Een paar gevorderde vragen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een paar gevorderde vragen.

Hallo, Ik ben een jongen van 24 en train nu 9 jaar serieus.

Ik fitness 4 a 5 x in de week en thaiboks 1x in de week. Rond deze periode doe ik ongeveer 5 x in de week 45 min jogge erbij om droger te worden.

Mijn vragen:

1.

Ik ben nu weer op een strak dieet voor de zomer. op mijn werk heb ik vaak (last) van een slap gevoel tussen de maaltijden door. Half 10 eten en 12 uur eten heb ik rond 11 uur een slap gevoel. Vaak pak ik extra beker water en kauwgum in mn mond wat een beetje helpt. Ik kan door mijn dieet geen Snicker of peperkoek ofzo pakken. Iemand een tip? Ps, heb geen zittend beroep, en word snel vet bij verkeerd eten.

2. Waarom zie ik overal (witte rijst) staan en geen noten rijst ofzo?
    3. Pre work out tijdens een kuur winstrol, kan dat of niet?

Ik ben: 1.77. weeg 82 kg. Nu nog 13 procent vet.
    Training. Ma: Borst/triceps/buik cardio. Di: rug/biceps/buik,cardio.
    Woe:thaiboksen. Do:Benen/kuiten/40min fietsen. Vrijdag: Schouders/buik cardio.

Mijn eten: 05;30 4 sneden brood met kip en wat sambal. 09;30 500gr magere kwark en een banaan. 12;00, 3 sneden brood met kip, Appel en kiwi. 15:45 Bordje brinta magere melk eet lepel honing en wa druiven. 18;30 trainen. 21;00 magere kwark 500 gram whey reep wat groente als: rauwe paprika, wortels, brocoli, etc.

buiten dat eet ik gemiddeld 1 gekookt ei per dag, 1 blikje tonijn naturel per dag. vaak als tussendoortje. Ik word snel vet, dus moet echt oplette wat ik eet. Ik drink over de hele dag zon 4 liter water. gebruik elke training pre work out.

Ik hoop dat iemand mij waar nodig kan verbeteren. Geen ge-mierenneuk over kleine dingetjes. BVD.

Geen pwo bij winstrol.

Flauwte ondervangen met doorzetten, of je maaltijd eerder of later verkleinen en het verschil tijdens je flauwte nemen. Mocht je recent gewisseld zijn in eettijden, kan het goed daar aan liggen. Dan is het gewoon een kwestie van even volhouden tot je ghrelineritme zich heeft aangepast op je nieuwe tijden.

Witte rijst vs notenrijst, is niet zo relevant. Beter is natuurlijk volkoren etc. Maar gegeven isocalorische porties, zal er op zijn slechtst een minimaal verschil in vocht zijn, niet in vet.

Addendum:
    Je trainingsschema oogt zonder de oefeningen al verre van optimaal. Kijk eens grondig naar die opbouw. Kijk overigens uit met thaiboksen en winstrol. Klappen op je gewrichten en pijnlijke gewrichten en zwakkere aanhechtingen combineren doorgaans niet echt goed.
    Last edited by GeneralIx; 19-04-2012, 16:23.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ok bedankt! ik schrik ervan dat mijn trainings schema volgens u verre van optimaal is. kunt u dit onderbouwen? Mvg, Tom.

Comment

Ik geloof niet in 4 dagen splits voor naturals, zeker niet met thaiboksen ernaast, en al helemaal niet in de huidige splitsing. Benen na thaibokstraining? Klinkt niet als een succesverhaal. Schouders een hele training? Onzin. Je geeft je rug niet eens een hele training apart, hoezo een veel en veel kleinere groep dan wel?
        Ik zou eens kijken daar een ub/lb schema of, mijn persoonlijke voorkeur, DC.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik werk best veel, waardoor ik niet altijd lekker uit kom. Soms pak ik schouders samen met benen. Waarom benen na de dag van thaiboksen? omdat ik tijdens thaiboksen geen spierpijn in mijn benen wil. Waarom schouders in 1 training? na maandag, dinsdag woensdag en donderdag vind ik het wel fijn om 1 dag alleen schouders te trainen. veel mensen trainen schouders samen met borst, dit vind ik persoonlijk weer TE. Samen met rug of benen is goed te doen. en dan armen met borst ofzo? Als ik op Vrijdag als laatse schouders heb getraind, Verschuifd mijn schema van Ma borst naar zondag. zo zit er net geen 7 dage tussen mijn borst training. Zo schuift alles iedere week door. Ik wardeer wel echt u tips. Train al zolang dat ik denk dat je er soms in vast roest. Ik krijg vaak de vraag wat ik gebruik, Ik ben nog altijd naturel gebleven tot op heden, dus heb ondanks mijn verre van ideale trainings schema al een mooi gevormd lijf. kan ik dit nog beter vormen door de tips van u, ipv mijn eerste kuurtje stel ik dat zeer op prijs. Groet Tom.

Comment

Ik wil best mijn huidige trainings week plaatsen, misschien kunt u me makkelijker bij schaven waar nodig is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X