Hoeveel kcall moet ik innemen om te groeien en niet in vet aan te komen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel kcall moet ik innemen om te groeien en niet in vet aan te komen

Hallo ik ben Marvin,

Ik heb afgelopen week me vetpercentage op laten meten en die is 10%.
    Weeg 91kg vet vrije massa is dus 81.9kg.
    Ik zou graag willen weten wat me kcall innamen moet zijn.
    En hoe de verhouding van koolhydraten,eiwitten en vetten zou moeten zijn bijv. 60% 20% 20%?
    Veder doe ik zittend kantoor werk,fiets ik een half uur heen en een half uur terug naar me werk. Loop 1 grote ronde van 45 tot 60 min met de hond.
    En train ik 1 uur tot 1.5 uur per dag (5dagen in de week). Hoop dat iemand me hier mee kan helpen. (Ik weet hoe ik kcal om kan rekenen naar gram.)

Met vriendelijke groet,

Marvin

ca 35/40cal per kilo bw per dag dan zit je goed, zolang je er goed bij traint/blijft bewegen. Meer of minder heb je niet nodig.

de verhoudingen E-K-V die je voorstelt is niet goed, eiwitten moet ca 40% zijn en vetten ca 25tot30%
    neem eiwitten 4gr per kg bw, vetten ca 1 tot max 1,5gr per kg bw(wel de goede vetten nemen) De rest kan uit KH bestaan met goede vezels. Mag best wat extra fruit bij zitten ook voor de vezels en betere vitamines.
    Dan zou je moeten groeien zonder vet aan te zetten.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

OKe thnx man je hoort en leest zoveel verschillende dingen.
      Je wordt er soms gek van..

Comment

Ik word er ook wel eens gek van, al die tegenstrijdige info en info waar je niets aan hebt, maar het went wel een keer denk ik.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ja ik hoop het..

Comment

Laat ik voor het gemak dan maar even komen met tegenstrijdige info:
            - kcal inname is iets wat je gewoon moet testen (er zijn teveel factoren die dit beinvloeden dat de beste methode gewoon is uittesten. je begint aan de hoge kant bijv kcal = 40x lichaamsgewicht (in jouw geval 3600).

maandje testen, zijn de gains goed, ga je zo door. blijft je gewicht gelijk, maar verandert je lichaamscompositie iets (meer spier minder vet), dan kun je zo door gaan (mits gewenst), of kcal met 200 verhogen voor maximale spiergains (maar ten koste van de hoeveelheid vet die je verliest. kan zijn dat je zelfs helemaal geen vet meer verliest). Zakt je gewicht, dan zul je zowieso moeten verhogen met een paar honderd kcal.

De verhouding EKV:
            Een 2.5x lichaamsgewicht is voor athleten die naturel zijn absoluut voldoende. Ik heb zelf wat geexpirimenteerd met eiwitinname. Ik mertke wel verschil tussen 2g per kg lichaamsgewicht en 2.5g eiwit per kg lichaamsgewicht, maar niet tussen 2.5 en 3g per kg lichaamsgewicht. Mensen die in een kuur zitten, hebben meer proteine synthese, en kunnen daarvoor hogere eiwitinnamen nodig hebben, maar voor de gemiddelde krachtsporter/ athleet is 2.5g per kg lichaamsgewicht zeker voldoende. Maar laten we stellen, dat je echt als een beest traint, en je lichaam super efficient is met de eiwitten voor proteine synthese, dan zul je misschien maximaal 3g per kg lichaamsgewicht nodig hebben (wat door de meeste mensen enkel in een kuur wordt gedaan), maar 4g??? zoveel heb je simpelweg gewoon niet nodig.

En zulke hoge eiwitinname kost je alleen maar een 100 euro per maand extra aan eiwitrijke voeding (tov bijv 250g per dag). terwijl het geen meerwaarde heeft.

ik zou dus gewoon een 3600 kcal nemen:
            250g eiwitten
            400g koolhydraten
            110g vetten

Aan de hand daarvan een voedingsschema maken, en aan de slag gaan ermee. Na een maandje evalueren, en kleine aanpassingen maken mits resultaat niet is als gewenst.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Bedankt voor je reactie! Ik zat er zelf ook al over na te denken om het gewoon een maand te proberen en daarna weer een vet meting te laten doen om te kijken wat ik in massa ben aangekomen en wat eventueel aan vet. En dan een beetje te gaan schuiven naar aanleiding van de resultaten.

Comment

enkel een vetmeting doen is niet erg precies. Meeste manieren van vet% meten hebben haken en ogen. die dingen die je vast moet houden zijn erg insecuur, en het getal wat eruit komt verandert al wanneer je bijvoorbeeld een glas water meer op hebt als de vorige keer (het apparaat geeft dan een hoger vet% aan, terwijl dit helemaal niet zo is. en zo hebben deze apparaten nog wel meer "probleempjes".

huidplooi meters zijn vrij nauwkeurig mits de persoon in kwestie een vrij laag vet% heeft, en degene die de meting uitvoert erg ervaren is hiermee. nadeel van deze meting is dat het geen visceraal vet kan meten.

en als je dit niet weet, dan zou je het verlies van dit vet opvatten als spiermassa verlies. omdat je vet% met huidplooi meting niet omlaag gaat, maar gewicht wel.
                ------------

Het beste is zowel je gewicht, als je buikomtrek, als ook je vet% middels huidplooimeting te meten. daarnaast in de spiegel kijken. dan kun je vrij aardig zien of het de goede kant uitgaat.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Welkom !
                  Dumbells build a bigger chest
                  Barbells build a bigger ego

Comment

Ik heb ook een huidplooimeting laten doen.
                    En dat doe ik volgende maand gewoon weer

Comment

Welkom

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X