Originally posted by Dynamix
View Post
Bulken of toch Cutten??
Collapse
X
-
@Dynamics
Wat je letterlijk zegt is: nou 100-200 boven je onderhoud is lastig want vaak verbruik je meer dan je onderhoud (?!) en dat kan je dan niet voor spieropbouw gebruiken. En dat zeg je tegen iemand die zelf zegt dat ie totaal niet thuis is in dit soort zaken. En je gaat het vervolgens ook nog verdedigen.
Ik vind dat best kwalijk dat je een beginner min of meer verteld dat ie maar een sloot erboven moet gaan zitten "want je verbruikt meestal meer". Denk dan ff na voor je post of post niet denk ik dan. Wat denk je dat zoiemand gaat doen dan als ie dat zou opvolgen? Niet dat anderen waaronder ik nooit wat posten waar niet alles van klopt wellicht maar dit is wel redelijk basic man, hou het dan voor je.
Is niks persoonlijks heb je al eerder gezegd je bent goed op weg wss maar spring niet in 12 sloten tegelijk en probeer gewoon de materie rustig tot je te nemen. Ironie wil ook nog dat je hier zelf mee in de fout bent gegaan (kan gebeuren, is geen sneer ofzo) en je dus beter zou moeten weten.Last edited by pescatore; 26-03-2014, 00:41.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Wauw, het is echt moeilijk te begrijpen voor je. Ik zal voortaan alles wat ik zeg in kleutertaal uitleggen zodat niet over ieder woord dat ik schrijf een ellenlange discussie ontstaat die nergens op slaat.
Stel dat je je gemiddelde onderhoud bepaald hebt door twee weken je kcal te hebben bijgehouden en niets bent aangekomen. Je komt uit op 2500 kcal en dat is inclusief tripjes naar de supermarkt, je oma die in de buurt woont etc. Om te 'gainen' ga je daar 100-200 kcal boven zitten (wow, wat zul je daar breed van worden). Je kunt uit op laten we zeggen 2650 kcal. De beginner die met deze strategie bezig is gaat vrolijk trainen en heeft die dag plots zin om zichzelf drie keer achter elkaar af te trekken nadat hij zijn tripje naar de supermarkt heeft gehad. Oeps.. de beginner verbruikt door de 'overtollige' activiteit meer kcal dan waarmee hij zijn gemiddelde heeft berekend en hij vult dit niet aan omdat Pescatore zegt dat dit niet nodig is. Hij heeft laten we zeggen 100 kcal verbruikt door zijn plotselinge verlangen om zich driemaal achter elkaar af te trekken en dus komt de kcal die zijn lichaam kan gebruiken voor het opbouwen van massa uit op netto 50 kcal (wauw, gains everywhere!).
Niet echt een handige tactiek naar mijn mening, get it? Ik zeg nergens dat hij een sloot kcal moet gaan eten. 500 kcal boven je onderhoud valt over het algemeen nog onder een 'clean bulk' en daarbij bouw je vrij zeker meer massa op dan met 100-200 kcal, vooral als beginner. Mocht men toch besluiten 100-200 kcal boven onderhoud te eten, dan zul je echter goed moeten opletten of je wellicht meer hebt gedaan dan sporten en een trip gemaakt te hebben naar de supermarkt die dag en de extra verbruikte kcal eraan eten; net zoals je (in een bulk) doet als je cardio doet naast het trainen.
En ik ben hiermee de fout in gegaan?? Ja, ik heb fouten gemaakt mbt kcal-inname, maar die hebben helemaal niks met een dergelijke situatie te maken. En zelfs al zou ik een fout gemaakt hebben, zou ik het dan wellicht niet inmiddels beter weten aangezien ik zelf erken dat ik een fout heb gemaakt en dus weet wat de fout is geweest?
Comment
-
Dat blijf je zeggen, maar waarom ga je dan steeds tegen me in? Ik heb van jouw kant nog steeds geen onderbouwd argument gelezen dat mijn uitleg onderuit haalt, het enige wat je doet is mijn uitleg proberen onderuit te halen zonder eigen argumenten en door te zeggen dat ik matig advies geef en beter zou moeten weten.
