Powercage vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Powercage vraagje

Beste mede bb.
    ik heb vroeger 1,5 jaar op de sportschool gezeten zonder schema's ect.
    sinds een maand of 8 ben ik serieus bezig met bb.
    eerst wat maandjes gecut.

sinds 3 maanden zit ik in de bulk alles gaat prima maar nu wil ik toch wat serieuzer gaan trainen.

ik heb thuis een Curl stang, halters en een bankje.

ik raak hier nu op uit gekeken en wil een powercage aanschaffen inclusief kat pulley zie de link Heavy Duty HD-1 Power Rack + Lat Pulley - Fitness Seller

misschien een stomme vraag maar wat voor gewichten moeten er op de pulley? Echt van die vierkante blokken of gewoon wat ronde gewichten van m'n halters ?

Alvast bedankt
    Een doel zonder een plan is slechts een wens.

Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

En ik heb hier totaal geen ervaring mee, wie o wie heeft er een cage en kan me voor/ nadelen vertellen?
    of dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf?

Succes is het vermogen om keer op keer te falen zonder daarbij je enthousiasme te verliezen.

Comment

zijn ronde gewichten voor de pulley ! gewone halterschijven , ik zou voor boring 5 gaan en een olym baar .

verder let op het bankje dat je koopt . ik heb soortgelijk powerrack met lat pully , en heb de lat pully er af moeten schroeven omdat mn bankje er niet tussen past . ( als ik de baar uit de rek wil nemen moet ik een halve meter achter mij grabbelen omdat mijn poten van mn bankje tegen de opstelling van de pully komen
      Last edited by mascotte; 13-08-2013, 20:22.
      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Ik heb ook een cage, wel een andere.

Ik vind het heerlijk om thuis te trainen, daarbij is een cage ideaal. Je kunt praktisch alle basis oefeningen uitvoeren in een cage in combinatie met een halter en gewichten (meer heb je eigenlijk niet nodig).

Je moet inderdaad opletten met het bankje, of deze past maar ook van het draagvermogen. Veel bankjes hebben een draagvermogen van 175KG. Wanneer je een beetje serieuze gewichten gaat verplaatsen wordt dit behoorlijk krap. Mijn bankje heeft een draagvermogen van 275KG, dat is afdoende. Daarnaast zou ik ook gaan voor een olympische stang en 50mm gewichten.

Comment

Kijk daar heb ik wat aan.
          ik wilde sowiso een nieuw bankje want degene die ik nu heb kan niet veel gewicht houden.

bedankt!

Comment

Je pulley is wellicht gemaakt voor schijven van 30mm, je kan echter een olympische adapter kopen waardoor je 50mm schijven er ook mooi oppassen en niet gewoon loshangen. Olympische Adapter 35 cm - Fitness Seller

Ik train ondertussen al een 3tal jaartjes thuis en ik zou het niet anders willen. Ik train ook met een cage maar een andere soort. 1 nadeel aan dit rack, is dat de pulley dichtbij het rack hangt, stel dat je een spotter hebt bij je bench kan dit wil vervelend zijn.

Zoals erik zegt, investeer in 50mm.
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
              Je pulley is wellicht gemaakt voor schijven van 30mm, je kan echter een olympische adapter kopen waardoor je 50mm schijven er ook mooi oppassen en niet gewoon loshangen. Olympische Adapter 35 cm - Fitness Seller

Ik train ondertussen al een 3tal jaartjes thuis en ik zou het niet anders willen. Ik train ook met een cage maar een andere soort. 1 nadeel aan dit rack, is dat de pulley dichtbij het rack hangt, stel dat je een spotter hebt bij je bench kan dit wil vervelend zijn.

Zoals erik zegt, investeer in 50mm.

Een spotter heb ik niet dus dat scheelt.
              en ik ben wel van plan om 50mm te kopen aangezien dat al in meerdere topics word aangeraden.
              Bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X