zeer in mijn onderrug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by jelle the sorcerer View Post
    das wel waar dat dat extra belangrijk is ja, maar om echt de juiste houding aan te nemen bij zo'n zwaar gewicht vond ik wel redelijk moeilijk, maar de zeer in mijn onderrug was niet gekomen doordat ik die deadlift heb gedaan, maar door mijn rug regelmatig te kraken op lang termijn en zo is mijn onderrug verzwakt en zeer beginne doen.
    Ik heb het filmpje niet gezien.... Maar je vindt het gek dat je last hebt van je rug, terwijl je bij hoge gewichten de indruk wekt dat je de uitvoering maar bijzaak vindt? Dat terwijl je zelf aangeeft dat je onderrug zwak is?

Als jij zoveel op een dag zit, lijkt het me alleen maar belangrijker om je rug oefeningen goed uit te voeren. Simpelweg zodat jij jouw rug zoveel mogelijk kan aansterken.
    Wat denk je zelf dat er gebeurt, als tijdens een zware oefening 1 van de spieren ontzien wordt? Dat moet ergens door opgevangen worden... Denk je dat het altijd wordt opgevangen door een andere spier? Lag het maar zo simpel

Comment

dan is het verstandig om ivv niet zo zwaar te liften tot je de techniek goed hebt. is minder risico op blessures, effectiever en je houd je zelf niet voor de gek.
      ik squat bv setjes van 80, kan ook 100 Kg squaten maar bij de 3e rep lijkt het meer op een goodmorning... wie heeft daar wat aan?

acht hier leer je weer van.
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

En daarbij, in hoeverre telt zon groot gewicht? Als ik tegen jou zeg dat ik 150 (= fictief getal) squat met minder dan kwartjes... en 100 squat met de correcte uitvoerig, dan squat ik toch gewoon maar 100? Waarom zou dat bij je dl anders zijn? Waarom hecht je waarde aan iets, wat je alleen maar gedoe kan opleveren?

Comment

Je ken het blijven ontkennen maar zo een deadlift met zo een gewicht als op jouw filmpje sloopt gewoon je rug. Volgens mij ben je gewoon te eigenwijs om dat te geloven en schuift het maar op iets anders af.
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

het kan wel ja, maarja het is ook niet dat ik dagelijks probeer om zoveel mogelijk gewicht te pakken voor 1 herhaling bij men oefeningen, maar ik luister wel naar julie uitleg, ik ga men hyperextensions doen en deadliften met weinig gewicht, met 40kg fzo, dat heb ik al wel is vaker geprobeerd om effe rustig sets van 20 of 30 herhalingen te doen met 40kg bij men deadlifts en dan voel ik wel da dat men onderrug goed heeft gewerkt, ik ga ook volgende week hopelijk eens naar de kinesist gaan en hore wat hij zegd en ik hoop dan tog van de last in men rug af te graken
            160kg deadlift, 70kg bench press, 100kg deadlift x10, dipmachine 4x 115kg x10, clean and jerk 65,5kg, smith machine squat 90kg, T-bar row 5x 65kg+ bar 10x

Comment

Probeer gewoon setjes van 5 te maken, begin bij 60 kilo. Echt hoge reps met deadlifts is met zon techniek als de jouwe niet verstandig. Er is genoeg te vinden over goede deadlifttechniek.
              Lid van de 200 club

Comment

ja maar als ik minder gewicht neem is men techniek wel goed hoor, laat staan dat ik maar 40 kg neem, normaal neem ik 70 a 80kg voor men deadlifts en met 70 a 80 doe ik ze nog juist, maar ik zal die 5 herhalingen met 60 wel wat oefenen, ik heb op internaat meer dan 60kg liggen in harterschijven dus ik kan het zeker regelmatig is doen, maar als ik deadlift, moet ik mijn lift doen, dan de baar trug op de grond en dan pas weer mijn lift doen, of moet ik mijn lift doen, naar benede zakken en remmen zonder te grond te raken en trug naar boven gaan? want daar twijfel ik soms nog aan wat het beste is
                160kg deadlift, 70kg bench press, 100kg deadlift x10, dipmachine 4x 115kg x10, clean and jerk 65,5kg, smith machine squat 90kg, T-bar row 5x 65kg+ bar 10x

Comment

Stabiliteitstraining doen, veel mensen die trainen trainen alleen de grotere spieren, vooral bij de rug moet je juist die stabiliteitspieren trainen.
                  Ik heb een hele zwakke onderrug, maar zodra ik weer extra stabiliteitstrainingen doe dan neemt de kracht erg toe, met bentoverrow en squat merk ik gelijk een enorm verschil.
                  Alleen maar deadliften is te weinig, de lage onderrug word ook veel verwaarloosd, om die te trainen is maar en korte en zeer geisoleerde bewegingsuitslag nodig.
                  "You are what you eat..."
                  That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

oke, dan ga ik gewoon wat meer op men onderrug werken maar wel rustig wat opbouwen tot dan die in orde is

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X