Eindelijk de uitdaging aangaan!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eindelijk de uitdaging aangaan!

Hallo iedereen,

sinds 2 jaar ben ik eigenlijk te zwaar en sinds de laatste maanden is het alleen maar erger geworden. Ik zal eerlijk zeggen dat ik een meisje ben van 18 jaar, ik weeg 110 kilo en ik ben 1.73. Je kan dus wel echt zeggen dat dit zwaar obesitas is. Ik heb dit in vertrouwde kringen ook verteld maar zij geloofde mij niet omdat je het op het eerste gezicht niet zou zeggen als je me ziet. Ik ben namelijk het type "dik" wat het vet overal verspreid op het lichaam heeft zitten, en dus valt het in het geheel minder op. Ik ben al bij verschillende diëtistes geweest maar zij schrijven mij eigenlijk altijd eentonig en saai eten voor.

Zoals de meeste mensen zullen hebben die overgewicht hebben net als mij houden we van lekker eten. Bij mij telt de hoeveelheid vaak ook niet mee. Ik hou er gewoon van als er lekker wat kruiden op het eten zitten en bijvoorbeeld balsamico azijn door een salade in plaats van een saaie sla zonder vocht. Echter hebben alle diëtistes mij altijd voorgelegd dat dit niet mocht. Natuurlijk weet ik dat je veel dingen moet veranderen als je gaat afvallen, tussendoortjes vervangen door een appel, veel water drinken en natuurlijk sporten. Maar het meest belangrijke je voeding veranderen. Ja natuurlijk pak ik wel eens een zak chips ik bedoel het vet is niet aan komen waaien ofzo, maar dat ik nou echt zo gek veel ongezonde dingen eet kan ik niet zeggen.

's Ochtends eet ik vaak 1 boterham met kaas en 1 glas melk, dan 's middags 4 boterhammen met vlees of kaas en een glas willekeurig drinken (koolzuurvrij) en 's avonds gewoon een stukje vlees en een paar groenten. Aardappelen moet ik niets van hebben, ook friet niet (erg handig!). Daarin tegen ben ik wel weer een pasta freak. 's Avonds op de bank soms een stukje chocola de andere keer niets, dan weer een keer een banaan of een koekje. Ook drink ik niet zo gek veel op een dag. Ik kan ook geen water drinken. Dit krijg ik simpelweg gewoon niet weg geslikt. Ik heb het zovaak geprobeerd 's ochtends met opstaan of bij het ontbijt gewoon een glas water achterover slaan maar als ik iedere keer daarna 5 minuten sta te kokhalzen is het me ook niet waard.

In ieder geval ben ik nu helemaal klaar met het "dik" zijn. Ik heb ook geprobeerd om met eiwit shakes te beginnen en dit vol te houden tot er minstens 20 kilo af was. Maar zoals ik al eerder zei hou ik van smaakvol eten en dus werken deze saaie shakes ook niet goed voor mij. Met sporten ben ik wel een doorzetter. Ik fietste eerder iedere dag 15 kilometer naar school, en 's middags de 15 ook weer terug. Op een gegeven moment was ik zover dat ik binnen 20 minuten thuis kon zijn. Ik heb altijd enorm veel kracht in mijn benen gehad en dit is nog steeds zo.

Met sporten in de sportschool doe ik toch ondanks in een gemiddelde roker ben dus ook veel op de loopband (gemiddeld 6km p/u) lopen en op de fiets 90rpm op ongeveer level 8/9 rolling hills workout (als iemand weet wat ik daarmee bedoel). Ik vind alleen de sportschool zo ontzettend saai. Ik neem al vaker m'n tablet mee met de koptelefoon en zet een serie op terwijl ik bezig ben. Dan kan ik zo 40/50 minuten achter elkaar op de loopband staan en daarna nog eens 40/ minuten op de fiets. Dat is voor mij geen probleem, maar ik merk geen resultaten. Ondanks dat ik dit 2 tot 3 keer per week doe gebeurt er niets. Omdat ik best een doorzetter ben en omdat ik erg graag 40 kilo wil verliezen ben ik van plan het p90x programma te gaan doen. Ik heb er veel goede dingen over gelezen. Het schijnt niet makkelijk te zijn, maar als je echt wil en dat is met alles natuurlijk kom je er ook.

