Halve reps?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Patriciaaa View Post
    Om even ontopic te reageren; die halve reps kunnen je ook helpen om over een bepaald punt heen te komen. Bijvoorbeeld doordat die halfjes (kwartjes?) bestaan uit het zwaarste gedeelte, of omdat je er met halfjes nog net twee extra reps uit kan persen.

Niet om je dwars te zitten. Maar dan moet je er wel van kunnen herstellen. En denk dat het herstelvermogen van een beginner/naturel/niet perfecte eter vaak dusdanig minder is dat dit soort technieken niet perfect zijn om te gebruiken.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      Niet om je dwars te zitten. Maar dan moet je er wel van kunnen herstellen. En denk dat het herstelvermogen van een beginner/naturel/niet perfecte eter vaak dusdanig minder is dat dit soort technieken niet perfect zijn om te gebruiken.
      Haha nee het is sowieso nooit verstandig om het te blijven doen lijkt me, om het standaard te maken. Maar er is zon taboe op halve reps, en er zijn situaties waarin het wel kan toevoegen (niets meer, niets minder).

Beginner kan zichzelf daarmee ook hele nare dingen aanleren, of blessures oplopen.
      Laatste zin van mijn vorige quote is ook wat knullig verwoord; ik bedoel dat als je alles vrij strikt hebt gedaan, dan de laatste twee halfjes
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
        Mee eens, geeft extra risco.
        Je zult je schema hier op moeten aanpassen, opbouwend, licht-zwaar o.i.d. om dat op te vangen. Voor een beginner niet ideaal, een standaard schema is dan echt wel genoeg. Voor een meer gevorderd persoon ook lastig, herstel wordt bepaald door meerdere factoren. Ik zou het zelf alleen in een bulk aandurven als herstel maximaal is (ben geen 20 meer) en als rust en stress e.d. geen belemmering vormen. Beetje zonde om risico te nemen voor iets dat mijns inziens geen werelden van verschil gaat maken.

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
          Ben de rotste niet, maar hoop wel dat ik m'n punt nu heb gemaakt?

Mensen die worden afgezeken op dit forum hebben dat stuk voor stuk aan zichtzelf te danken, je hebt hier een berg kennis tot je beschikking en hulp wordt vlot gegeven. Mensen als knul, dyno, inferno, xxl etc. weten perfect waar ze het over hebben, neem dat dan ook aan en wees er een beetje dankbaar voor, blijft het hier ook gewoon gezellig....
          Oke, ik weet alleen nog steeds niet helemaal waarom ik sommige reacties aan mezelf te danken hebt. Verder ben ik iedereen ook enorm dankbaar voor de informatie en tips. Dus als ik hooghartig overkwam, dat is niet de bedoeling en zo ben ik niet. Maar je hebt gelijk laten we het gezellig houden!

Comment

this duidelijk, thanks guys!

Comment

oja en girls! haha

Comment

Originally posted by michael- View Post
                Ik zie ook alleen maar extreem grote bodybuilders dit doen..
                Dat komt omdat deze kuren en daarbij nog eens een hoge genetische limiet hebben.
                Ze kunnen het zich met andere woorden permitteren om zich met belachelijke oefeningen en bewegingen bezig te houden die voor een naturel BB'er nooit zouden werken.
                On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                  Haha nee het is sowieso nooit verstandig om het te blijven doen lijkt me, om het standaard te maken. Maar er is zon taboe op halve reps, en er zijn situaties waarin het wel kan toevoegen (niets meer, niets minder).

Beginner kan zichzelf daarmee ook hele nare dingen aanleren, of blessures oplopen.
                  Laatste zin van mijn vorige quote is ook wat knullig verwoord; ik bedoel dat als je alles vrij strikt hebt gedaan, dan de laatste twee halfjes
                  Kijk dan zitten we op 1 lijn, maar dat wist ik al. Ahaha

Comment

Voeg het vaak toe aan mijn sets / trainingen,maar wel gecontroleerd.
                    Evenals dingen als rest/pause & drop sets vallen voor mij in dezelfde categorie.

Als je intensiteit in je "gewone" sets al ruk is voegt het helemaal niks toe.
                    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Laat ik het nou ook gewoon zo doen.
                      Maar niet met max, ik pak dan +-70% en doe gewoon 6 normale herhalingen. Direct gevolgd door halfjes van borst tot half, dit totdat het bijna niet meer lukt (tot pijngrens). Direct erachter doe ik dan nog 1 of 2 normale reps waarbij de stront uit je oren komt.
                      Daar heb ik dan 3 dagen voor nodig om van te herstellen.
                      Dus ik doe het niet elke keer. Misschien zo om de 2 weken.
                      Waarom? Omdat het anders zo lastig is de boel nog op normale wijze te kunnen prikkelen.
                      En ik doe het niet alleen met borst ook.

Of dit iets zou zijn voor een beginnende sporter?
                      Nee!

Comment

ik doe dat met lat pully's heerlijk zwaar en idd is niet voor beginners
                        Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

wat is spier falen? full rom tot partial rom !! partial heeft mij de beste progressie laten maken ooit ! je kan partial op 2 wijze partial falen.. in de lengte en in de diepte klinkt ingewikkeld maar dat is het niet!

Comment

In de lengte en in de diepte...

Dat moet je toch eens dieper uitleggen.
                            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by michael- View Post
                              Hallo iedereen,

Op youtube zie ik vaak bodybuilders maar halve reps maken. In de sportschool zie ik ook wel eens mensen een barbell maar 20 cm op en neer drukken? Zelf maak ik een rep bijna helemaal, dat me arm net niet gestrekt is..
                              Moet ik kortere bewegingen maken als ik meer massa wil krijgen? Hier zie je een voorbeeld hoe Jay Cutler zn oefeningen uitvoert.

Eerste wat ik je aan kan raden, tenzij je zelf een vergevorderd iemand ben die weet hoe het echt werkt, haal dan je info vooral niet van dit soort filmpjes van pro's!!!

OT, halve reps (of zelfs nog korten) kan idd effectief zijn wanneer je het gewicht evenredig aanpak. Zoek maar eens op power factor training (John Little en Pete Sisco)
                              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Dankje, die naam zocht ik (power factor). Er staat niet heel veel info over op het internet.. Ik begrijp het nog steeds niet helemaal.. De onderliggende reden dat ik hier zo nieuwschierig over ben is dat ik een slecht elleboog heb. En wanneer me arm in een hoek van ong 100 graden staat(bijv. met bankdrukken) voel ik pijn. Dus ik dacht als ik een gedeelte van de uitvoering kan skippen(het laatste gedeelte) kan ik veel zwaarder gaan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X