, low-bar squat(meer hamstring), good morning.
                    Lid van de 200 club

Comment

Hallo allemaal,

gister heb ik mijn benen getraint, squats, walking lunges en leg curl.
                      Tijdens de 3de set van walking lunges schoot het in mijn rechterknie. De pijn zit binnen in. Ik kon wel doorgaan, de pijn viel mee. nu (de volgende dag) heb ik binnenin pijn, voornamelijk met traplopen, wanneer ik me met mijn rechterbeen omhoog duw, of als ik licht door me knie heen ga, als ik er op sta. als ik verder door me knie ga dan ongveer 120 graden, heb ik geen last meer, alleen bij het begin van de buiging.
                      Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk gemaakt heb, weet iemand misschien wat dit is en wat ik hier het beste aan kan doen?

Groeten, Rickbeen
                      Je pijn zit binnenin je rechterknie, vaker last van gehad?? kan ook met je meniscus te maken hebben, ben er zelf al 2x aan geopereerd, veels te lang mee doorgelopen, had er ook last van met : voornamelijk met traplopen, wanneer ik me met mijn rechterbeen omhoog duw, of als ik licht door me knie heen ga, als ik er op sta. als ik verder door me knie ga dan ongveer 120 graden, heb ik geen last meer, alleen bij het begin van de buiging.

Kan toeval wezen, maar wees er voorzichtig mee, je hebt er maar 2.
                      Poosje aanzien, en bij houdende klachten gewoon ff langs de huisarts, geen onnodige risico nemen of er te makkelijk over denken, die fout heb ik helaas wel gemaakt!!

Suc6

Comment

Originally posted by STRAFF View Post
                        Je pijn zit binnenin je rechterknie, vaker last van gehad?? kan ook met je meniscus te maken hebben, ben er zelf al 2x aan geopereerd, veels te lang mee doorgelopen, had er ook last van met : voornamelijk met traplopen, wanneer ik me met mijn rechterbeen omhoog duw, of als ik licht door me knie heen ga, als ik er op sta. als ik verder door me knie ga dan ongveer 120 graden, heb ik geen last meer, alleen bij het begin van de buiging.

Kan toeval wezen, maar wees er voorzichtig mee, je hebt er maar 2.
                        Poosje aanzien, en bij houdende klachten gewoon ff langs de huisarts, geen onnodige risico nemen of er te makkelijk over denken, die fout heb ik helaas wel gemaakt!!

Suc6
                        het is inderdaad mogelijk, ik heb samen met mijn broer freerunning gedaan. Hij is ook geopereerd aan zijn knieën daardoor, dus kan best zijn dat ik het zelfde heb.. bedankt!

Comment

google het anders.. wss ga je volgens de resultaten binnen 3 dagen dood :P

Comment

Originally posted by tve90 View Post
                            google het anders.. wss ga je volgens de resultaten binnen 3 dagen dood :P
                            whaha hoezo dat:P Het doet al minder zeer als gister

Comment

whaha hoezo dat:P Het doet al minder zeer als gister

Dat zegt niks

En ik heb al zo weing vrienden.

Comment

Originally posted by monster menno View Post
                                Dat zegt niks

En ik heb al zo weing vrienden.
                                ]
                                wat zegt niks? en hoezo heb je weinig vrienden?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X