Welk materiaal??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welk materiaal??

Welk materiaal heb volgens jullie nodig om thuis te trainen?

Mijn doel is om vooral het fitness erbij te doen ter ondersteuning van het fietsen.
    Ik had vrij gespierde benen en weinig kracht in mijn bovenlijf.

Mijn "home gym" bestaat nu uit Dummbells, Gym ball (ipv bankje,makkelijker op te bergen)

Heeft een rekstok echt meer waarde?
    Welke is dan de betere?
    deze Kijkshop.nl - Bestfitness Door gym

of deze Kijkshop.nl - Optrek stang

Een barbell zit niet in de planning.
    Ivm ruimte,veel oefeningen kun je ook met dummbells doen.

Iemand suggesties of tips?
    ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ Ik ben niet dik,ik zit in mijn bulk fase ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Barbell, prioriteit 1.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Gewoon naar de sportschool gaan als je geen ruimte hebt.

Comment

ik heb de middel grootste slaapkamer omgebouwd tot sportschool
        Heb je die ruimte niet kun je inderdaad beter na de sportschool gaan.
        BP (95kg)
        DL (100kg) (zit meer in maar vanwege ijzer in me bekken doe ik nog even rustig aan )
        mp (55) kg

Comment

Halterbank, barbell, voldoende gewichten, dumbells, squatrek.
          Je hebt wel wat ruimte nodig :P.

Ow, die rekstok is zeker leuke toevoeging voor de pullups, voor die prijs, nemen

Comment

Ok
            Ik was al bang dat jullie zoiets gingen zeggen

Thuis moet alles opgeruimd zijn als ik klaar ben.Permanente ruimte kan ik niet creëren.
            Sportschool kan ik niet met regelmaat naartoe ,ivm werk en gezinssituatie.

Dus wat kan ik met een barbell wel wat ik niet met dummbells kan.
            Hetzelfde voor zo'n gymball vs. halterbank.
            Dan kan dat proberen te doen als ik WEL een keer naar de sportschool kan.

Ik zie bij muscle and strength veel dezelfde oefeningen namelijk.

Niet dat ik jullie oordeel in twijfel trek maar dat ik met beperkte ruimte/middelen een zo breed mogelijk programma voor mijzelf creëer.

Comment

Het is niet optimaal, maar het is te doen. Zelf heb ik alleen halterbankje en dumbells. verder niks. Ik ga niet naar sportschool, want dat is heel ver weg en ik vind tijd doorbrengen met mn gezin belangrijker, dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

Ik behaal resultaten, ja, maar of het optimaal is? dat kan ik me niet voorstellen. Je zal op een punt komen dat je gewoon niet meer resultaten behaald, en tsja, dan moet je echt aan de barbells enzo.

Ik ben bezig met (groter) huisje zoeken, dus tot die tijd leef ik me uit met dumbells en bodyweight. Het is niet anders.

Comment

Een halterbank en Barbell kan je toch ook opruimen? Hoe wil je dan gaan bankdrukken op een gymball?

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                  Het is niet optimaal, maar vind tijd doorbrengen met mn gezin belangrijker, dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

Het is niet anders.
                  Roeien met de riemen die je hebt,dat vind ik een goede

Ik ben nu bezig deze http://www.muscleandstrength.com/wor...y-workout.html in een exelbestand te maken en daarmee te gaan trainen ALS ik weer een bruikbare rechterbeen krijg.

Comment

Originally posted by SDGooner View Post
                    Een halterbank en Barbell kan je toch ook opruimen? Hoe wil je dan gaan bankdrukken op een gymball?
                    Zo Exercise Ball Dumbbell Bench Press Video Exercise Guide & Tips | Muscle & Strength ??

Of bedoel je iets anders?

Comment

mij lijkt dat zo'n bank nog makkelijker op te ruimen is dan zo'n ball.
                      Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
                      musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Met een bankje en dumbells kun je wel het een en ander maar je mist gewoon veel zonder barbell...
                        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Iedereen roept dit wel, maar niemand motiveert het echt. Ik denk dat Manke Nelis, daar wel iets aan zou hebben. Ik wist niet eens, dat je op zo'n bal kan dumbbell pressen...

Comment

Iedereen roept dit wel, maar niemand motiveert het echt. Ik denk dat Manke Nelis, daar wel iets aan zou hebben. Ik wist niet eens, dat je op zo'n bal kan dumbbell pressen...
                            zo'n bal is gewoon weer een nieuwe hype.
                            Het zal wel wat werken maar een bankje is beter.

Waarom? meer stabiliteit.
                            Een bankje is ook veiliger, je kan de barbell veilig weghangen.
                            bal = onstabiel = meer risicos op dingen die fout gaan. Tenzij je helemaal niet zwaar wilt trainen (voor jouw kunnen).

Barbell is basis. Denk aan bench press, deadlift, sqaut, bent over row.
                            Alle compounds zijn vooral met barbell.

+ ik vind barbell veiliger wanneer je tot failure traint.
                            Je kan hem weghangen, de dumbells moet je laten vallen. Dus meer kans op blessures.

Welke ruimte heb je nodig.
                            2+m op 2+m voor een bankje?
                            Met dumbells zul je toch een gelijkaardige ruimte nodig hebben. En op enkele cm zal het nu niet maken.
                            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Dat zo'n bal niet zo stabiel is ook een voordeel.
                              Je moet meer je best doen (=spieren aanspreken) om te blijven zitten.

Bench press, deadlift, sqaut, bent over row op sqaut na kun je deze oefeningen toch ook met dumbbel doen?
                              Ipv sqaut kun je dan toch lunges doen?

Mijn doel is voornamelijk meer uithoudingsvermogen.
                              Dus reps van 15 waarbij ik 3x15 netjes kan doen. Dus zeker niet tot failure .
                              Ik vind in je eentje tot failure train toch beetje link.
                              Wat dat betreft you-tube staat vol met grappige tot serieuze ongelukken.

Maar toch de een zegt "bankje inklappen" de andere heeft het over "halters ophangen" dit kan niet met dezelfde bank toch?
                              Als ik een bankje kan inklappen en onder de bank schuiven dan kan het misschien wel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X