Gegroet allen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gegroet allen!

Hey allemaal,
    Ben sinds kort begonnen met fitness en had al eerder op deze website gekeken, dus vandaar dat ik me heb geregistreerd.

Even wat informatie betreft mijzelf:

Wie ben ik?
    Alex, 19 jaar oud en 178cm groot.
    Ben sinds twee weken geleden begonnen met fitness.
    Daarnaast voetbal ik al sinds m'n 6de, train 1x in de week en op zondag speel ik een wedstrijd.

Ben zelf 3 maanden te vroeg geboren, was een drie-ling en ben altijd redelijk mager geweest. Dit hoop ik te veranderen door meer te gaan sporten (fitness), dit met hulp van een goed eetschema. Allereerst heb ik de voedingcalculator ingevuld, dit kwam eruit:

Lichaamsgewicht: 58 KG
    Lichaamsvet percentage: 9.6%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2062 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 115 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 46 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 297 Gram
    Ik wist niet goed wat in te vullen bij dagelijks arbeid, dus had ik maar licht gedaan. Was dat goed? Omdat ik dan nu 2x in de week fitness en voetbal.. en als sporter 'beginner'.

Doel
    M'n doel is om zelf dikker te worden, meer spiermassa opbouwen, dikkere armen krijgen, bredere borstkas etc. Het moet niet ten koste gaan van m'n conditie (voetbal) en mijn doel is zéker geen bodybuilder type. Maar een stuk breder/dikker/gespierder, dát wel!

Training/Fitness
    Van wat ik nu, als beginnende fitnesser doe is een beetje verschillend.
    Ik doe wel allemaal dezelfde oefeningen, maar niet met een schema van wat na wat en wanneer doe ik dat en na welke oefening, zeg maar. Excuses als ik niet weet hoe het apparaat heet en een vage beschrijving geef, hopelijk weten jullie wat ik bedoel.

Van wat ik nu doe als ik ga fitnessen:

# 1- 5-10 minuutjes opwarmen met fietsen

# 2-2x 15 keer: 20 kilo op het apparaat waar je zit, 2 handvaten heb aan de zijkanten en die naar voren brengt terwijl je ellebogen recht zijn, in een kom vorm zeg maar.

# 3- 2x 15 keer: 15 kilo Leg Extension

# 4- 4x 15 keer: 25 kilo Military Press met stang aan katrol (dit doe ik verspreid, 2x en later na een aantal andere oefen weer 2x)

# 5- 2x 15 keer: 30 kilo kuit oefeningen? Op een apparaat waarmee je je benen tot je knieschijf klemt, en dan naar beneden pushed.

# 6- 2x 15 keer: 15 kilo, apparaat waarmee je twee hendels van je af duwt en daarmee de gewichten omhoog gaan.

# 7- 2x 15 keer: 20 kilo oefening/machine waarmee je tegen een soort van plankje aan zit, armen strekt en dan die handvaten vast pakt, naar je toe trekt?

# 8- 4x 15 keer: 20 kilo bankdrukken op veiligheid-bankdruk-machine. (deze ook verspreid over tijd, dus 2x bankdrukken, dan andere oefeneningen, en later weer 2x)

- Eindig met jog machine of cardio rennen, 10 minuutjes.

- Eventuele buikspier training oefening.

Dit probeer ik in 1 fitness sessie te doen, al laat ik heel soms #2 weg.

Eetschema
    Ik heb niet echt een vast eetschema, maar hier een klein overzicht van wat ik zoal op een dag eet (rekening gehouden met naar school gaan).

Ochtend:
    2 broodjes met boter en 2 plakken kipfilet & 1 beker melk

Middag: (Van wat ik nu zal gaan eten)
    4 broodjes kipfilet, water/ander drinken

Tussendoortjes:
    1 of 2 muesli repen, sultana koek

's Avonds:
    Warm eten, probeer daar zoveel van te nemen tot ik echt 'vol' zit, 1 kommetje vanille vla en later in de avond nog een glas melk + 4 Wasa crackers met 2 plakken kaas ieder.

Ik hoop dat jullie het niet raar vinden dat ik het allemaal zo uitgebreid neerzet. Integendeel, ik hoop dat jullie er wat aan hebben om mij verder te helpen.

Van wat ik nu eet, lijkt mij het voldoende voor een normale jongen, wat vinden jullie?

Ik weet dat ik niet veel weeg, maar daar ben ik echt bereid om wat aan te doen. Zeker om meer spiermassa te krijgen. Krijg geen raar beeld van me, want ik zie er gewoon normaal uit, alleen iets dunner wellicht. Al heb ik redelijk brede schouders en biceps spieren. Maar dat terzijde.

Om mij verder te helpen betreft de dagelijkse hoevelheid calorieën om optimaal resultaat te krijgen lijkt mij het handig om, als beginnende fitnesser en iemand die wilt aankomen, een weightgainer te gebruiken. Morgen krijg ik de Mammoth 2500 binnen, 4.4kg.

Deze wil ik twee maal daags gaan gebruiken. 1x in de ochtend als vervanger van het glas melk (ik doe natuurlijk melk bij de weight gainer) en 's avonds als diezelfde vervanger van het melk.

Ook lijkt het mij verstandig om snel resultaat te krijgen om het 3x daags te gebruiken op fitness dagen. Dus 1x in de ochtend, 1x in de avond en dan 1x na het fitnessen. Wat is hierover jullie mening?