Leg mij dan eens uit wat er niet klopt aan mijn uitleg en waarom jouw uitleg beter is. Als je denigrerend gaat doen dan zul je wel met betere argumenten moeten komen dan die van mij.
Comment
-
Je snapt niet wat het begrip onderhoud inhoudt kennelijk of hoe je het bepaalt laat staan hoe je er op anticipeert. Dan maakt het niet uit hoeveel je erboven gaat zitten voor deze discussie als je begrijpend lezen beheerst dat groep 7 overstijgt zou je dat inzien. Ik heb weinig behoefte dit uit te gaan leggen aangezien het vrij simplistisch is noch voel ik de behoefte om "mijn gelijk" te halen omdat het echt lachwekkend is hoe je het benadert. Ik vind mezelf al een idiot dat ik het er nog steeds over heb.
Ik ga niet in een nutteloze discussie zitten met iemand die teksten gaat typen alleen omdat zijn ego veel groter is dan zijn herseninhoud en niet bereid is daar wat aan te doen. Dat is niet mijn probleem. Als dit wat meer in balans was dan zou ik er wellicht over nadenken maar dit schiet niet op dus conclusie: keep up the good work en blijf jezelf belachelijk maken maar let wel op wat je mensen adviseert. Er zijn mensen, zeker beginners die de info die ze hier krijgen serieus nemen. Succes met je onderbouwingBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Oh en wat betreft fouten waar je eventueel wat van geleerd zou hebben, dat valt nog te bezien. Laat eerst maar eens zien wat de uitkomst van dat leerproces is in de vorm van op zijn minst een béétje resultaat.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Precies zoals ik al had verwacht. Reageren vind je teveel nutteloze energie maar vervolgens probeer je mij belachelijk te maken met een lap tekst en nog steeds nul komma nul inhoudelijke reactie.
Als ik het niet begrijp volgens jou en jij juist zo goed, wat is dan de moeite om het eens haarfijn uit te leggen en mij de mond te snoeren? Misschien leer ik er nog wat van, uwe hoogheid.
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostPrecies zoals ik al had verwacht. Reageren vind je teveel nutteloze energie maar vervolgens probeer je mij belachelijk te maken met een lap tekst en nog steeds nul komma nul inhoudelijke reactie.
Als ik het niet begrijp volgens jou en jij juist zo goed, wat is dan de moeite om het eens haarfijn uit te leggen en mij de mond te snoeren? Misschien leer ik er nog wat van, uwe hoogheid.
http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...-verbruik.html
Succes Dynamix ga nu maar weer nadenken met welke onzin je ego nu op de proppen komt, ben benieuwdLast edited by pescatore; 26-03-2014, 02:40.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostIk hoef je de mond niet te snoeren. Het is geen wedstrijd, begrijp dat nou eens man. Je hoeft niet te "winnen" whatever that means. Ik zal je doorverwijzen naar Dyno zijn stukje dat je kunt vinden in de stickies waar je ongeveer je onderhoud mee kunt bepalen op een praktische manier want daar komt het basicly op neer. Dan mag jij nadenken over wat het dan uitmaakt of je een paar keer extra gaat rukken op een dag of twee setjes extra doet op de sportschool en of je daar dan "breed van wordt" haha daar heb ik om moeten lachen.
http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...-verbruik.html
Succes Dynamix ga nu maar weer nadenken met welke onzin je ego nu op de proppen komt, ben benieuwd
Je hebt blijkbaar geen hoge pet van me op als je me naar dit artikel doorverwijst. Ik denk dat je me erg onderschat. Die tijd dat ik vooral uit boeken Quote is allang voorbij.