Ik zou graag tips horen en ervaringen van mensen die dit programma ook hebben gevolgd. Ik wil het gewoon echt gaan doen deze keer want ik zeg al veel telang tegen mezelf dat er iets moet gebeuren maar uiteindelijk gaan er weer maanden voorbij waarin ik alleen maar zwaarder word. En ooit op een dag wordt dat zeker een heel erg groot probleem voor mijn gezondheid.

Alvast bedankt iedereen alvast een gelukkig, gezond en sportief nieuwjaar!

Goed van je dat je een andere weg in wilt slaan!

Het is wel een kwestie van mentaliteit hoor. Je moet je er bewust van worden dat je blijvend je levensstijl zult moeten omgooien, je kunt hier makkelijk een jaar voor uittrekken. Een verstandig dieet is helemaal niet "zwaar" of zit vol met saai eten, het is maar net hoe je er mee omgaat en als je dat goed doet is het prima te doen.

Je zult wel als ik het zo lees een omslag moeten maken in je hoofd. Willen afvallen en bereid te zijn te doen wat nodig is zijn twee andere dingen. Er druppelen nog erg veel mitsen en maar-en door je verhaal heen.
    Het is een heel simpel principe: maak een goed plan, geloof in dit plan en hou je er consequent aan. Maak er ook een hobby van alles te weten te komen hoe alles werkt, zowel qua voeding als sport. Hou jezelf niet voor de gek met dat je geen water kan drinken, water zit overal in het is het laatste dat je lichaam afstoot. Of dat jij van "lekker eten" houdt. Dat doet iedereen, wees maar creatief, die balsamico gaat het probleem niet worden, kruiden ook niet. Maar besef je dat je impulsen onder controle moet krijgen. Zodra je een regelmaat aan goeie voeding binnenkrijgt gaat dit wel een stuk makkelijker beloof ik je.

Zo denk ik erover:
    http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html

Het kan dus wel:
    http://forum.bodynet.nl/fotos-leden/...en-xbrian.html

Er zijn hier zat mensen die je wilen helpen, maar je zal het uiteindelijk uiteraard allemaal zelf moeten doen!

Succes!
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Succes met het afvallen
      "You are what you eat..."
      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Hoi Reentje,

Het zal nog lastig worden als je de sportschool als saai ziet. Ik zie dat het p90 programma ook veel krachttraining bevat. Als je dat nu niet doet, doe je jezelf tekort. Zeker als je, zoals je zelf zegt, veel kracht hebt kun je daar veel calorie verslindende spieren mee trainen.

Je kunt eventueel ook zelf voedingschema's maken die aan jouw wensen voldoen. Op http://mijn.voedingscentrum.nl/ is dit eventueel op een gemakkelijke manier te doen door een dagboek bij te houden. Ik zelf maak hierop altijd mijn eigen voedingschema's.

Misschien is het een leuk idee als je op dit topic af en toe lekker van je af schrijft.

Ik wens je veel succes!
        2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
        14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
        25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Hey iedereen,

thanks voor het reageren. Ben er me goed van bewust dat ik veranderingen aan moet brengen in m'n leefstijl. Heb momenteel zoals velen helaas geen werk dus alle tijd om te sporten en me bezig te houden met het afvallen.

Ik vind het alleen altijd moeilijk om kant en klare eetpatronen te hebben. Als ik op een dag wakker word en ik weet wat ik die avond al ga eten heb ik daar vaak geen zin in. Ik zou het fijner vinden als ik op de dag zelf kan eten waar ik zin in heb. Nou bedoel ik daarmee niet een zak chips en pasta, pizza, mc donalds e.d. Maar gewoon als ik zin heb met kip en rijst dat ik dat dan ook mag eten.

Heeft iemand hiervoor toevallig tips? Heb ook al veel gehoord over sonja bakker en dat soort dingen. Maar ik ben wel iemand die met het afvallen snel resultaat wil zien omdat ik anders wel eens sneller kan opgeven.

