Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
ik ben op zoek naar een vechtsport erbij maar ik zit nu te twijfelen over wat ik wil of ik wil krav maga of kickboksen weet iemand welke beter is en waarom?
Kickboxen is beter qua cardio, kracht en uithoudingsvermogen etc. Krav maga is een effectievere vechtsport, veel technieken gebaseerd op het direct daadwerkelijk uitschakelen van de tegenpartij. Tis maar net wat ge wilt.
he man...
Ik zou je adviseren om krav maga te gaan doen..
ik doe t nu 2 jaar en in mijn ogen is dit de nummer 1 sport die je leert anticiperen op de dingen die je op straat tegen kunt komen.
check de site Krav Maga - Nederland
dan klik je op nieuws en mot je ff scrollen en de workshop in schaarsbergen ff aanklikken is een filmpje van een minuut of 4...dan kun je een klein beetje zien wat het is.
Ik ben portier van beroep en heb naast het kracht sport ook een grote passie voor vechtsport ( 5 jaar tae-kwondo, 2 jaar karate, 1 tai chi, )
en zonder op te scheppen over me zelf denk ik dat er maar een handje vol kick boxers zijn die t winnen....( begrijp me niet verkeerd k heb respect voor alle vechtsporters over de wereld).
Krav Maga is geen martial art maar een vecht sport puur en alleen bedoelt om iemand uit te schakelen op een milde/tijdelijke manier dan wel op een grove/permanente manier.
hoop dat je er wat aan hebt.
als je nog vragen hebt of info wil hoor ik t wel
groeten guido
sigpic<<< mijn voorbeeld en bron van inspiratie<<<...ik...27 jaar....squat 4 x 160 kg