Zoals ik al uitlegde in mijn verhaaltje (begrijpend lezen) is het naar de supermarkt of je oma om de hoek gaan etc inbegrepen in je onderhoud. Daarvoor hoef je inderdaad niets extra te eten. Het punt dat ik probeer te maken is dat je incidenteel (rukmarathon, orgie, vechtpartij met een groep Marokkanen oid) weleens meer kunt verbranden dan waar je je onderhoud op hebt berekend. In dat geval is een marge van 100-200 kcal te klein om een incidentele verhoogde activiteit op te vangen, oftewel geen 'gainz' als je de verbrande kcal er niet bij eet. Stel dat je 500 kcal boven je behoefte zit, dan is de marge veel groter. Als je dan nog netto 300 kcal overhoud nadat je een dag wat meer kcal hebt verbruikt dan je berekend hebt, dan heb je alsnog genoeg kcal om massa mee te bouwen.
Comment
-
Had gekund dat je van het kiezen voor een bepaald product erg opgewonden eordt.
@Dynamix, je onderhoud bereken je op gemiddelde basis. Het kan voorkomen dat je een keer meer doet, maar ook dat je een keer MINDER doet. Dan blijft je gemiddelde wel gelijk, daarom is het ook je geniddeld onderhoud. Dan zou je nog steeds moeten gainen.
Wel ben ik het met je eens dat als je op een dag veel actiever bent dan normaal het best een optie is om een klein beetje meer kcal in te nemen dan normaal. Aan de andere kant geldt dat ook de andere kant op, dus als je een dagje apatisch as fuck bent. Maar met een vast aantal kcal zou je nog steeds prima moeten gainen als dat aantal boven je daadwerkelijke gemiddelde behoeftw ligt.
@TS: ik zit met ongeveer dezelfde situatie. Ben nu een 74kg op ca 17% ofzo en ben ook 1.85. Ik stoor me nog aan het vet en ben daarom met een cut bezig, wil doorgaan tot zo'n 13% zodat ik vanuit een redelijk strak lichaam kan beginnen met (clean!) Bulken, waarbij ik ga proberen mijn bf% onder de 15 te houdenBecome the best version of yourself - Elliot Hulse
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostJe hebt blijkbaar geen hoge pet van me op als je me naar dit artikel doorverwijst. Ik denk dat je me erg onderschat. Die tijd dat ik vooral uit boeken Quote is allang voorbij.
Zoals ik al uitlegde in mijn verhaaltje (begrijpend lezen) is het naar de supermarkt of je oma om de hoek gaan etc inbegrepen in je onderhoud. Daarvoor hoef je inderdaad niets extra te eten. Het punt dat ik probeer te maken is dat je incidenteel (rukmarathon, orgie, vechtpartij met een groep Marokkanen oid) weleens meer kunt verbranden dan waar je je onderhoud op hebt berekend. In dat geval is een marge van 100-200 kcal te klein om een incidentele verhoogde activiteit op te vangen, oftewel geen 'gainz' als je de verbrande kcal er niet bij eet. Stel dat je 500 kcal boven je behoefte zit, dan is de marge veel groter. Als je dan nog netto 300 kcal overhoud nadat je een dag wat meer kcal hebt verbruikt dan je berekend hebt, dan heb je alsnog genoeg kcal om massa mee te bouwen.
Ik denk, nee ik weet zeker dat je jezelf erg overschat. Maar het is wel leuk geweest zo, ik raad je aan als je ooit een baan krijgt je houding wat aan te passen, niemand zit te wachten op een incapabele know-it-all. Lopen er genoeg van rond maar goed in plaats van advies zal je het wel weer beledigend opvatten.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Haha wat een discussie weer dit zeg! Het zijn gewoon 2 manieren, constant 500 erboven met als gevolg meer spiergroei maar meer vet of 200 erboven met minder spiergroei en minder vet? Zo bedoelen jullie het neem ik aan?The expert in anything was once a beginner..
Comment
-
Originally posted by MisterMn View PostHaha wat een discussie weer dit zeg! Het zijn gewoon 2 manieren, constant 500 erboven met als gevolg meer spiergroei maar meer vet of 200 erboven met minder spiergroei en minder vet? Zo bedoelen jullie het neem ik aan?Last edited by pescatore; 26-03-2014, 14:40.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
Kanaal: Algemeen
1 hour ago -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
18 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
3 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
21 uur geleden -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
1 day ago -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment