hi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hi

hi

ik ben sefa en ben 18 jaar oud.
    ik weeg 73 kilo en ben 1,89 m
    ik ben bezig met het trainen van spiermassa en doe dit ongeveer 3 maanden.

ik train 4x per week

maandag: Borst,biceps,triceps
    dinsdag:Rug, Schouder
    Donderdag: Benen, schouder, biceps
    vrijdag: Borst,triceps, fly's
    zondag: af n toe train ik benen en nog beetje armen maar hangt van de dag af.

ik rook marlboro ik rook ongveer 7 sigarette perdag meestal minder, heeft dit een groot invloed in het bevonderen van spiermassa?

mvg seff

ja, het heeft invloed. dit betekent echter niet dat je niet groot kunt worden als je wel rookt.

je progressie is voornamelijk afhankelijk van je training/voeding en rust. veel gemaakte fouten zijn te vaak en te veel trainen. en dit gecombineerd met te weinig voeding. dat is wat bij velen de progressie in de weg zit.

oja, je schema slaat echt nergens op:
    - je belast schouders 4 dagen achter elkaar (bij borst trainen belast je voorste schouderkoppen ook veel).
    - biceps belast je drie dagen achter elkaar
    - triceps belast je 4 dagen achter elkaar

dit is gewoon bagger schema.
    Last edited by dynobet; 05-11-2010, 10:01.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

biceps zelfs ook 4 x , de biceps werken ook met veel borstoefeningen aardig mee.

schema is inderdaad bagger

Maak een serieuze split
      borst-triceps-schouders, rug-traps-achterkantschouders -biceps en een dag benen en buik.
      De 4e dag kan je eventueel een lichte fullbody doen met wat cardio. Of alleen wat licht cardio.

Maar beste is gewoon beginnen met een 3daags split en later uitbreiden naar 4daags.
      Ga in ieder geval de eerstkomende tijd naar een goed en serieus schema en niet zomaar wat aanklooien. Als alles weer goed loopt en klopt dan kan je naar een 4 daags schema.

Roken moet je maar snel mee stoppen. Je rookt 7 en soms minder marlboro per dag, man hou toch op je rookt dus niet eens. De rook is wel gewoon erg schadelijk, maar jij zal het niet missen als je direct stopt.
      Zoek even het topic over roken of zoek even wat berichten van mij in mijn statistieken mbt roken. Dan begrijp je waarom je direct moet stoppen.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik rook er zelf zoon 25 per dag(echt schandalig) maar volgens mij is het niet direct slecht voor je spieren maar wel voor je eet lust...dus uit eindelijk ook voor je spier groei..

Comment

oke oke

dus men schema moet sowieso veranderen
          moet ik ook een voedingschema hebben?

ik probeer zo weinig mogelijk te roken, maar werken in de horeca is altijd stress

eehm ja als iemand me kan helpe met een schema

Comment

Originally posted by sefu View Post
            oke oke

dus men schema moet sowieso veranderen
            moet ik ook een voedingschema hebben?

ik probeer zo weinig mogelijk te roken, maar werken in de horeca is altijd stress

eehm ja als iemand me kan helpe met een schema
            Ik heb 10 jaar in de horeca gewerkt en ik geef toe dat het bijna altijd stress is. Maar het mooie is dat je in de horeca alles hebt om zelfs een gezonde maaltijd samen te stellen.

Of je moet in een cafetraia werken dan houd het op.

En ja als je iets wilt bereiken moet je een voedingsschema hebben.

reken eerst je onderhoud op trainingsdagen/niet trainingsdagen uit.

Een simpel basis regeltje: vermenigvuldig je gewicht met 2 = hoeveel eiwitten die je nodig hebt. (basis)

Van het totaal pak je 30% vet. De rest zijn KH.

1 gram KH = 4 calorien
            1 gram vet = 9 calorien
            1 gram eiwit = 4 calorien

Dus stel je drinkt een glas melk van 500 cc en de voedinigswaarden zijn: Eiwit = 4 gram, kh = 1 gram en vet = 3,5 gram.

Dan heb je dus hoeveel calorien?............ dit doe ik zo zodat je leert rekenen van voedingswaarden naar calorien.
            Last edited by The Phoenix; 05-11-2010, 12:02.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
              Ik heb 10 jaar in de horeca gewerkt en ik geef toe dat het bijna altijd stress is. Maar het mooie is dat je in de horeca alles hebt om zelfs een gezonde maaltijd samen te stellen.

Of je moet in een cafetraia werken dan houd het op.

Een simpel basis regeltje: vermenigvuldig je gewicht met 2 = hoeveel eiwitten die je nodig hebt. (basis)

1 gram KH = 4 calorien
              1 gram vet = 9 calorien

Dus stel je drinkt een glas melk van 500 cc en de voedinigswaarden zijn: Eiwit = 4 gram, kh = 1 gram en vet = 3,5 gram.

Dan heb je dus hoeveel calorien?............ dit doe ik zo zodat je leert rekenen van voedingswaarden naar calorien.
              ai ai aaai
              kijk ik heb veel aan dit, dankjewel

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post

1 gram KH = 4 calorien
                1 gram vet = 9 calorien

.

In de horeca werken is geen reden om te roken, je mag er niet eens roken.
                Je hebt ook geen tijd om te roken, neem dan iets lekkers te eten, een stukje kip oid en werk weer lekker door.

Je vetten beter niet op een vast percentage zetten , maar net als eiwitten op grammen per kilo BW.
                Je hebt 1 tot 1,5 gram vetten nodig per kilo lichaamsgewicht.
                beginnen met 100gr vetten, dan zit je goed.

de eiwitten liever iets hoger houden, mag best naar de 3 gram toe. dan heb je evengoed nog niet zoveel op jouw gewicht.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  In de horeca werken is geen reden om te roken, je mag er niet eens roken.
                  Je hebt ook geen tijd om te roken, neem dan iets lekkers te eten, een stukje kip oid en werk weer lekker door.

Je vetten beter niet op een vast percentage zetten , maar net als eiwitten op grammen per kilo BW.
                  Je hebt 1 tot 1,5 gram vetten nodig per kilo lichaamsgewicht.
                  beginnen met 100gr vetten, dan zit je goed.

de eiwitten liever iets hoger houden, mag best naar de 3 gram toe. dan heb je evengoed nog niet zoveel op jouw gewicht.

Daarom had ik er ook basis bij gezet. Is een beetje aftasten wat het beste werkt. Maar de basis waarden zoals vet enz. zoals jij zegt is prima.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X