rechter knie pijn !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by klofijool View Post
    wach effe... buik niet intrekken..??? als in, geen spanning in je buik houden en vooral je rug niet hollen??? dat is dan mijn interpretatie van wat jouw interpretatie is wat ik wel zo interpreteer...

met andere woorden: mijn trainers hebben mij allemaal geleerd om een goede spanning in je buik te houden. dit doe je door, middels je schuine buikspieren, je buik zo dun mogelijk te maken.

praktijkvoorbeeld: toen ik nog met mijn buik zo ver mogelijk naar voren squatte verrekte ik telkens mijn buikspieren... buik in => over, nergens last meer van
    Dan mogen die instructeurs terug naar school.

Als ik men buik aanspan (zoals aanspannen als iemand je in je buik slaat). Dan trek ik die echt niet in hoor. Je duwt hem naar buiten.

wacht: ik ben net getrold niet?

Ik word paranoide
    Last edited by axel1994; 08-11-2012, 22:23.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

wach effe... buik niet intrekken..??? als in, geen spanning in je buik houden en vooral je rug niet hollen??? dat is dan mijn interpretatie van wat jouw interpretatie is wat ik wel zo interpreteer...

met andere woorden: mijn trainers hebben mij allemaal geleerd om een goede spanning in je buik te houden. dit doe je door, middels je schuine buikspieren, je buik zo dun mogelijk te maken.

praktijkvoorbeeld: toen ik nog met mijn buik zo ver mogelijk naar voren squatte verrekte ik telkens mijn buikspieren... buik in => over, nergens last meer van
      Dit bedoel ik:

Originally posted by Dave Tate
      Learn to use your belly!

I’ve caught more **** over this than any other aspect of training. But the truth is that every big squatter I know has learned how to use his abdominals while squatting. You must learn how to breathe into your belly. You want to pull as much air as you can into your belly, then flex and force your abdominals out.

Walk over to a mirror. Take a look at your shoulders and take a deep breath. Did they rise? If they did, then you’re pulling all the air into your chest, not your belly. You need to learn how to breath into your belly. This is how we teach everyone to squat. For the squat, we advise the use of a weight belt worn one notch loose. This is to teach you to pull air into your belly then push out into the belt. The belt acts as a great training aid to push against.

As a side note, we use the same technique for all of our max-effort work, but don’t use the belt in that situation. This is one aspect of our training that has been misunderstood for too long. We use the belt to teach how to use the abdominals for the squat, bench, and deadlift, and do not advocate its use for anything else unless the lifter feels it’s needed. Many in the gym have worked up to 600 and 700 pound good mornings without any adverse effects and have been doing them this way for over ten years.

This brings me to the next point. We’ve been told breathing and using the abdominals this way will lead to back injuries. Louie Simmons has been coaching this for the past twenty years at Westside and hasn’t had any lifters with these problems. Learning to use the belly has made a profound difference in all of our squats, especially for those who’ve never tried it. I’ve seen squats increase by 25 to 50 pounds on this aspect alone. Now that’s what squatting big is all about.

Filling your belly with air will also create a larger torso and give you a bigger base of support from which to drive. Ever wonder why those with bigger waists squat so much? Think about it. We want as much tightness and support as we can get from the gross muscles of the spinal errectors, abdominals, and obliques.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Half-ass squats produce half-ass results!

ZAKKEN MET DIE DONDER JONGUH
        Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
          Alles gemarkeerd is bullshit.

Nooit gehoord van powerlifters of gewichtheffers neem ik aan.

Ik hoop dat ik getrold ben.
          Want ja, ook al is het een trol, niet iedereen (bezoekers, nieuwelingen) weten dat.
          Dit zijn de algemene protocollen die aangeleerd worden voor de squat, afhankelijk van je doelen zijn deze aan te passen.
          Als je denkt getrollt te worden moet je even bedenken dat ik daadwerkelijk verstand heb van de anatomische verhoudingen en belastbaarheid van de skeletspieren in vergelijking met jouw, waarschijnlijk niet verder gaande kennis dan wikipedia, kennis van het menselijk lichaam.
          Ben benieuwd of ik dit verkeerd in heb geschat, laat 't me weten.
          Student Fysiotherapie

Mirin'

