Last van voorkant schouder.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Last van voorkant schouder.

Hallo bn,

Ik heb sinds vorige week erg veel last van de voorkant van de linker schouder. Heb erg aan men techniek van het benchen liggen werken aangezien ik hier moeite mee had. Nu dacht ik dat deze week de 80 wel weer eens kon proberen heb deze 4 keer gedaan. Alleen is het nu meteen weer men schouder die begint te zeuren. Een opwaartse beweging maken doet me nu veel pijn.

Een weekje rust nu maar en weer opnieuw proberen en goed na de techniek nogmaals kijken? Doe het schema van dyno ga in alles goed vooruit behalve men bench men cgbp komt steeds dichter bij men gewone bench te liggen kwa gewicht.
    Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Ik heb precies hetzelfde. Doe ook UB/LB schema. Maar komt bij mij niet van de BP.

Denk dat het voornamelijk komt van het niet juist uitvoeren van de oefeningen. Rust nemen helpt daar zeker bij. Ik kon bijvoorbeeld wel bepaalde oefeningen doen behalve de rear lateral raise. Deed deze dan een week niet en nu is de pijn bijna weg.

Ik vraag mij wel af of er wellicht iets aan het UB/LB schema kan worden veranderd om extra aandacht (of juist minder) te besteden aan de schouders. Heb de laatste maanden al meerdere personen op forum gezien die last hebben van hun schouder die UB/LB schema doen. Ik ben in eerste instantie van mening dat het aan de manier van uitvoeren ligt echter alle oefeningen van UB/LB heb ik in het verleden ook gedaan en had toen geen last van mijn schouder.

Comment

Mijn ervaring: onderschat nooit schouderklachten, ik adviseer je dan ook om z.s.m. een fysio te raadplegen.
      Daarnaast is het mijns inziens verstandig om je techniek(en) eens goed te onderzoeken.

Comment

Post eens een filmpje van je benchpress, dan zie je ook zelf wat je evt verkeerd doet.
        Warm je je schouders wel heel goed op voor je trainingen? Ook voor je benentraining?
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Rear lateral raise heb ik dan weer helemaal nergens last van. Het is echt men bench die maar niet wilt(men linker borst is ook beter ontwikkeld als men rechter en vind ik men borst veruit men slechtste spiergroep). Probeer er veel aan te werken maar het wil maar niet. Vooral nu ook men cgbp steeds dichter bij men bench komt te liggen weet ik dat ik toch ergens iets fout doe. En nu ook weer last van de schouder helaas zit men eigen dokter niet i.v.m carnaval

Comment

Hey rainman,

Filmpje maken word nu lastig aangezien ik men arm amper omhoog krijg maar zal ik zeker doen als hij weer wilt!. Voor benentraining eik nooit nee tip om erin te houden!

Comment

Ik warm mijn schouders voor iedere training op, ook voor benentraining.
              Dat je last van je schouders hebt bij benchen, wilt niet altijd zeggen dat benchpress de oorzaak is.
              Als je al last van je schouders hebt, kan backsquat ook erg vervelend voelen.
              Probeer anders ook frontsquat eens.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Na het benchen is het idd wel meteen de pijn die ik voel plus dat men borst niet egt wil groeien dacht ik idd hieraan. Ik doe erg vaak frontsqaut aangezien ik op men sqautrek aan het wachten ben(is besteld). Moet zeggen heb hier ook erg aan de techniek gewerkt en heb nergens last van zit dan wel pas op 55 kilo ma kan hem steeds beter. Nog tips voor het opwarmen??

Comment

Er is iets mis met jou uitvoering als ik het zo hoor. Je zult op de een of andere manier toch je vorm moeten laten beoordelen. Door een ervaren persoon ernaar laten kijken of een clip te filmen van jezelf terwijl je aan het banken bent. Anders blijf je maar verkeerd bezig en wordt het alleen maar erger.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by weslleyy View Post
                    Na het benchen is het idd wel meteen de pijn die ik voel plus dat men borst niet egt wil groeien dacht ik idd hieraan. Ik doe erg vaak frontsqaut aangezien ik op men sqautrek aan het wachten ben(is besteld). Moet zeggen heb hier ook erg aan de techniek gewerkt en heb nergens last van zit dan wel pas op 55 kilo ma kan hem steeds beter. Nog tips voor het opwarmen??
                    Hou jij je ellebogen tijdens benchen opzij of schuin naar voren?
                    Bij youtube kan je "rotatorcuff " oefeningen intikken.
                    Ik zit op mijn tefoon maar Inferno heeft linkjes voor een juiste uitvoering van de benchpress, toch Inferno?
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik zal ook zeker een filmpje maken en aan een van jullie laten zien om het te beoordelen kan alleen nu men schouder slecht bewegen dus zal eerst helaas moeten rusten.

Houw me wel aan de vuistregels. schouderbladen tegen elkaar, Billen op het bankje, holle rug, ongeveer 2 vingerdiktes tussen de stang en men borst en pak hem zeker niet overdreven breed. Nog meer tips toevallkig of zie ik iets over het hoofd? nu ik dit zo lees weet ik eigenlijk niet hoe ik men ellebogen beweeg ik denk opzij|(pin me niet vast).

Comment

Als jij je bovenarmen haaks tov je lichaam houd(je ellebogen naar buiten dus) tijdens de bench, verziek je je schouders.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                          Hou jij je ellebogen tijdens benchen opzij of schuin naar voren?
                          Bij youtube kan je "rotatorcuff " oefeningen intikken.
                          Ik zit op mijn tefoon maar Inferno heeft linkjes voor een juiste uitvoering van de benchpress, toch Inferno?

Omdat ik de kwaadste niet ben:
                          http://forum.bodynet.nl/oefeningen/6...ml#post1185552
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Dus je ellebogen moeten meer naar voren wijzen dus ook meer spanning op de triceps? is idd iets waar ik eens moet naar kijken. Leuke maar lastige oefening voor mij moet ik toegeven^^

Dankjewel Inferno!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Haha die ja.
                              Op mijn telefoon lukt het niet.
                              Ts: ik denk dat je techniek afwijkt van de filmpjes.
                              Je moet inderdaad je ellebogen naar voren laten wijzen.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X