Nog even betreft het eten, het kan ook best verschillen. Soms ben ik vroeg vrij van school en in plaats van vier broodjes eet ik dan 4 tosti's ham-kaas plus wat extra's. (crackers meestal) of ik bak twee eieren met kaas en ham op brood.

En hoe houdt ik rekening met het aantal calorieën met het avond eten? Ik kan toch niet weten hoeveel gram ik eet en van wat?

Dat is zo'n beetje alles, een lang verhaal dat weet ik. Maar ik heb echt behoefte aan een goed advies en jullie meningen, en hoop dat ik binnen een half jaar een merkbaar resultaat heb opgebouwd!

Oja, van wat ik krijg te horen nu heb ik iets doms gedaan.. Ik dacht dus om snel resultaat te krijgen in zowel spiermassa EN gewicht dat ik naast goed eten weight gainers moest gebruiken. Maar nu schijnt dit dus Whey te zijn wat ik moet gebruiken, en heb ik het verkeerde product gekocht.. is dat zo?

Dat was alles, harstikke bedankt voor het lezen en hópelijk kunnen jullie mij verzorgen van hulp, antwoorden en tips/meningen!

Met zéér vriendelijke groet,

Alex
    Last edited by Crank; 04-11-2010, 20:13.

Post lichtjes ge-edit.

Comment

Om de één of andere reden kan ik mijn posts niet meer editten, ik zie geen optie meer om dit te doen. Ik ben vergeten om dumbells erbij te zetten en evt opdrukken. @ home. Excuses voor die posts achter elkaar!

Comment

die mammoth 2500: die heb je nu toch, dus maak hem dan ook maar op. maar ik zou hem dan enkel na de training gebruiken. niet overdag.

als je geen idee hebt hoeveel iets weegt: koop een weegschaal, die dingen heb je voor 10€

" apparaat waarmee je twee hendels van je af duwt en daarmee de gewichten omhoog gaan." dit kan echt niet heh. ga ff wat sticky's doorlezen, want op zo'n schema ga je niet veel serieuze reacties krijgen denk ik.

Comment

Originally posted by piet friet View Post
          die mammoth 2500: die heb je nu toch, dus maak hem dan ook maar op. maar ik zou hem dan enkel na de training gebruiken. niet overdag.

als je geen idee hebt hoeveel iets weegt: koop een weegschaal, die dingen heb je voor 10€

" apparaat waarmee je twee hendels van je af duwt en daarmee de gewichten omhoog gaan." dit kan echt niet heh. ga ff wat sticky's doorlezen, want op zo'n schema ga je niet veel serieuze reacties krijgen denk ik.
          Ja sorry, de benamingen van de apparaten weet ik helaas nog niet. Maar dat had ik ook al vermeld.

Ik heb trouwens een mail gestuurd om de Mammoth 2500 te annuleren, geen idee of ik dan geld terug krijg maar ik ga iig Whey bestellen.

Comment

Crank,

ik heb even gekeken naar je topic, ik weet alleen niet helemaal waar ik moet beginnen.

Ik stel voor dat je, ik neem aan dat je in een sportschool/centrum traint, er voor zorgt dat je een knap schema krijgt van een instructeur zodat je weet wat je doet en hoe dat heet.

mbt je voeding.
            Ik denk dat je wat meer nodig hebt, maar begin maar met deze calorie inname en verhoog het met ca 250cal. De eiwitten kan je voorlopig zo houden, de vetten minstens 1 gram per kilo lichaamsgewicht dus ga maar op minimaal 60gram zitten en de rest mag KH zijn.. Verhoog dus wel iets je vetten en ws dus ook je KH iets omhoog.
            Whey kan je nemen, neem het rond de trainingen als je ca 15 gram neemt een uur voor de training en 25 gram gelijk na de training met een beetje snelle suikers dan zit je goed. een 2e shake kan je nemen gelijk na het wakker worden, dus nog voor je ontbijt.

Je shake rond de trainingen is extra dus die tel je niet mee om aan je calorieën te komen maar die tel je er bij op als je al je calorietjes bij elkaar hebt in je schema.
            Een weightgainer zoals Mammoth heb je nog niet nodig.

Zoek even in een topic in de voedingsectie naar een bestaand voedingschema en maak er aan de hand daarvan 1 voor jezelf.

Als je dan alles wat voor elkaar hebt dan kan je verder geholpen worden.

succes.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Bedankt voor je post Marnop, alles is nu duidelijk. Ik krijg de Mammoth 2500 weightgainer vandaag of morgen, ik kon het helaas niet annuleren. Wel kan ik het terugsturen maar ik moet dan 12,- voor mijn rekening nemen. Ik denk dat ik dat maar ga doen, want ik neem aan dat ik die weightgainer nog lang niet nodig heb. Dan maar een pot Whey kopen, ja toch?

Comment

Je kan die mammoth wel een tijdje bewaren. Je kan het altijd nog ene keer gebruiken, als je bijvoorbeeld een keer echt in de knoei zit met tijden om te eten oid of gewoon die snelle suikers nodig hebt.
                Je kan ook na de training een shake maken met whey en een kleine schep mammoth er doorheen, dan heb je snel weer voldoende suikers en gelijk een betere mix dan mammoth alleen. die 12 euro is ook zonde.(is de helft van de prijs dacht ik?) Anders zet je de pot te koop met 5 euro korting....scheelt je weer 7 euri.

Voor je deze tip gaat gebruiken, moet je wel even kijken wat voor suikers er in zitten, het moeten wel nuttige suikers zijn.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X