Snel spierpijn?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Snel spierpijn?

Yo misschien een gek vraagje,

Maar ik heb heel snel spierpijn.
    Als ik rond een uur of 9 sochtends ga trainen dan hakt meestal rond 9 uur in de avond al de spierpijn er in, vooral met name grote spieren. Borst, rug/lats en benen. Ik weet dat elk lichaam anders is en dat elk lichaam anders reageert. Maar bijvoorbeeld andere personen in mijn omgeving hebben pas letterlijk 24-a 48 uur na het trainen pas last van spierpijn.

Reden dat ik dit vraag is dat het nogal vervelend is dat als je benen traint op een zaterdag en dan naar een feestje gaat dat de spierpijn spontaan naar voren komt!

Alvast bedankt!

Probeer s cardio na je training en wat te schuiven in je eten
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Inderdaad meer eten, en cardio doen helpt inderdaad als je benen getraind hebt.

Comment

toch maar eens 15 minuut cardio na het trainen doen dan! Eten zit volgens mij wel goed aangezien ik aan het bulken ben en misschien iets te snel aankom.

Comment

Drink je genoeg water?
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

1 liter tijdens sporten en zo'n 2 liter water naast het sporten

Voeding schema zonder avond eten, dit verschilt vaak door 4x in de week aardappelen met groente bloemkool/ewten/spuitjes/broccoli 1x rijst/nasi met kip 1x macaroni en 1x cheat.
            Attached Files

Comment

Maar het hoeft niet perse echt een oorzaak te hebben,ik heb vaak hetzelfde.
              Mijn voedingsschema is redelijk in orde maar als ik in de ochtend zwaar heb getraind,krijg ik in de avond vaak al spierpijn.
              Het scheelt wel inderdaad of ik nog 10/15 minuten coolingdown doe na mijn training.

Heerlijk,spierpijn!
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Een verzadigd gevoel geeft spierpijn als ik 5 Dagen spierpijn heb zou ik 5 dagen niet trainen

Comment

Originally posted by v1ncent View Post
                  1 liter tijdens sporten en zo'n 2 liter water naast het sporten

Voeding schema zonder avond eten, dit verschilt vaak door 4x in de week aardappelen met groente bloemkool/ewten/spuitjes/broccoli 1x rijst/nasi met kip 1x macaroni en 1x cheat.
                  Uh, na 1 uur heb je geen fatsoenlijke maaltijd meer? Alleen een pre en post workout? Een postworkout van pindakaas? En voor het slapen gaan alleen brinta?

Schema's blijven me verbazen. Bizar dat je whey wel weet te vinden, en dat je blijkbaar ooit hebt gehoord dat chocolademelk goed is voor je gains, maar dat je niet eens fatsoenlijk eiwit eet.
                  En uit pindakaas haal jij nog meer eiwit dan uit een eitje?

Chocolademelk, melk, whey, een paar eitjes, en een half bakje kwark kunnen nooit samen voor 222gr eiwit zorgen. Je eet verhoudingsgewijs meer vet dan eiwit.

Ik ga er maar vanuit dat er iets fout is gegaan, en dat je halve schema maar is geopend. Want als dit je complete schema is, dan is de oorzaak van je spierpijn niet je intensiteit, maar gebrek aan de juiste voeding

Comment

Getallen in het schema zijn gewoon overschreven, dat icm idiote productkeuze -> trolletje?

Comment

Regel 43. 0 appels, echter 370 kcal waarvan 35 gr eiwit...

Waar koop je die geweldige appels?
                      2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                      14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                      25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Meer regelmaat in je trainingen kan ook zorgen voor minder spierpijn. Wanneer je elke spiergroep 2x ipv 1x per week pakt scheelt dat al een hoop (gewoon 2 dagen rust tussen elke spiergroep)
                        One Love, One Game, One Desire.
                        BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Comment

Normaal gesproken moet je herstel al bezig zijn als jij het gewicht neerlegt. En al voor meer dan op een kwart zijn als jij de sportschool verlaat. De rest duur nodal langer hoor, het totale herstel is +-48uur maar dan ben je nog niet waar je wezen wilt. Alles bij elkaar kan dit tot 72uur oplopen. Dus normaal gesproken moet de spierpijn na ongeveer 48uur weg zijn. Het kan voorkomen dat je na 5 a6 uur na de training al spierpijn begint te krijgen, maar dat ligt dan absoluut niet aan de training, daar de spierpijn meestal pas komt na totale rust (slapen).
                          Bij jou is dat dus veel te snel...
                          Waar dat aan ligt?
                          Aan je voeding, je komt namelijk nogal wat tekort om fatsoenlijk te kunnen hestellen kerel.
                          Maak een nieuw voedingschema met de juiste vehoudingen, en het zal snel zijn opgelost...

BTW, de chocomel is eigenlijk hetzelfde als n weightgainer. Alleen n stuk voordeliger.

Comment

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
                            Regel 43. 0 appels, echter 370 kcal waarvan 35 gr eiwit...

Waar koop je die geweldige appels?
                            Nee, appels staat er gewoon maar das prot koekje.
                            Sorry waardes verkeerd op geschreven:
                            Per 75g:
                            Energy: 1342kJ
                            Energy: 317kcal
                            Protein: 37.5g

Pre workout = 2 boterhammen pindakaas + choco melk

Post workout is bij mij: whey shake en als ik thuis ben +/- half uur later
                            3 eieren
                            2 lapjes achterham (staat er niet op sorry)
                            2 volkoren sneden

Ik snap choco-melk is niet het cleanste food dat je kan eten maar ik ben in de bulk dus dat maakte mij opzicht niet uit.

zijn er dan andere dingen die jullie mij dan aanraden? Om op te nemen in dit schema die ik tekort kom?

Comment

Wat zijn prot koekjes?
                              Kom je uit België?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X