Cholesterol:HDL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cholesterol:HDL

Beste mensen,

Ik ben gestart met wat onderzoek voor een betoog dat ik moet schrijven van school. Mijn onderwerp is "Gemengde gevoelens in de media over sonja bakker". Nu ben ik een stuk over cholesterol op wiki tegengekomen en ben een stukje gaan lezen. Ik wil in mijn betoog overtuigen dat het eten van bijvoorneeld meer eieren dan de meeste mensen denken, prima kan, omdat dat je HDL verhoogt (toch?). Voor wat ik dan las op wiki, is dat het verhogen van HDL je beschermt tegen hart en vaat ziekten, maar dat er weinig bewijs voor is.

Is dit achterhaalde informatie? Kan iemand mij daar duidelijkheid over geven?

Dank.
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Er staat ergens een sticky over veel eieren per dag, zoek ff en je vind het
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

sonja bakker = best wel low calorie, low fat. relatief gezien hoog in koolhydraten (en suikers). kijk voor de grap even naar de effecten van koolhydraten (en met name suikers) op LDL en HDL cholesterol.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

waarom wil je iets over eieren en het effect ervan op HDL cholesterol vertellen?
        wat voegt dit toe aan: Gemengde gevoelens in de media over sonja bakker?
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Met Sonja bakker val je IMO alleen af in gewicht, vet blijft nagenoeg gelijk en spieren verlies je, het is puur het op de weegschaal zien, mijn ma had het gedaan, ze is afgevallen maar spieren ook weg, heb haar nu even de goeie weg op gestuurd en schema voor haar gemaakt en gaat veel beter
          If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            sonja bakker = best wel low calorie, low fat. relatief gezien hoog in koolhydraten (en suikers). kijk voor de grap even naar de effecten van koolhydraten (en met name suikers) op LDL en HDL cholesterol.
            Koolhydraten heb je nodig he. ik weet niet waarom iedereen hier bang zijn om koolhydraten te nemen.
            Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
              Koolhydraten heb je nodig he. ik weet niet waarom iedereen hier bang zijn om koolhydraten te nemen.
              leg eens uit

Comment

dynobet zegt ook niet dat hij geen koolhydraten moet eten?
                wie is er trouwens bang om koolhydraten te eten? Jij beweert best veel dingen die jammer genoeg nergens op slaan.
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                  wie is er trouwens bang om koolhydraten te eten? Jij beweert best veel dingen die jammer genoeg nergens op slaan.
                  Ik zeg ook niet dat hij heeft gezegt van niet. jij roept zoals altijd zomaar dingen op. waarom? omdat je niks te doen hebt. wat wil ik beweren hier mee vertel mij maar is?

Comment

Alsof jij zo ervaren bent. je weet helemaal niks. ik zag jou fotos ik lachte me kapot.

Comment

Ik zeg ook niet dat hij heeft gezegt van niet. jij roept zoals altijd zomaar dingen op. waarom? omdat je niks te doen hebt. wat wil ik beweren hier mee vertel mij maar is?
                      zo komt het anders wel altijd over..misschien beetje duidelijker typen.

ik weet niet wat er in jouw hoofd omgaat en misschien ben jij wel gewoon een troll die alleen maar hier lid is om mensen belachelijk te maken maar dit slaat natuurlijk nergens op.

Alsof jij zo ervaren bent. je weet helemaal niks. ik zag jou fotos ik lachte me kapot.
                      pff waar komt dit opeens nou weer vandaan? heb nergens gezegd dat ik 'ervaren' ben op welk gebied dan ook...dus je lult alweer.

so what?

uit het niets weer een persoonlijke aanval....nou ik pak je net zo hard terug. Hier citeer ik snuff sann ff aangezien jij daar in zijn topic ook weer een vervelende opmerking maakte

Maarre, mijn beste beat-boxer.
                      Laat jij ook eens wat foto's zien knul, want voor zover ik kan zien heb je slechts 1 maal iets gepost en ik moet eerlijk toegeven dat ik wat moeite had om me voorbeeldig te gedragen en niet in snikken uit te barsten.
                      Dus kom op man met je foto's.
                      Wacht, ik zal de enige foto die jij gepost heb even tonen voor de geintersseerden.

wie de bal kaatst kan hem terug verwachten
                      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Beat boxer, wat dynobet bedoeld is dat je met de maaltijden van sb veel te veel suiker khs binnen krijgt, producten zoals cruesli met fruit etc. En het geen wat je eet is veeeeeel te weinig (je komt amper aan je eiwitten en vetten)

Verder gaat t mij echt alleen om het cholesterol. Ik wil graag mensen ovehalen niet te gaan sben maar zich moeten laten informeren of zelf moeten verdiepen in correcte voeding om vet te verliezen. Dit dmv eieren, waarvan de mythe robe gaat dat deze slecht zijn voor je cholesterol. Ik las alleen op wiki dat er geen bewijs voor was dat je zoveel eieren kunt eten. Er was weinig en niet aangetoond bewijs dat je HDL je beschermt van hart en vaatziekten. Is daar bewijs voor dat dat zo is?

Comment

Kleuterklas wordt niet ontstegen hier.

@ ts
                          Betoog Nederlands gaat eerder om kwesties die over voorkeuren gaan cq ethische kwesties. Nu ga je niet echt betogen, maar eerder de wetenschappelijke kant van dieten funderen. Is lastiger om daar echt een vlot betoog over te schrijven.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik begrijp wat je bedoeld, GeneralIx. Het gaat mij er in iedergeval om dat ik mensen duidelijk wil maken dat ze bewuster moeten zijn van hun voeding dmv van het kijken naar producten, wat ze bevatten en wat dit nu uiteindelijk betekend. Ik ga ze niet een stuk wetenschap aan hun neus hangen, maar meer het feit dat er bronnen zijn die bevestigen dat je gerust meer dan 1 of 2 eieren in de week kunt eten.

Comment

zo komt het anders wel altijd over..misschien beetje duidelijker typen.

ik weet niet wat er in jouw hoofd omgaat en misschien ben jij wel gewoon een troll die alleen maar hier lid is om mensen belachelijk te maken maar dit slaat natuurlijk nergens op.

pff waar komt dit opeens nou weer vandaan? heb nergens gezegd dat ik 'ervaren' ben op welk gebied dan ook...dus je lult alweer.

so what?

uit het niets weer een persoonlijke aanval....nou ik pak je net zo hard terug. Hier citeer ik snuff sann ff aangezien jij daar in zijn topic ook weer een vervelende opmerking maakte

wie de bal kaatst kan hem terug verwachten

LOl hero!

En dan mij proberen uit te lachen die beat-boxer...pff onzinkind

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X