korps mariniers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• korps mariniers

beste bn'ers
    ik ben sinds kort aan het trainen voor het korps mariniers
    ik heb alleen een vraag is het beter om bij de KT een fb schema te volgen of een ub/lb schema te volgen.
    ik wil zon drie keer per week KT gaan doen en op de resterende dagen CT
    iemand die ervaring heeft ?

Niet te druk om maken. Met een goed schema en goeie voeding kom je al een heel eind. Zou in het begin alleen niet té intensief gaan trainen. Zonder het te willen bagetaliseren hoef je fysiek niet top te zijn om goed door die tests te komen, valt reuze mee maar het is natuurlijk een goed plan niks aan het toeval over te laten.

Limburger btw?
    Last edited by pescatore; 14-02-2013, 16:25.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ga veel hardlopen (lees: 3-4x per week). Begin rustig aan en dan steeds verder qua duurlopen. Probeer toch gewend te raken aan 10-15km hardlopen achter elkaar met hardloopschoenen. Bouw het eerst rustig op met een paar km, en dan richting de 5km. Na een tijdje ga je dan meer hardlopen. Als je bijv. 4x gaat hardlopen probeer dan 2x een duurloop te lopen. 1x een interval training met sprint werk en een lichte herstel duurloop.. Denk aan je schenen, want scheenbeenklachten zijn echt hardnekkig. Schaf dus goede hardloopschoenen aan en ga niet teveel km's in een keer lopen!

Verder zou ik 2-3x een fullbody schema er bij doen met explosieve bewegingen om explosieve kracht te trainen. Ik zou me enkel richten op squats, deadlifts, bench press, shoulder press. En dan veel herhalingen maken ongeveer 15-20 reps om je vooral op uithoudingsvermogen te richten. Dit zal je later zeker helpen, want alles wat je moet doen moet je vaak lang en/of snel uitvoeren.

Of denk aan crossfit methode achtige manier van trainen.

Probeer je niet te focussen op spieren, maar alleen op de bewegingen en het voor elkaar krijgen. Opzwaaien bij de pulls ups zijn namelijk gewoon geoorloofd..

Ze willen namelijk geen "kleerkasten", maar snelle, fitte en sterke jongens die kunnen presteren en niet die er goed uitzien in hun ondergoed.. Maar als je al een grote, gespierde jongen van jezelf bent, maar alsnog snel en sterk en alles goed vol kan houden, mag dat uiteraard ook..

Succes.
      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
        Probeer toch gewend te raken aan 10-15km hardlopen achter elkaar met hardloopschoenen. Schaf dus goede hardloopschoenen aan en ga niet teveel km's in een keer lopen!
        Mijn broer is zelf marinier en hier bent ik het dus niet mee eens. Koop kisten en ga daar op hardlopen, want als je hardloopschoenen gewend bent vallen kisten vies tegen. Ga alle oefeningen doen die bestaan met je bodyweight. Optrekken, opdrukken, crunches, piramide optrekken ( 1,2,3,4,5,4,3,2,1) en planking. Ze vragen je in het veld niet een deadlift te doen, wel 50 push ups.
        Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
        People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
        BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
          Mijn broer is zelf marinier en hier bent ik het dus niet mee eens. Koop kisten en ga daar op hardlopen, want als je hardloopschoenen gewend bent vallen kisten vies tegen. Ga alle oefeningen doen die bestaan met je bodyweight. Optrekken, opdrukken, crunches, piramide optrekken ( 1,2,3,4,5,4,3,2,1) en planking. Ze vragen je in het veld niet een deadlift te doen, wel 50 push ups.
          Klopt, maar al je trainingen voor je bivak gebeuren bijna wel op hardloopschoenen. M.u.v. speedmars.

En gelijk beginnen met hardlopen op kisten doen ze sowieso niet als je in de opleiding zit tijdens je opwerktraject, omdat dat simpelweg te blessuregevoelig is.

Je moet eerst leren hardlopen op hardloopschoenen en dan langzaam beginnen met hardlopen op kisten..

Wat betreft bodyweight oefeningen, dat klopt zeker, maar ik ging er van uit dat de TS krachttraining in de sportschool wilde doen voor namelijk. Bodyweight oefeningen kan je in principe overal doen .
          "Straight outta gym"

Comment

Ik ben het met Rickbeen eens. Mijn broertje traint ook voor het Korps Mariniers (vandaag is hij toevallig aangenomen) en de oefeningen die Rickbeen opnoemt zul jij daar ook gaan doen. Rennen op kisten dus op aardig tempo: 10-14 km/uur gemiddeld schat ik. Als je dat eenmaal gewend bent, doe dan een rugzak om en smijt er gewichten in die je steeds zwaarder maakt.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
              Klopt, maar al je trainingen voor je bivak gebeuren bijna wel op hardloopschoenen. M.u.v. speedmars.

En gelijk beginnen met hardlopen op kisten doen ze sowieso niet als je in de opleiding zit tijdens je opwerktraject, omdat dat simpelweg te blessuregevoelig is.

Je moet eerst leren hardlopen op hardloopschoenen en dan langzaam beginnen met hardlopen op kisten..

