Voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen

Hoi Bodynetters,

Ik ben Evy, 26 jaar en ben sinds een paar maanden serieus aan het krachttrainen (2x in de week, daarnaast nog 1x "gladiator workout" (dit is vooral cardio)). Daarvoor heb ik jarenlang gefitnessed, wat inhield een uur cardio en halfuur kracht (meestal minder want daar had ik de kracht niet meer voor haha) met 15 herhalingen per set en lage gewichten. Daarbij ging ik Sonja Bakkeren en ik was toen best wat afgevallen (van 68 naar 60), maar voelde me ook niet helemaal goed meer, had vaak last van mijn darmen, slechte huid etc. Daarbij kwam dat ik veel stress had door studeren, werk etc. In ieder geval is mijn lichaam nu gewend aan rond de 1200 kcal per dag. Ik heb al heel veel gelezen op dit forum en heb mijn voedingsschema aangepast en probeer de KEV verhoudingen van 40-30-30 aan te houden en rond de 1700 kcal per dag te eten. Dit is voor mij een hele opgave (vooral dat ik meer groente en eiwit moet eten uiteraard) aangezien ik gewend was om zo weinig te eten haha. Ik hoop dat mijn vetverbranding een beetje uit die spaarstand komt iig. Ik merk al flinke verbetering in mijn kont/benen (probleemgebied) en armen/schouders. Niet qua vetpercentage (dus geen cm verloren), maar wel dat de spieren veel harder zijn geworden. Ik kan qua voeding nog beter denk ik (meer koolhydraten schrappen om vet te verliezen) en ik moet ook gewoon meer bewegen in het weekend. Over een paar dagen wordt mijn halterstang+gewichten thuis bezorgd, dus kan ik ook in het weekend trainen . Mijn stats zijn nu: lengte: 166 cm, gewicht: (ik heb geen weegschaal thuis dus woog ik laatst bij mijn ouders nadat ik had getraind en veel water had gedronken, dus wellicht is dit gewicht iets te hoog) 65,8. Vetpercentage: 27% (op dietenlijst.nl gedaan met bovenstaande stats).
    Mag ik misschien meteen een vraag stellen? Ik vraag me namelijk af hoeveel zo'n standaard halterstang weegt, die bij (denk ik) de meeste fitnesscentra staat. Het is zo'n ijzeren dikke stang, ik denk qua diameter zo'n 8 cm, en het staat op zo'n ijzeren rek (ik gebruik hem voor squats). Het ding is zelf namelijk al zo zwaar, dat ik amper extra gewicht eraan hoef te hangen, dus ik wil graag weten hoeveel ik dan kan squatten .

Oke beetje lang verhaal geworden, maar ik hoop dat ik nog veel kan leren hier op het forum!

Welkom Evy,

als eerst dan maar eens je vraag beantwoorden, als de stang in een squatrek ligt of bench press weegt deze meestal 20kg dit is de olympische stang en is 220 cm lang.

verder succes met je nieuwe aanwinst binnenkort en als er vragen zijn kan je die altijd stellen.

Groetjes
    Calisthenics / Street workout

Comment

welkom en veel geluk met het behalen van je droomlichaam!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X