2x in de week trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2x in de week trainen?

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met de volgende vraag: Wat is effectiever 2x in de week een spiergroep pakken of gewoon 1x in de week? Ik ben namelijk van plan om het volgende schema uit te proberen.

MA - Borst & Triceps
    DI - Rug & Biceps
    WOE - Benen & Schouders
    DO - Borst & Triceps
    VRIJ - Rug & Biceps

Zou dit effectiever zijn als de spiergroepen 1x de week aan te pakken? (Juiste voeding is uiteraard aanwezig). Ik had hier en daar al wat topics gelezen over dezelfde kwestie alleen heb ik nou niet echt een concreet en duidelijk antwoord kunnen vinden, in de hoop dat ik die d.m.v. dit topic wel zal vinden.

Ik wil natuurlijk het maximale halen uit de week train nu al 2 maanden en denk alleen nog maar aan fitness , dus ben benieuwd.

Bij voorbaat dank voor de tijd en eventuele uitleg.

Mvg ~ Shredded92

Haha, ik zie mezelf hier echt helemaal in terug. Ik train nu ook iets langer dan 2 maanden en kijk er iedere keer weer naar uit om te gaan sporten.

Mij is aangeraden iedere spiergroep maar 1 keer in de week te pakken en bijvoorbeeld ook wat compound oefeningen toe te voegen aan me schema. Zo heb je voldoende rust, wat echt een must is.

Ik gebruik sinds kort het volgende schema en bevalt me prima:

Maandag (Borst + Triceps):

Dinsdag (Rug + Biceps+Onderarm):

Woensdag: Rust

Donderdag (Benen):

Vrijdag (Schouders + Traps):

Zaterdag: Rust

Zondag: Rust

Comment

Als je jezelf goed aanpakt en niet traint als een pussy heb je die rustdagen ook wel echt nodig, merk ik zelf.

Comment

ik zou de eerste 6 tot 8 maanden zeker 3x per week full body gaan trainen.

veel beter dan aan een split beginnen terwijl je nog een beginner ben..

Comment

als je net begonnen bent zou ik eerst beginnen met een fulbody 3x per week.
          na een maand of 2 beginnen aan een UB/LB of split.
          5 dagen in de week is zeker voor een beginner veel te veel.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Bedankt voor de snelle reacties! M.a.w. 2x in de week dezelfde spiergroep is dus niet goed? jammer zou het geweldig vinden als het kon

Comment

Originally posted by Shredded92 View Post
              Bedankt voor de snelle reacties! M.a.w. 2x in de week dezelfde spiergroep is dus niet goed? jammer zou het geweldig vinden als het kon
              met full body train je meerdere keren per week alle spieren..

ik vind jouw schema zeker beter dan alles maar 1x per week alleen zou ik eerst een poosje full body doen en na een paar maanden het schema doen wat jij graag wil..

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                met full body train je meerdere keren per week alle spieren..

ik vind jouw schema zeker beter dan alles maar 1x per week alleen zou ik eerst een poosje full body doen en na een paar maanden het schema doen wat jij graag wil..
                Oke bedankt dan zal ik dat eerst doen

Comment

En op het moment dat je alles 2x in de week wilt pakken begin dan eerst eens met een 4daagse UB/LB split.
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

k train nog niet lang, maar Ik trainde in t begin ook zo
                    nu train ik alleen dinsdag en donderdag, en soms zondag (buik, schouders rug borst en armen)
                    en dat lijkt effectiever te werken voor my!

Comment

3 x in de week fullbody pakken, is niet mogelijk voor iedereen. Dat verschilt per lichaam, als het gaat om herstellen. Als ik mijn benen op maandag pak, en vervolgens woensdag en vrijdag weet ik al dat ik bij woensdag afhaak aangezien het nog niet is hersteld. Of ik moet van die pussy workouts gaan doen, die je na het trainen niet eens voelt.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                        3 x in de week fullbody pakken, is niet mogelijk voor iedereen. Dat verschilt per lichaam, als het gaat om herstellen. Als ik mijn benen op maandag pak, en vervolgens woensdag en vrijdag weet ik al dat ik bij woensdag afhaak aangezien het nog niet is hersteld. Of ik moet van die pussy workouts gaan doen, die je na het trainen niet eens voelt.
                        In de beginfase is het voor de gemiddelde persoon gewoon goed te doen. En verder is het een kwestie van gewenning, zo'n fullbody schema 3x per week.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                          In de beginfase is het voor de gemiddelde persoon gewoon goed te doen. En verder is het een kwestie van gewenning, zo'n fullbody schema 3x per week.
                          Heeft gewoon te maken met hoe hard jij die spiergroep op die dagen afmat.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                            Heeft gewoon te maken met hoe hard jij die spiergroep op die dagen afmat.
                            Wanneer je pas begonnen bent gaat dat een beetje anders vergeleken met iemand die ervaren is. Een groot gedeelte van je krachttoename is in deze fase te danken aan je zenuwstelsel dat efficenter wordt in het vervoeren van motorische signalen naar je spieren. Vandaar ook dat beginners makkelijk telkens het gewicht kunnen verhogen wanneer zij een programma zoals StrongLifts of Starting Strength doen, waarbij het gewicht na elke training wordt verhoogd.

Wanneer je verder bent, dan wordt het lastiger om na elke sessie het gewicht te verhogen want dan speelt je herstel een grotere rol. En dat komt omdat er nu meer spiervezels worden aangesproken bij het aanspannen van een spier.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Ben zelf een voorstander van fullbody trainingen. Je moet ff uitproberen hoe veel keer per week je aan kunt. Ikzelf hou het op 2 x per week, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik zwaar werk doe en weinig tijd te besteden heb momenteel. Maar als jij meer vrije tijd hebt en bijvoorbeeld nog op school zit of een rustig baantje hebt dan kun je misschien 3 of zelfs 4 x per week fullbody doen.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X