krav maga of kickboksen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• krav maga of kickboksen

ik ben op zoek naar een vechtsport erbij maar ik zit nu te twijfelen over wat ik wil of ik wil krav maga of kickboksen weet iemand welke beter is en waarom?

wat versta je onder beter ??
    Who's the Chef

Comment

onder beter versta ik intensiever

Comment

licht er geheel aan hoeveel inzet je zelf toont he

ik zou voor Krav gaan omdat kickbox iedereeen al zo een beetje doet
        Who's the Chef

Comment

Kickboksen is zeker intensiever, zelf behoorlijk thuis in de vechtsporten en krav maga is meer op techniek.

Comment

Kickboxen is beter qua cardio, kracht en uithoudingsvermogen etc. Krav maga is een effectievere vechtsport, veel technieken gebaseerd op het direct daadwerkelijk uitschakelen van de tegenpartij. Tis maar net wat ge wilt.

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Als je kan, doe dan beide. Een combinatie van de 2 vind ik persoonlijk ideaal.

Kickbox is intensiever dan krav maar ook minder realistisch. Je leert er serieus wat conditie opbouwen en je leert incasseren en angst overwinnen.

Krav Maga is minder intensief maar is eerder realistischer dan kick.

Hangt af van wat je dan zelf verkiest...

p.s. ikzelf doe krav maga.

greetzzz
              The wrought iron thinks itself needlessly tortured, the tempered steel blade knows why.

Comment

Het voordeel van kickboxen is dat je wel HEEL snel goed leerd blocken, en dat is echt handig

Comment

Wat dacht je van:

-Shaolin
                  -Wing Chun
                  -Capoeira

Allemaal fantastische en mooie vechtkunsten. Zit daar niets voor je bij?
                  We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Wil zelf misschien gaan boxen moest ik even kwijt..
                    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

franse box is ook wel zeer intensief, heb het zelf jaren gedaan
                      ernaast deed ik ook nog jiu-jitsu wat meer op techniek gericht is
                      "Knowing is not enough, we must apply.Willing is not enough, we must do."

Comment

Originally posted by Mr. Symmetry View Post
                        Wat dacht je van:

-Shaolin
                        -Wing Chun
                        -Capoeira

Allemaal fantastische en mooie vechtkunsten. Zit daar niets voor je bij?
                        Of Tai Chi? Of Kickdammen!

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Of Yatzee!
                          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Krav Maga

he man...
                            Ik zou je adviseren om krav maga te gaan doen..
                            ik doe t nu 2 jaar en in mijn ogen is dit de nummer 1 sport die je leert anticiperen op de dingen die je op straat tegen kunt komen.
                            check de site Krav Maga - Nederland
                            dan klik je op nieuws en mot je ff scrollen en de workshop in schaarsbergen ff aanklikken is een filmpje van een minuut of 4...dan kun je een klein beetje zien wat het is.
                            Ik ben portier van beroep en heb naast het kracht sport ook een grote passie voor vechtsport ( 5 jaar tae-kwondo, 2 jaar karate, 1 tai chi, )
                            en zonder op te scheppen over me zelf denk ik dat er maar een handje vol kick boxers zijn die t winnen....( begrijp me niet verkeerd k heb respect voor alle vechtsporters over de wereld).
                            Krav Maga is geen martial art maar een vecht sport puur en alleen bedoelt om iemand uit te schakelen op een milde/tijdelijke manier dan wel op een grove/permanente manier.

hoop dat je er wat aan hebt.
                            als je nog vragen hebt of info wil hoor ik t wel

groeten guido
                            sigpic<<< mijn voorbeeld en bron van inspiratie<<<...ik...27 jaar....squat 4 x 160 kg

Comment

de burgerversie van krav maga is zwaar overrated. Het heeft wel goede elementen, zoals vechten tegen meerdere tegenstanders, vechten in beperkte ruimte, de tactiek van de straat leren kennen(alles mag, ten allen tijde grondvechten proberen te vermijden, maken dat je wegkomt nadat je iemand hebt neergeslagen,..), maar hoe het in België/Nederland gegeven word is meestal rampzalig. Als je niet sparred zul je niet "echt" leren vechten, en veel krav maga verenigingen laten sparren niet toe of erg beperkt.

Wil je het intensiefste dat er is moet je zoeken naar freefight/mixfight/mma (3 verschillende benamingen voor hetzelfde). Is het zwaarste voor conditie en meest bruikbare van alles op straat(en laat die shaolin fanboys je niks anders wijsmaken). 6-9 maand goede training bij een goede club en je molt bijna iedereen in je gewichtsklasse die een 1 of 2 dimentionele stijl beoefend.

In 1vs1 wordt je dan een echte vechtmachine.
                              the one and only tabata overlord

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X