Voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw (maar dat wisten jullie al ). Ik heb me aangemeld omdat ik enkele problemen/vragen heb m.b.t. mijn gewicht.

Ik zal het kort uitleggen,

Ben 20 jaar , 1.76 en weeg 53 kilo, behoorlijk aan de lage kant. Wegens omstandigehden vlogen de kilo's ervanaf die ik er op de een of andere manier niet terug krijg. Het probleem is dat ik kamp met teveel stress en drukte, nu ben ik het type persoon dat tijdens een dergelijke periode geen hap door dr keel krijgt of geen tijd vrijmaakt om iets te eten. Tja en als je daarbij heel snel verbrand dan weet je wel hoe laat het is.

Ik eet wel 3x per dag (min of meer)

NU wil ik aan shakes beginnen om zo de gemiste cal. te innen. In de hoop dat de kilo's eraan vliegen.(let op de shakes dienen niet als vervanging)

Kan ik de shakes proberen om aan te komen zonder dat ik hoef te sporten want dat kan mijn lichaam momenteel niet aan.

Nu mijn vraag; welke soort shake is geschikt ?

Ik ben hier op het forum verschillende namen tegengekomen allen voor mij onbekend (weight care (??), )

Mijn dank,

Esju

o enne, kom ajb niet met zelf gemaakte shakes waarin ik rauwe eieren door mijn keelpijp moet gieten.

Hehehe, wat is er mis met wat homemade quality? Nee, ik snap je punt. Fancy had geloof ik een soortgelijk probleem, die had de weightgainer van XXL Nutrition en die van mr Bodyfood. Beide bevielen haar goed, dus zou voor een van beide opteren. 3x Per dag eten is ook te weinig, verhoog dat aantal.
    Welkom verder.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bedankt voor je reactie

XXL Nutrition of die van mr Bodyfood.

Ik wacht nog enkele reacties af..

Wat zijn trouwens droge spieren

Comment

Welkom

6 keer per dag eten!!
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

welkom,
          veel plezier op hetform,

Comment

welkom
            een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by Tigra View Post
              Welkom

6 keer per dag eten!!
              Dank je

ehm,, ik heb nou niet bepaald een eetlust waar je tegenaan kan leunen.

Vandaar dat ik de shakes wil uitproberen

Comment

Je mag voeding absoluut niet vervangen voor supplementen. Je wilt aankomen dus moet je flink gaan bulken. Voorlopig geen voedingssupplemente gebruiken dat is mijn advies.

Comment

NIet ter vervanging maar als aanvulling. Gewoon proppen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Het gaat gewoon niet. Dan heb ik liever shakes met de benodigde kcal. (niet ter vervanging, maar ik eet nu eenmaal weinig)

Comment

Originally posted by Esju View Post
                    NIet ter vervanging maar als aanvulling. Gewoon proppen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Het gaat gewoon niet. Dan heb ik liever shakes met de benodigde kcal. (niet ter vervanging, maar ik eet nu eenmaal weinig)
                    Niemand zei dat het makkelijk zou worden. Wil je een makkelijke sport, ga dan mens erger je niet'en. Nee, zonder geintjes, iedereen kan het. Je hoeft niet meteen zes maaltijden naar binnen te proppen, maar om de twee/drie uur iets eten kan iedereen. Zodra je dat gewend bent, uitbouwen tot zes volwaardige maaltijden.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Goed eten is bij ''iedereen'' mogelijk.

Edit: General heeft alles al uitgelegd.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Niemand zei dat het makkelijk zou worden. Wil je een makkelijke sport, ga dan mens erger je niet'en. Nee, zonder geintjes, iedereen kan het.
                        Motiverend, maar als je strot dichtzit telkens als je wat wil eten dan kom je ook geen stap verder dan dichterbij.

Je hoeft niet meteen zes maaltijden naar binnen te proppen, maar om de twee/drie uur iets eten kan iedereen. Zodra je dat gewend bent, uitbouwen tot zes volwaardige maaltijden.
                        Kan ik ook om de twee/drie uur shakes gebruiken , nadat ik een mueslireep/bol naar binnen heb gewerkt?

Don't get me wrong. Ik waardeer jullie hulp en advies ,alleen ligt het bij mij anders. Dat van om de twee/drie uur iets eten had ik ook wel kunnen bedenken, maar dat helpt mij niet aan die kilo's , vandaar dat ik shakes wil uitproberen.

Nogmaals bedankt, maar ik loop hier al jaren mee. Heb al heel wat geprobeerd, alleen die shakes niet.

Comment

Nee bij jouw ligt het niet anders. Je bent net zoals tig anderen die ik al eerder voorbij heb zien komen. Mensen die korte termijn oplossingen zoeken als een quick fix en die na een tijdje weer terug bij af zijn. Zit je strot dicht? Dan blijven stouwen. In het begin is het moeilijk, maar je moet gewoon duwen tot overgeven aan toe. Op den duur went je lichaam er aan en eet je het na een week of 2 allemaal makkelijk weg.

Sorry als ik hard klink, maar ben dat gezeur gewoon zat. Eten is nu eenmaal het moeilijkste aspect.

Eet anders een stuk fruit 30mins voor je maaltijd. Wekt een honger gevoel waardoor het al iets makkelijker gaat.

Het gaat niet om 6x per dag eten. Het gaat er om dat je voldoende bruikbare voedingsstoffen binnen krijgt. En dat is niet een meuslireep of meuslibol want dat is gewoon troep. Dan kon je net zo goed een zak chips weg eten, want daar heb je ook niks aan. Verdiep je in de topics hier. Leer van de afval topics waarin men het over voeding heeft. En stel voor jezelf een fatsoenlijk voedingsschema op aan de hand van de benodigdheid van het je lichaam.

Als je echt moeilijk aankomt zal je waarschijnlijk al snel 3000-4000kcal op een dag moeten weg werken. En ja das veel wat makkelijker te doen is met 6 maaltijden. En dan echte maaltijden en niet een appel of meuslireep.

Bedoel...laat eens zien wat je exact eet op een dag. Ik durf nu al te wedden dat het niks voorstelt qua bruikbare voedingstoffen. Shakes zijn niet de oplossing als de rest van geen meter klopt. Dat wisten de andere leden met dezelfde problematiek na verloop van tijd ook. Merendeel was het probleem opgelost met een fatsoenlijk eetschema en nog niet eens een handjevol had daarna nog inderdaad hulp van shakes nodig.
                          Last edited by Falstyr; 04-05-2008, 17:52.

Comment

Esju

Misschien heb ik het mis, maar kom je uit een ander planeet?

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                              Esju

Misschien heb ik het mis, maar kom je uit een ander planeet?
                              vriendelijk...

Maar goed, welkom Esju
                              Heb het allemaal even gelezen, vervelend voor je! Maar wat General en Falstyr al zeiden: zou idd je voedingsschema eens plaatsen.
                              Shakes zijn een aanvulling. Mócht het nou zo zijn dat je als je je voedingsschema op orde hebt en je komt nóg nie aan, heb ik nog wel een recept voor een ultra-bulkshake ( en nee,geen eieren, wel súperlekker ) dat ik zelf gebruik om aan te komen. Ik heb namelijk ook moeite om aan te komen ondanks dat mijn schema op orde is.

Succes in ieder geval!
                              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X