Ik wil me even voorstellen. Ik ben Arno, 38 jaar en ik heb verder nooit aan krachttraining gedaan. Ik heb tot mijn 24e jaar vrij intensief gevoetbald met als resultaat goed ontwikkelde bovenbeen spieren en dikke kuiten. Daarna eigenlijk vrij abrupt gestopt, 4 jaar lang zware arbeid verricht waardoor ik vrij snel een stuk breder ben geworden en spiermassa in mijn armen heb gekregen maar in de pauze's zeer slecht gegeten (vette hap) waardoor ik in die 4 jaar ook een buikje heb gekregen. Na die 4 jaar ben ik werkzaam in de ICT en dat doe ik nu nog steeds. Deze lente/zomer mijn tuin opgeknapt waardoor ik last heb gekregen van mijn rug. De onderrug en een onwillige spier waar ik altijd last van heb als ik te lang op mijn rug heb gelegen in bed.(uitslapen in het weekend). Hierdoor ben ik naar een fysio gegaan en de conclusie is dat mijn spieren in mijn rug gewoonweg slap geworden zijn. Dit wil ik nooit meer meemaken dus heb ik besloten om aan krachttraing te gaan doen, ik wil ze niet alleen sterker hebben zodat ik geen last meer in mijn rug heb maar nu wil ik ook meer massa hebben ook.
Ook mijn vrouw zeurt aan mijn hoofd dat ze bezorgd is om mijn gezondheid. Ik wil nu dus ook gaan stoppen met roken anders heeft die training ook geen zin en ook goed op mijn voeding gaan letten. Ik heb dumbells gekocht en een bench, dit wil ik combineren met de crosstrainer die ik heb staan. Ik heb nog wat vragen die ik nu maar even ga stellen in het geschikte forum daarvoor.

Comment