Wat betreft bodyweight oefeningen, dat klopt zeker, maar ik ging er van uit dat de TS krachttraining in de sportschool wilde doen voor namelijk. Bodyweight oefeningen kan je in principe overal doen .
              Vind ik niet. Als je nu al begint met trainen op kisten wennen je voeten eraan, dan loop je maar minder ver. Een speedmarsen zijn juist de marsen waar veel mensen op falen.

En wat heb je eraan als je 200 kg kan deadliften.. Daardoor ga je niet meer opdrukken, dus naar mijn mening is sportschool een bijzaak en ik zou gewoon bijna alleen maar bw excersises doen.
              Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
              People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
              BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Het lijkt me nuttiger de meest effectieve manier te zoeken om functioneel sterk en fit te zijn. Dan hoef je niet per sé identieke omstandigheden te creëeren. Dit kan je zelfs in de weg zitten.

Als ik 500 meter schaatser ben ga ik toch ook niet iedere dag 500 meters knallen op schaatsen? Waarom niet? Er zijn betere methoden om 500 meter sneller op schaatsen te kunnen rijden.

Kracht moet omhoog, v02max moet omhoog en je lichaam moet wennen aan wat langere afstanden. Dat wennen aan kistjes dat is wel te regelen lijkt me.
                Last edited by pescatore; 14-02-2013, 17:31.

Comment

Vind ik niet. Als je nu al begint met trainen op kisten wennen je voeten eraan, dan loop je maar minder ver. Een speedmarsen zijn juist de marsen waar veel mensen op falen.

En wat heb je eraan als je 200 kg kan deadliften.. Daardoor ga je niet meer opdrukken, dus naar mijn mening is sportschool een bijzaak en ik zou gewoon bijna alleen maar bw excersises doen.
                  Dat klopt, maar je moet sowieso niet gelijk willen hardlopen op kisten. TS kan beter beginnen met afstanden te lopen met kisten alleen. Eerst zonder rugzak en dan met en kg's erin gooien. Verder ondersteuning qua hardlopen eerst op hardloopschoenen en dan pas als laatste hardlopen met kisten, dus zoals speedmars.

Je hebt inderdaad niks aan een 120kg bank of 200kg deadlift, maar daarvoor zou de TS dus ook hoger in herhalingen moeten gaan. Lees 15-20 herhalingen, want op die manier traint hij uithoudingsvermogen. Een houten balk van 10-15kg is niet zwaar, maar wel als je deze meerdere minuten op en neer moet uitstoten.. Een schema van 5x3 zal je niet veel helpen, maar een schema van 15-20 reps kan daar zeker wel een bijdrage aan leveren aan dit soort bewegingen. Sportschool lijkt mij ook bijzaak, maar het kan zeker wel een bijdrage leveren. Hij vroeg overigens om advies m.b.t. tot de sportschool.

TS kan ook enkel gaan hardlopen, marsen, speedmarsen en verder push ups, pull ups, sit ups, startjumps en andere body weight oefeningen. Dat is waarschijnlijk net zo effectief..
                  Last edited by Iron Mind; 14-02-2013, 17:35.
                  "Straight outta gym"

Comment

heren bedankt voor jullie reacties !
                    ik ben nu sinds een maand bezig met twee keer te rennen per weer op hardloopschoenen en een keer in de week met kisten op de heide, dit wil ik langzaam gaan opbouwen.
                    ik denk dat ik een fb schema ga volgen met 3*25 reps
                    wanneer mensen nog handige tips of opmerkingen hebben zijn ze altijd welkom

Comment

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-waarom.html

Die bepakking en die schoenen, ik denk niet dat dat een ramp wordt. Kan geen kwaad ff te wennen natuurlijk maar een minder fit iemand die "gewend" is aan bepakking legt het makkelijk af tegen een fitter iemand. Lijkt me niet zo lastig.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                        Niet te druk om maken. Met een goed schema en goeie voeding kom je al een heel eind. Zou in het begin alleen niet té intensief gaan trainen. Zonder het te willen bagetaliseren hoef je fysiek niet top te zijn om goed door die tests te komen, valt reuze mee maar het is natuurlijk een goed plan niks aan het toeval over te laten.

Limburger btw?
                        Zachte G maar ook een harde L

Hoe beter je fysiek hoe makkelijker het wordt voor de AMO
                        Als je de keuring gehaald hebt wil nog niet zeggen dat je een marinier bent.
                        Daardoor ben ik van mening dat je beter Vantevoren een zeer goede fysiek kan hebben waardoor als waren met 2 vingers in de neus de eindstreep kan halen.
                        Heb je dat niet kan je het heel zwaar worden met gevolg "opgeven"
                        Chaka Chaka Boy

Comment

Maakt overigens niet uit hoe sterk en/of conditioneel fit je bent, je gaat jezelf tegenkomen. Genoeg doorzettingsvermogen is dus ook zeker van belang.

Fysiek lijden, daar ontkom je niet aan, maar je kan het jezelf wel zo lang mogelijk besparen door gewoon fit genoeg aan de opleiding te beginnen. De keuringen zelf zijn namelijk een slechts het begin van wat je te wachten staat in de opleiding.
                          "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X