goedenavond

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• goedenavond

Hoihoi,

Ik ben hier nieuw, even kort voorstellen.
    19 jaartjes jong, slechts één meter en 68 centimeters lang. En een gewicht van (opnieuw "slechts) 55 kg. En daar wil ik iets aan doen! Heb anderhalf jaar terug 3 maanden getraind maar door een stommiteit heb ik nu al een jaar last van mijn (vooral onder) rug. Op Röntgefoto's was niets mis te zien dus dat was mooi, maar toch nog last. Begin dus ook snel aan de fysio (vandaag langsgeweest voor afspraken), maar volgens de arts mag ik rustig aan weer beginnen met fitness.
    Handig forum lijkt me dit, om onder andere vragen kwijt te kunnen en ideeën op te doen.

welkom koala

welkom koala, even over je rugblessure: de rug is mijns inziens de meest blessuregevoelige spiergroep. Ik adviseer dan ook om je rug te ontzien bij de training. Bij nagenoeg alle oefeningen die je doet gebruik je altijd je rugspieren. Dus als je je rug apart ga trainen zet de machine dan op een laag gewicht en doe zonodig meer reps, maar ga je rug niet te zwaar belasten. Ik heb zelf ook 3 maanden thuisgezeten met een rugblessure.( ongeveer 6 jaar geleden) Ik train nu bijna 9 jaar borst biceps triceps schouders benen, kan ik alles heel zwaar pakken maar rug train ik heel licht. Een goed bedoeld advies, gr wiseguy

Comment

Welkom! Ik zou het advies van wiseguy aannemen, het herstel van een blessure duurt ontzettend lang, begin dus heel erg rustig.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Welkom
        Who's the Chef

Comment

bedankt alvast voor het advies!! Kan al het advies goed gebruiken... Maar zoals je zelf al aangaf.. Je gebruikt zo een beetje overal je rug bij.. Dat is ook de reden dat ik al een jaar niet fitness.. Want het is langzaam maar zeker weggegaan.. Vooral als je het vergelijkt met hoe het precies een jaar geleden was (kon bijna geen beweging en alles deed pijn).. Toch voor de zekerheid binnen korte tijd fysio.. Begin volgende week weer met het fitnessen (heel erg licht natuurlijk).. Ben benieuwd hoe dat me bevalt..

Welke spiergroep zou ik het best kunnen trainen zonder veel mijn rug te gebruiken? Been spieren ofzo?

Comment

welkom ,ben het eens met het bovenstaande

Comment

Welkom.
              getting back in shape...

Comment

Welkom en doe het eerst lekker rustig aan.
                een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Welkom!!

grts

Comment

Welkom
                    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

welkom,
                      veel plezier op het form,

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X