zelfstandige met groeiprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zelfstandige met groeiprobleem

Beste leden,

Ik ben een man, 32 jaar, 1m78 en weeg ongeveer 72kg.

Al jaren droom ik ervan om er serieus breed uit te zien.

Vijf jaar geleden woog ik 65kg, trainde ik veel, dronk shakes en heb een d-bol kuur gedaan.
    door de d-bol kuur was ik 11 kg bijgekomen en ik heb 7kg kunnen blijven houden.

Die 7kg is volledig gebleven en mijn lichaam staat wel gespierd (sportief) maar droog.

Nu, wat mijn probleem is, is dat ik nu al enkele jaren als zelfstandige werk als aannemer.
    Ik doe dus niets anders dan verbouwingen (zware verbouwingen) en ben dus hele dagen met zware gewichten bezig. Ik draai ongeveer tussen de 10 a 14 uren per dag.

Hoe kan ik veel bijkomen en mijn gewichten overdag nuttig gebruiken om te groeien?

Ik weet wel, er zullen hier leden zijn die zeggen dat ik minder uren moet kloppen zodat ik 's avonds nog kan trainen.
    Het probleem is, dat ik een werkloze vrouw heb en twee kinderen die ik moet kunnen onderhouden en het is dus noodzakelijk om veel te werken. En dus geen optie is.

Doordat ik zoveel werk, kan ik niet bijkomen.
    Ik eet ongeveer 6x per dag, waaronder veel vlees (met boterhammen of rijst), eiwitten, koolhydraten, heilbot, noten,...

Zou ik weer een d-bol kuur doen??
    wat raden jullie mij aan?

Het is echt niet gemakkelijk en ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen om mijn droom te verwezenlijken.
    Ik kan mijn werk niet opgeven, daarvoor doe ik het veel te graag en verdient het te goed, maar anderzijds valt mijn droomlichaam weg :-((

bedankt voor jullie reacties alleszins

groetjes
    Bart
    (american driver)

http://forum.bodynet.nl/voedingssupp...nel-komen.html

shake maken, in 3 delen op de dag wegklokken en klaar. Daarnaast goed vreten.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

ik nam vroeger mammoth shake

Comment

Geen shakes man gewoon eten.
        je zult echt moeten trainen om aan te komen in spirrmassa.
        er us er hier eentje die doet 2xpw full body red je dat wel?

Comment

Aankomen is een kwestie van trainen en goed eten. Optimaal trainen kan niet, maar goed eten kun je wel nog steeds. Een voedingsschema is dus de oplossing Althans... Je zult daardoor in ieder geval minder vvm verliezen.

Op dit forum kun je een aantal handige stickies vinden over voeding en schema's. Dit is er een van: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html

Mocht je er niet uit komen, kun je ons om advies/hulp vragen. Succes!
          Ik doe een gok

Comment

3x per week een uur zwaar trainen en daarnaast veel eten zou moeten lukken. Het lijkt mij ook handig als je vrouw een (parttime-)baan weet te vinden, dan heb jij ook wat meer tijd over.

Comment

Als je zoveel en zwaar werkt heb je automatisch een hoge(re) behoefte en vind ik shakes als toevoeging niet eens zo slecht.
              Zelf shakes maken kan ook,met whey en havermout/Brinta

Nogmaals d-boll is absoluut geen goed idee.
              Dat je er de 1e keer 7 kg aan hebt overgehouden,komt echt niet van de d-boll maar doordat je toen goed en meer bent gaan eten.
              Wil je aankomen,zal je toch echt goed moeten trainen en eten.

Waarom 'american driver 'trouwens?
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dank u allen voor de reacties.

vraagje, is hard trainen na een zware werkdag dan wel goed voor me? Aangezien ik al zoveel kracht heb gebruikt. Ik voel nu al 's avonds mijn spieren niet meer van het werken.
                kon ik mijn inspanningen overdag gebruiken om te groeien.

@Dynamix: tja, mijn vrouw wilt wel werken, maar ze moet werk vinden natuurlijk

@rainman : dus d-bol is geen goed idee, ik was nochtans heel blij met het resultaat en mijn eten was quasi hetzelfde gebleven als daarvoor.
                - american driver: ik rijd met een harley davidson Fat Bob, met een dodge ram en ben wel erg geïnterseerd in amerika

Comment

Shakes drinken is geen slecht idee maar ik zou over de sticky topics over voeding eens doorlezen en dan je algehele voeding kritisch bekijken. Mammoth shakes bevatten erg veel suiker, je kan beter je eigen weightgainer shake maken dmv whey proteine, (eventueel volle) melk, brinta/havermout en pindakaas in de blender te doen. Dan heb je veel caloriën die je makkelijk achterover kloekt.

Ik vind de harley fat bob trouwens een erg mooie motor, ben van plan om over een jaar mijn motorrijbewijs te halen en als ik ooit het geld heb zou ik er zeker een willen hebben
                  Last edited by Gus; 08-04-2014, 23:32.
                  BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Leuk, nog n Harley rijder erbij. Ik rij ze al 30 jaar, en blijf ze rijden ook. Voor mij minder prijzig daar ik ze zelf bouw, en het mn werk is geweest...

Maar kerel, D-Bol is geen optie. Die 7kg die je over hebt gehouden toen kan onmogelijk door de D-Bol zijn.
                    Of heb je het wat langer geslikt, dan de voorgeschreven tijd?

Comment

Oh vergeet ik nog:
                      Ik werk in de offshore en werk dan meer dan 12 uur per dag in de tropen (extra belasting) en ook geen enkela dag vrij. Dus 7 dagen per week en dat 4 maanden.
                      Ook dan train ik normaal.
                      Dus ja, waarom zou jij dat niet kunnen? Je moet gewoon je voeding aanpassen op hetgeen je doet. En zorgen dat je voldoende slaap/rust krijgt.
                      Geloof me maar het kan gewoon....

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                        Oh vergeet ik nog:
                        Ik werk in de offshore en werk dan meer dan 12 uur per dag in de tropen (extra belasting) en ook geen enkela dag vrij. Dus 7 dagen per week en dat 4 maanden.
                        Ook dan train ik normaal.
                        Dus ja, waarom zou jij dat niet kunnen? Je moet gewoon je voeding aanpassen op hetgeen je doet. En zorgen dat je voldoende slaap/rust krijgt.
                        Geloof me maar het kan gewoon....
                        Inderdaad. Als je de tijd kunt vinden om te trainen gewoon doen zoals het hoort.
                        Ding is dat je wel goed moet gaan kijken naar je voeding. Je werkt veel en intensief waardoor je veel meer moet eten dan de meesten. Daar zit de clue om te groeien. Zou beginnen met 4000kcal per dag als leidraad. Hou het bij en pas het om de 3-4 weken aan afhankelijk van je resultaten.

Kuren zou ik mee wachten. Gezien je lengte en gewicht kun je nog relatief makkelijk tot de 85-90kg lichaamsgewicht met laag vetpercentage groeien. Dus eerst tijd en moeite steken in je voedingspatroon dus.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X