Fitniss en Voetbal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fitniss en Voetbal

Goedenmiddag gasten,

Mijn naam is Niels, ik ben 20 jaar oud, 1.86m lang en weeg 77 kilo.

Ik ben een vrij sportieve gast en heb me mijn hele leven (buiten de gymlessen om) eigenlijk maar voor één sport ingezet, en dat is voetbal. Hiernaast had ik een abonnement bij de fitniss waar ik ook zeker wel gebruik van maakte, maar niet aan de hand van een strak schema. Zodoende heb ik eigenlijk nooit klachten/onzekerheden over mijn postuur gehad, maar lijk ik ook zeker niet op een Griekse God of wat dan ook. Vergeleken met de gasten die serieus fitniss/bodybuilding beoefenen ben ik gewoon een normale athletische/sportieve jongen.

Ik heb de afgelopen 2 jaar gesukkeld met liesblessures, hiervoor ben ik nu 2x geopereerd, 1x aan de linkerkant, vervolgens aan de rechterkant.
    De operatie aan de rechterkant is nu zo'n 4 weken geleden, wat betekend dat ik kan beginnen met mijn revalidatie. Ik ben bereid mijzelf er voor de volle 200% in te zetten om zo snel mogelijk weer helemaal in shape te komen. Afgezien van het conditionele aspect, wil ik ook gelijk mijn lichaam ontwikkelen. Nu is het misschien cliché.. Maar een lichaam als Cristiano Ronaldo is natuurlijk wel waar ik als voetballer naar zou willen streven.

Door gebruik van internet en praten met vrienden ben ik al het een en ander te weten gekomen. Maar tog heb ik nog een aantal vragen waar ik antwoord op wil, en tips zijn ook altijd welkom.

Eten:
    Ik heb gehoord dat je, om een goed lichaam te krijgen, een strak eetschema moet volgen. Toevallig komt het met mijn werk/pauze zo uit dat ik om de 2 a 3 uur eet, iets dat regelmatig geadviseerd wordt. Ik eet van 7:00 tot 17:00 12 boterhammen.
    6:30u: 2 boterhammen
    9:30u: 4 boterhammen
    12:00u: 4 boterhammen
    15:00u: 2 boterhammen
    Als beleg neem ik altijd alleen maar hartig, dit in de vorm van kipfilet, rosbief en dikke worst.

Als avondeten eet ik altijd gezond, mijn ouders letten zelf al op hun gewicht en gebruiken daarom zo weinig mogelijk vetten en voldoen aan alle dagelijkse behoeften voor een avondmaal. Moet hiernaast nog ergens rekening mee gehouden worden?

's Avonds als ik honger heb smeer ik vaak nog 2 boterhammen met pindakaas, of neem ik een bak magere kwark. Voorheen was dit eigenlijk gewoon een zak chips, maar ik ga hier zelf al op letten!

Naast dit alles probeer ik elke dag nog een á twee bananen te eten

vraag:
    Ik moet hierbij zeggen dat ik dit eigenlijk al vanaf mijn 16de doe, kan ik hiermee doorgaan of is mijn lichaam hier nu zo gewend aan geraakt dat ik nog meer boterhammen moet eten om massa aan te komen? Is er verder commentaar op wat ik eet? Of moet ik nog bepaalde andere voeding tot mij nemen?

Beweging:
    Ik heb mezelf voorgenomen om iedere dag te gaan sporten, dit uit zich als volgt:
    Maandag fitniss: Borst en Triceps, +buik
    Dinsdag lopen: 20 minuten hardlopen, opbouwend natuurlijk
    Woensdag fitniss: Rug en Biceps, +buik en benen
    Donderdag lopen: 20 minuten hardlopen, opbouwend
    Vrijdag fitniss: Borst en triceps, +buik

Tijdens het fitnissen probeer ik de oefeningen zo zwaar mogelijk uit te voeren en hanteer ik vaak een opbouwende herhaling van 3x 10.
    De dagen dat ik loop zullen in de toekomst de dagen zijn dat ik voetbaltraining krijg.

vraag:
    Is dit reeël. Is het mogelijk om in massa toe te nemen als ik hiernaast ook veel cardio wil gaan doen voor conditie? En krijgt mijn lichaam ook voldoende voedingsstoffen etc. binnen om dit vol te houden?
    Ik wil dan ook graag weten of een weightgainer mij drastisch zal helpen dit schema iedere week te voltooien, met optimaal resultaat? Met andere woorden: fysieke groei. Ik gebruik tot nu toe helemaal geen supplementen en heb dit ook nooit gedaan, eerlijk gezegd wilde ik dit ook nooit/niet..

Rust:
    Aan het schema dat ik nu voor mezelf heb uitgetypt is te zien dat ik weinig echte rustdagen heb.. Hiernaast werk ik ook 9,5 uur per dag in de kas en ga ik niet eerder dan half 12 naar bed, ik slaap gewoon slecht.. Hier is vast wel kritiek over? Hoe pakken jullie dit aan?

Op de zaterdag word het ook altijd laat en drink ik nagenoeg altijd. Dit is natuurlijk slecht is voor de spieren (spierafbraak)..
    Zou ik hiermee moeten stoppen? Of is minder drinken al genoeg?

Ik hoop dat ik nu geen boze gezichten krijg over mijn vragen, of over de hoeveelheid informatie die ik heb gegeven. Anders ben ik ook zo weer weg van dit forum haha. Ik hoor graag over wat deskundigen hier over te zeggen en zal serieus met elk advies of tip aan de slag gaan!

Alvast bedankt,

Niels
    Last edited by RegularGuy; 06-06-2012, 16:52. Reason: iets vergeten

Waarom wil je geen supplementen gebruiken? Heb je je voedingsbehoefte berekend? Het eetschema nu lijkt een beetje op natte vingerwerk. Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten. Gebruik deze calculator om je behoefte te berekenen. En je doel is spiergroei, dus moet je gaan bulken. Dit betekend dat je, dus 200-500 kcal boven je behoeft moet gaan zitten. Voor meer informatie over je voeding, wil ik je graag verwijzen naar het zomersticky van falstyr. Dan zie je ook meteen wat je eiwit, koolhydraten, vet verhouding moet zijn.

Wat je training betreft voor een drie dagen split is de volgende indeling het meest gangbaar volgens mij: Rug+biceps, Borst+Triceps en Benen+Schouders+buik. Hier wat basic schema's: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngschemas.html.

Succes!
    Last edited by SDGooner; 06-06-2012, 17:09.

Comment

Voor zover ik weet zorgt alcohol niet voor spierafbraak. Het is wel ongezond aangezien 1 glas bier van 250cl 110kcal is. Als je 10 glazen drinkt zit je al aan de 1100kcal. Dan zal je vetpercentage dus stijgen. Ik denk dat je vooral doelt op C. Ronaldo (irritante eikel die goed is in duiken) zijn buikspieren. Hij heeft een laag vetpercentage waardoor zijn abs goed zichtbaar zijn. Om 3x per week je buik te trainen heeft weinig zin, je hebt gewoon een laag vetpercentage nodig wat je krijgt door te cutten (onder je onderhoud eten) en veel cardio te doen. Tijdens het cutten maak je echter niet veel progressie qua spieropbouw dus het beste is om eerst een tijd te bulken en daarna cutten.
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X