Comment

Originally posted by iNtense View Post
            Dit zijn de algemene protocollen die aangeleerd worden voor de squat, afhankelijk van je doelen zijn deze aan te passen.
            Als je denkt getrollt te worden moet je even bedenken dat ik daadwerkelijk verstand heb van de anatomische verhoudingen en belastbaarheid van de skeletspieren in vergelijking met jouw, waarschijnlijk niet verder gaande kennis dan wikipedia, kennis van het menselijk lichaam.
            Ben benieuwd of ik dit verkeerd in heb geschat, laat 't me weten.
            Nee, ik heb niet meer kennis. Bitter weinig kennis eigenlijk.
            Enkel, mijn kennis komt niet van wikipedia maar is overgenomen kennis top powerlifters en gewichtheffers. Je weet wel, degenen die squatten als sport.

Ik dacht getrolld te worden omdat dit forum nogal veel trolls bevat de laatste tijd.

Er is ook veel... misinformatie.

Iemand die top-sporters begeleid in Leuven en dan zegt dat fullsquatten (of toch onder par) slecht is voor je knieën is oliedom.
            Want voor zover ik weet squatten alle powerlifters en gewichtheffers zo.
            Je gaat mij niet zeggen dat een totaal ongezonde beweging een olympische sport is...

Het is echt geen aanval naar jou, en ik zeg niet dat jij zo denkt.
            Waar studeer je eigenlijk?

Comment

Originally posted by iNtense View Post
              Deze zogenaamde "protocollen" zijn flink verouderd en gebaseerd op oude onderzoeken die allang achterhaald zijn.

Ter informatie:
              Originally posted by Kevster View Post
              Bij flexie meer dan 90 graden en redelijke abductie van de heup, dus wanneer je een diepe fullsquat maakt trekt je gracilis en je hamstring aan de achterkant van je tibia (scheenbeen), als je maar tot 90 graden zakt of net daarboven komt er ongelofelijke voorwaardse pull op je tibia door je quadriceps, terwijl aan de achterkant bijna geen pull is, waardoor je onderbeen als het ware onder je bovenbeen uit getrokken wordt en je kruisbanden dus maximaal onder spanning komen te staan.

Als je diep genoeg zakt dan wordt de voorwaartse, zijwaartse en achterwaartse pull evenredig verdeeld naar mate je je fullsquat beter "onder de knie" krijgt en doen je kruisbanden dus praktisch niets meer. Vandaar dus ook dat goed uitgevoerde squats problemen met je kruisbanden kunnen oplossen, aangezien de betere samenwerking/coordinatie van je beenspieren in het dagelijks leven ook je kruisbanden ontziet.

bron: http://forum.bodynet.nl/algemeen/539...pte-squat.html
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Volgens mij is alles goed uitgelegd, (niet door intense) het enige wat ik nog wil toevoegen is dat je je handen verder uit elkaar moet zetten.

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                  Dan mogen die instructeurs terug naar school.

Als ik m'n buik aanspan (zoals aanspannen als iemand je in je buik slaat). Dan trek ik die echt niet in hoor. Je duwt hem naar buiten.

wacht: ik ben net getrold niet?

Ik word paranoide
                  nee je bent niet getrolld, maar ik denk dat we elkaar allemaal een beetje verkeerd begrijpen maar vooral hetzelfde bedoelen... bij het uitduwen van je buik denk ik aan het slap laten hangen als een oude man die jaren geleden de kracht uit zijn rug en buik heeft laten vieren. we zijn het er volgens mij allemaal over eens dat je ALTIJD spanning in je buik moet hebben. als ik even voor de spiegel alle buikhoudingen probeer merk ik dat aanspannen voor een stomp er inderdaad iets anders uitziet dan jezelf zo plat mogelijk maken.

de algemene tip wordt dus voor iedereen, buikspieren aanspannen???
                  "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

nee je bent niet getrolld, maar ik denk dat we elkaar allemaal een beetje verkeerd begrijpen maar vooral hetzelfde bedoelen... bij het uitduwen van je buik denk ik aan het slap laten hangen als een oude man die jaren geleden de kracht uit zijn rug en buik heeft laten vieren. we zijn het er volgens mij allemaal over eens dat je ALTIJD spanning in je buik moet hebben. als ik even voor de spiegel alle buikhoudingen probeer merk ik dat aanspannen voor een stomp er inderdaad iets anders uitziet dan jezelf zo plat mogelijk maken.

de algemene tip wordt dus voor iedereen, buikspieren aanspannen???
                    buik aanspannen idd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X