Krijgen we eigenlijk wel goed advies hier?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Krijgen we eigenlijk wel goed advies hier?

Bedoel, dit board fungeert zo te zien als een soort "orakel" voor mensen die graag commentaar of antwoord willen. Dit wordt ook gelukkig gegeven door verschillend behulpzame leden..

Maar dan vraag ik me af, in hoeverre is het advies wel correct dat men krijgt? Zijn de mensen die vaak vragen beantwoorden ook bekwaam in de fitness of de voeding? Hebben ze er wel voor gestudeerd, of een opleiding voor gevolgd.
    ik heb namelijk een beetje gevoel dat mensen vaan anderen helpen met info wat ze weer van anderen gehoord hebben...

Dus met ander woorden, in hoeverre is de informatie die wordt verkondigd op dit board wel betrouwbaar??

Op zich een goede eerlijke vraag. Als je het zo benadert dat alleen geschoolde mensen advies mogen geven, dan kun je ELK forum op internet wel opheffen. Maar dan ook ELK forum over ELK onderwerp. We helpen elkaar hier meestal vanuit eigen ervaringen. Als iemand naar de bijwerkingen van winstrol vraagt, krijgt 'ie hier genoeg antwoorden die over het algemeen veel overlappende info bevatten. Daar moet de vraagsteller vanuit zijn eigen geweten en intelligentie dan het juiste uithalen. De vraagsteller is hier verantwoordelijk voor z'n gezondheid en niet degenen die antwoord geven. Buiten dat: dit forum is een van de weinigen die bijvoorbeeld anabolengebruik ontmoedigt, terwijl andere forums het vooral stoer vinden en elke dosis proberen te 'uppen' etc.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

100% met Mr.Symmetry eens!

Voor mezelf geldt dat ik vooral uit ervaring praat.
      Heb 12 jaar getraind en in die jaren redelijk wat ervaring opgedaan met betrekking tot de sport. Van voeding t/m AS.
      Ook heb ik veel van anderen geleerd in die jaren en dat deel ik hier ook.

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

En er zitten verschillende dietisten en zelfs chirurgen in opleiding op dit board
        It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

ervaring

Ik ben best met je eens dat er vaak ook vraag tekens op komen bij bepaalde antwoorden.
          Maar als je,je een beetje verdiep in de mensen die op deze forum zitten,dan haal je al gauw de ervaren mensen er uit.
          Ik vind wel degelijk dat er veel ervaring op dit form zit.
          Ik zal de namen maar niet noemen voor dat ik er 1 vergeet.

Comment

er is hier meer dan genoeg kennis hoor kerel

en er zijn mensen met opleidingen (bezig , dan wel afgerond)
            en er zijn mensen die zeer handig zijn met het opzoeken van informatie die onderbouwd is door een studie
            Who's the Chef

Comment

Ja, maar.. hebben ervaren mensen de wijsheid in pacht dan? Nieuwe inzichten kunnen ook interessant zijn.

Aan de andere kant zijn het juist die nieuwe inzichten die ertoe leiden dat info niet altijd 100% klopt. Zelfs wetenschappelijk onderbouwde studies kunnen onderuit gehaald worden door de volgende wetenschappelijk onderbouwde studie.

Kortom.. ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken wat het meest aannemelijk is.

p.s. er zijn meer boards waar AS gebruik niet als "meer is beter" gepromoot wordt.
              Last edited by sis; 12-09-2006, 10:44.
              Life's what you make it!

Comment

En zoals altijd weten ervaringsdeskundigen er imo meer van dan een of andere kneus die cios heeft gedaan en doet alsof ie alles weet..
                In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                Squat 230 kilo
                Bankdrukken 137.5 kilo
                Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

OT; ja wij weten alles ja!

Comment

de mensen die hier ervaringen,suggeties en info. delen zitten over het algemeen al jaren in de sport en proberen een ieder die hierom vraagt op een zo correct en eerlijk mogelijke manier te helpen.Verder zou jezelf ook verschillende bronnen op internet kunnen raadplegen over hetzelfde topic,en kijken wat het onderlinge verschil is,en dan de afweging maken of jij hier wat aan hebt.Het is natuurlijk altijd aan jezelf of je het advies opvolgt.

Comment

Naja ik train zelf ook nog niet zo lang maar kan aardig veel vertellen aangezien ik veel op internet gelezen heb, en veel van de mensen hier heb geleerd.

Elk onderzoek heeft weer een tegenonderzoek en zo kan je altijd doorgaan, juist de mensen hier zijn veel beter als onderzoekertjes, want deze mensen spreken vaak uit ervaring en dat is dan dus ook de waarheid bij hun geweest.
                      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

als iemand iets fouts zegt word het opzich wel gecorrigeerd toch
                        on the road to get huge

Comment

dit forum is een van de weinigen die bijvoorbeeld anabolengebruik ontmoedigt, terwijl andere forums het vooral stoer vinden en elke dosis proberen te 'uppen' etc.
                          Mwah, er zijn meer forums die prima advies geven wat betreft gebruik van AS.
                          Maar dat terzijde.

Zolas al gezegt, je bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet. Mensen op de verschillende fora geven hun mening en delen hun inzichten. Het is aan jou om te bepalen wat je er mee doet. Nooit klakkeloos dingen aannemen die anderen zeggen. probeer ook zelf info te zoeken en logisch na te denken.
                          Bezoek ook eens het forum.

Comment

Als ik voor mijzelf spreek, dan kan ik wel zeggen dat als ik iemand advies geef, dit grotendeels gebaseerd is op mijn eigen ervaringen in de krachtsport van de afgelopen 25 jaar.
                            Ik heb dit dan of zelf meegemaakt en ondervonden of iemand waar ik mee train, of mee getraind heb in die afgelopen periode.

Op het gebied van trainen en blessures, kan ik wel stellen dat ik vrijwel alles wel heb gezien en meegemaakt, of zelf, of in mijn omgeving.
                            Ik zal dan ook nooit iemand een advies geven zonder er bij na te denken, of over iets waar ik zelf geen ervaring mee heb (zoals a.s bijvoorbeeld) ondanks dat ik daar ook het nodige mee meegemaakt heb in mijn omgeving.
                            Ik hou mijzelf dan ook altijd buiten wetenschappelijke discussie's op de forums, dit omdat ik wetenschappelijk gezien niet goed onderlegd ben, ik heb geen diploma's of zo.
                            Het is bij mij puur allemaal werkvloer ervaring zeg maar, en als ik daar iemand mee kan helpen, of waarschuwen voor bepaalde dingen, dan zal ik dat zeker doen.
                            Brear.

Comment

Het argument, ik lees veel op internet, vind ik niet sterk genoeg, wanneer men stelt "belezen"te zijn in de krachtsport.
                              Vaak zijn er over de efeecten van supplementen, oefeningen en dieeten tegenstrijdige resultaten. Iets wat naar mijn mening ook vermeld dient te worden bij een vraag.
                              Zo las ik net, dat door het consumeren van 6 a 7 maaltijden per dag, er geen sprake van vetverbrandende effecten zijn.
                              Entrez PubMed

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X