Hallo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo

Hallo allen
    Ben Jan, 19 jaar oud, volgens mijn paspoort 1,89.. weeg daarbij maar 67 kilo.

Ik train 2x in de week voor korfbal, vrij zware sport en nog spelen op Zaterdag.. zoek dus een goeie combi tussen wat krachttraining en mijn sport.. zonder blessures op te lopen en toch te groeien.

Verder lees ik hier veel dat beginners veel moeten eten, maar voor mijn gevoel eet ik echt al alles wat los en vast zit.

Speerpunten zijn wel armen, borst en buik, mijn benen zijn al redelijk getraind door zware fysio trainingen na blessures en na 11 jaar voetbal.

Ik heb een dumble voor max 15 kilo tot mijn beschikking en kan helaas geen tijd vinden om naar de sportschool te gaan.
    Doe wel eens voor me lol sit ups en opdrukken, maar wil toch wel wat serieuzer worden.

Wil geen serieuze kast worden, maar gewoon er gezond uit zien en wat meer kracht hebben voor mijn sport.

Dus Tips, ideeen, lofuitingen of dergelijke, zijn welkom.

Welkom, 67kg op 1m89 is idd zeer weinig. Je zegt dat je veel eet, maar je stats zeggen het tegendeel. Misschien is het een idee om eens de kcal uit te rekenen die je eet op een dag. Je zou er van kunnen verschieten hoe weinig het is. Het is natuurlijk ook van belang WAT je eet. Op jou lengte moet je zoieso veel eten, zeker als je redelijk actief bent.

Ik zou je aanraden om dit topic eens aandachtig te lezen. => http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

Met betrekking tot het trainen zal je met een dumbell van 15kg niet ver komen. Ik vrees dat je toch echt naar een sportschool zal moeten gaan om goed te kunnen trainen.

Comment

Originally posted by Nergal View Post
      Welkom, 67kg op 1m89 is idd zeer weinig. Je zegt dat je veel eet, maar je stats zeggen het tegendeel. Misschien is het een idee om eens de kcal uit te rekenen die je eet op een dag. Je zou er van kunnen verschieten hoe weinig het is. Het is natuurlijk ook van belang WAT je eet. Op jou lengte moet je zoieso veel eten, zeker als je redelijk actief bent.

Ik zou je aanraden om dit topic eens aandachtig te lezen. => http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

Met betrekking tot het trainen zal je met een dumbell van 15kg niet ver komen. Ik vrees dat je toch echt naar een sportschool zal moeten gaan om goed te kunnen trainen.
      Ik weet dat de sportschool de beste plek is om naartoe te gaan hiervoor, maar helaas ontbreekt het geld hiervoor en eigenlijk ook de tijd.

Ik ga mijn kcal eens uitrekenen, kan me niet voorstellen dat het ernstig te weinig is, krijg regelmatig te horen dat ik te mager ben, daar wil ik wel vanaf.

Ik zoek wat beginnersoefeningen die thuis uitvoerbaar zijn in combinatie met de dumble.. ik sport daarnaast op MA/DO/ZA.. dus vind het lastig te combineren, aangezien de spierpijn na een dag krachttraining nog wel aanwezig is waardoor ik niet goed voor mijn sport kan trainen.

Comment

Ik zoek meer in de richting van het optimaliseren van mijn lichaam voor de sport, ik weet niet of ik hier dan wel op de goede plek ben.

dit kwam eruit

Lichaamsgewicht: 67 KG
        Lichaamsvet percentage: 11.8%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2669 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 130 Gram
        Dagelijkse behoefte vetten: 59 Gram
        Dagelijkse behoefte koolhydraten: 404 Gram
        ------

Kan iemand uitdrukken hoeveel eten dat ongeveer is? dan kan ik eens gaan vergelijken met mijn eetpatroon.

Comment

Originally posted by DDjan View Post
          Ik zoek meer in de richting van het optimaliseren van mijn lichaam voor de sport, ik weet niet of ik hier dan wel op de goede plek ben.

dit kwam eruit

Lichaamsgewicht: 67 KG
          Lichaamsvet percentage: 11.8%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2669 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 130 Gram
          Dagelijkse behoefte vetten: 59 Gram
          Dagelijkse behoefte koolhydraten: 404 Gram
          ------

Kan iemand uitdrukken hoeveel eten dat ongeveer is? dan kan ik eens gaan vergelijken met mijn eetpatroon.
          Koolhydraten: 1gr = 4kcal
          Eiwitten: 1gr = 4kcal
          Vetten: 1gr = 9kcal

Als je wilt weten hoeveel eten dat is zal je toch echt zelf een schema moeten opstellen. Kijk naar die link in mijn eerste post, daar staat alles in uitgelegd.

Comment

in ieder geval als eerste welkom man

Comment

Hallo allemaal,
              Even een herziende kennismaking.

Na een flinke periode stilte ben ik me de laatste tijd weer aan het verdiepen in de artikelen op het forum.
              In de tussentijd wat naarheden gekend als een gebroken stuitje en epileptische aanvallen.

Heb laatste weken tijdens stage bijgehouden via caloriechecker.nl hoeveel calorieën ik binnenkrijg en wat precies.. kom op ongeveer een gemiddelde van 2600 per dag.

Mijn stats zijn weinig veranderd, zelfde korfbaltrainingen alleen een stapje hoger tegenwoordig. Tijdens de vitaliteitsdagen op mijn stage mezelf laten testen. resultaat:

Leeftijd: 20
              Lengte: 1.87
              Gewicht: 67
              BMI: 19,2
              vetpercentage: 6.7%
              Bloeddruk 127/74
              cholesterol: >3,5
              Glucose 4,7

Voor wat het waard is.
              dit wordt waarschijnlijk mijn laatste seizoen korfbal, wil de fysieke inspanning qua training langzaam gaan verhogen moet wel voorzichtig blijven dat ik mijzelf niet uitput van mijn neuroloog.

Wil proberen de komende tijd mijn calorietoename te verhogen naar 3000 op een goede manier en dit vol te houden. Daarnaast eerst wat simpele oefeningen 3x in de week zoals sit-ups, chrunches, push ups, bent leg raise.

Als jullie zeggen dat dit niet veel resultaat zal opleveren ga ik het niet doen.

Wil dan eind seizoen mij echt gaan toewijden aan het lichaam om niet zo skinny over te komen en me in te schrijven voor een sportschool.

Bij deze, weer hoi allemaal

Comment

Welkom

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X