Niet gezonde spierpijn in kuiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Niet gezonde spierpijn in kuiten

Ik heb de laatste dagen erg veel last van spierpijn in mijn kuiten wanneer ik deze getraind heb.
    En dan train ik ze 4x12 met de standing calf raises. Beetje weinig inderdaad maar durf de laatste tijd niet meer te doen vanwege deze spierpijn.
    De spierpijn begint ongeveer 1 dag erna. En wanneer ik ca 20 minuten zit en ik wil opstaan lijkt het wel of mijn kuiten zijn vast gegroeid en moet ik heel langzaam opstaan en ze 'oprekken' als het ware.
    Waarschijnlijk doe ik dus iets verkeerd. Kuiten doe ik meestal na mijn benen training en ik doe van te voren altijd 1 opwarm setje.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Na de tijd even uitlopen en stretchen zou ik eerst eens proberen.
    One Love, One Game, One Desire.
    BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Comment

Meestal loop ik een heel eind naar huis vanaf de sportschool.. Maar rekken doe ik niet echt inderdaad, zal ik eens gaan proberen.

Comment

Als ik mijn kuiten flink aanpak,heb ik ook altijd wel spierpijn hoor.
        Rek en strek je je kuiten wel goed voor EN na kuitentraining?
        Dat kan het verschil zijn tussen normale en abnormale spierpijn.

Tevens is het wachten op blessure,s en een gescheurde kuitspier wil jij echt niet hebben!

Ook al horen je kuiten bij je benen,ik train ze bijna nooit samen met benen.
        Ik merk namelijk dat als ik flink gesquat hebt,ik mijn kuiten niet meer optimaal kan trainen. doordat mijn benen dan simpelweg gaan trillen.

Sinds ik mijn kuiten apart ben gaan trainen,zijn ze veel harder gaan groeien.
        Maar dat is mijn mening.

Edit:weer eens te langzaam met tikken.
        Last edited by rain; 07-11-2013, 22:12.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik zou niet zoveel rekken van te voren, of eerst een opwarm setje en dan rekken/strekken. Veel mensen die nog niet opgewarmd zijn die overstrekken zich. (soms zonder het door te hebben, maar die trekken die koude spier net wat te ver)

Comment

Kuiten moet je eigenlijk net zo opwarmen als een andere spier dus eerst een aantal herhalingen met laag gewicht kan ook geen kwaad.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Thanks rainman ik zaler iets mee doen. En dexie, eerst een paar opwarm setjes dan oprekken en dan werksetjes ?

Comment

foamrollen die handel
                :: 1.82M :: 84 KG ::
                BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Oprekken die kuiten, kuiten lijken snel te kort te worden. En dan krijg je een soort verkrampingen.
                  Dus tijdens de calfraise is het ook de bedoeling dat je ze een beetje oprekt, sommige doen hem gewoon te plat.
                  Leg een balkje of zo onder de voorvoet zodat je door kunt zakken.
                  En warm ze van te voren goed op, kuiten zitten onder aan de benen en dat is vaak het koudste gedeelte van het been. Dus moet je ze nog meer opwarmen dan bv het bovenbeen.

Comment

Even een vraagje, is dit vergelijkbaar met het gevoel dat je soms in bed hebt? Dat als je je benen uitstrekt dat je ongelofelijk harde kramp in je kuiten krijgt?
                    In dat geval inderdaad beter warm houden..
                    One Love, One Game, One Desire.
                    BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Comment

Bedankt voor de tips!

Nee dat heeft vaak iets met een tekort aan magnesium en calcium te maken gyzz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X