Mark Rippetoe workout voor massa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mark Rippetoe workout voor massa?

Beste Bn'ers,

Mij is altijd verteld sets met reps van 8-12 voor massa. Kwam echter op enkele sites(kan ik zo niet vinden) tegen dat je met het schema van Mark Rippetoe flink in kracht maar ook in massa kunt winnen. In een half jaar 10 kg. Mijn vraag is dan ook of iemand hier ervaring mee heeft? Natuurlijk hangt het ook van de voeding af. Maar is het mogelijk om goed aan te komen in VVM met mark rippetoe zijn schema?

Alvast bedankt!

mvg,

wie is mark rippetoe

Comment

Originally posted by BarBrother View Post
      wie is mark rippetoe
      Heeft starting strength geschreven:,), toch wel een van de meest toonaangevende boeken wat betreft techniek van oefeningen.
      Lid van de 200 club

Comment

Ik zou dat boek eigenlijk wel eens willen lezen. Is ie ook in het nederlands vertaalt eigenlijk?
        Km engels is op zich prima, maar de vaktermen van het body building ken ik niet.

Comment

Massa ligt in verband met kracht. Kom je kracht bij en zit je voeding goed zal dit ook resulteren in massa toename.
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by BarBrother View Post
            wie is mark rippetoe
            Volgens mij is dit troll toch ??
            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by gbn1 View Post
              Beste Bn'ers,

Mij is altijd verteld sets met reps van 8-12 voor massa. Kwam echter op enkele sites(kan ik zo niet vinden) tegen dat je met het schema van Mark Rippetoe flink in kracht maar ook in massa kunt winnen. In een half jaar 10 kg. Mijn vraag is dan ook of iemand hier ervaring mee heeft? Natuurlijk hangt het ook van de voeding af. Maar is het mogelijk om goed aan te komen in VVM met mark rippetoe zijn schema?

Alvast bedankt!

mvg,
              Als je goed eet, is alles mogelijk.
              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Kracht en massa ontwikkelen zich beide in verschillende trainingsmethoden. Maar je kun trainingsroutinen zo maken dat je gericht op kracht of massa gaat trainen. Kracht ontwikkeld zich vaak beter met lagere reps terwijl massa zich vaak beter ontwikkeld op hogere reps. Maar het een sluit het ander niet uit.
                Ik zou zeggen probeer het eens uit! Zorg erbij dat je goed eet.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Kracht en massa ontwikkelen zich beide in verschillende trainingsmethoden. Maar je kun trainingsroutinen zo maken dat je gericht op kracht of massa gaat trainen. Kracht ontwikkeld zich vaak beter met lagere reps terwijl massa zich vaak beter ontwikkeld op hogere reps. Maar het een sluit het ander niet uit.
                  Ik zou zeggen probeer het eens uit! Zorg erbij dat je goed eet.
                  ik vind dat bijna moeilijker dan het krachttrainen zelf ... misschien moet Rip het boek Starting Food schrijven?
                  was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by gbn1 View Post
                    Beste Bn'ers,

Alvast bedankt!

mvg,
                    Natuurlijk is dat mogelijk:

http://forum.bodynet.nl/947957-post8.html
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Massa = over het algemeen volumetraining, dus geen rippetoe. Al zijn sommige principes wel ok. Aan de andere kant ga je in het begin op ongeveer alles vooruit. Zou sowieso geen rippie kiezen.
                      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sets van 5 werken over het algemeen goed voor massa en voor kracht. Zelf heb ik er iniedergeval goed op gegained. Als je boven de 10 reps gaat zitten train je meer op celinhoud.
                        Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                          Sets van 5 werken over het algemeen goed voor massa en voor kracht. Zelf heb ik er iniedergeval goed op gegained. Als je boven de 10 reps gaat zitten train je meer op celinhoud.
                          Celinhoud?

Jij traint nog niet zo lang toch?

Comment

Starting Strength lijkt me niet optimaal voor massa, maar je kunt er wel degelijk prima gains mee maken. Ik zou alleen zijn dieetadviezen niet volgen, tenzij je er binnen no time als een bolletje bij wilt lopen.

Als je graag sterk wilt zijn én er ook goed uit wilt zien, zou je Rippetoe kunnen doen en daarna iets dat meer op massa gericht is.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                              Celinhoud?

Jij traint nog niet zo lang toch?
                              Zoiets had ik gelezen, maar ik had ook gelezen dat ze het niet helemaal zeker weten. Dat je met hogere reps meer sarcoplasmische hypertrofie krijgt, dus meer glycogeen ed wat meer water aantrekt, en met ietsje lager meer je spiervezels vergroot. Had alleen geen zin om het helemaal uit te schrijven. Maar 8-12 schijnt toch de ideale range te zijn voor massa?
                              Lid van de 200 club

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X