Verder vind ik het sporten in de sportschool saai omdat iedereen je altijd aan staart (bij ons tenminste). Ben erg onzeker (mede dankzij m'n gewicht) en dat merken mensen waarschijnlijk aan me. Ik vind het daarom moeilijk om vol in het zicht te gaan staan sporten omdat iedereen dan kan zien hoe 'dik' ik ben. Ik weet dat ik er niets om moet geven natuurlijk maar toch voel ik de ogen branden en dat is geen fijn gevoel. Ik ga ook liever overdag rond 12 uur tussen de oudjes omdat die dit een stuk minder doen. Vandaar dat ik sporten in de sportschool nooit echt leuk heb gevonden maar toch heb ik een onbeperkt abonnement en ga ik gewoon sporten omdat ik af wil vallen!

Comment

Je kan eten wat je wilt qua avondeten, hoewel het wel aan te raden is vooral rijst als koolhydratenbron te nemen maar een keertje pasta of aardappelen is niet zo'n probleem.

Laat je niet door mensen een gek dieet als Sonja Bakker, Montignac, SlimFast en weet ik het allemaal aanraden. Is het je weleens opgevallen dat het meestal mensen zijn die alsnog te dik zijn die met de "goeie" dieeten op de proppen komen? Oplichterij.

Wat je moet doen is gewoon een voedingschema opstellen, een inschatting maken van je huidige onderhoud etc. Als je wat bekender wordt met de voedingswaarde van veel producten wordt afwisselen wat makkelijker. Maar wat je nu nodig hebt is een overzicht, regelmaat en schone voeding. Als je niet altijd zin hebt in bepaalde producten, so be it, naar binnen werken en niet zeuren. Doe ik ook vaker, went wel.
            Last edited by pescatore; 10-12-2012, 21:56.

Comment

Ja ik had al wat gelezen bij 1 van je artikelen over dat onderhoud. Maar wat is dat precies? Is dat hoeveel je mag eten op een dag en hoeveel je nu eet? Of wat moet ik daarbij denken ?

Comment

Originally posted by reentje View Post
                Ja ik had al wat gelezen bij 1 van je artikelen over dat onderhoud. Maar wat is dat precies? Is dat hoeveel je mag eten op een dag en hoeveel je nu eet? Of wat moet ik daarbij denken ?
                Lees dat stukje door, daar staat genoeg in om je op weg te helpen. Is even een paar uurtjes puzzelen maar dan heb je wel wat.

Je onderhoud is wat je verbruikt per dag aan kcal.

Comment

Oke zal er een keer wat tijd in steken! Bedankt

Comment

N.a.v. je openingspost. Saai eten wat dietisten je aan proberen te smeren is idd kut, als je van lekker eten houdt schiet dat niet op.

Je moet wel eerlijk zijn tegen jezelf over je sportieve prestaties: 15 km binnen 20 minuten is een gemiddelde snelheid van meer dan 45 kph... Dat lukt mij nog niet eens op een elektrische fiets. En gemiddeld(!) 6 kph wandelen op de loopband is echt te langzaam, tenzij je dat twee uur onafgebroken volhoudt.

Water drinken gaat vanzelf als je flink zweet. Voor, tijdens en na een training werk je zo 2 liter weg!

Ik kom vanuit een situatie die misschien iets lijkt op die van jou en ben vanaf januari bezig. Het vetverlies is bij mij, 11 maanden later, minimaal, omdat ik ook veel meer geen gaan eten. Maar mijn conditie en kracht zijn veel beter en ik voel me beter. Hardlopen werkte voor mij niet voor vetverlies, om vet kwijt te raken moet je lang bezig zijn: 1,5 tot 2 uur per keer. Terwijl i met hardlopen 40 tot max. 70 minuten bezig was.

Ik hoop dat dit je wat op weg helpt.

Comment

Wat betreft schaamte in de sportschool, ik denk dat iedereen respect heeft voor mensen die hun best doen. Laat je tablet thuis, ga eens flink zweten en zorg ervoor dat je geen reden hebt om jezelf te schamen.

Comment

3-4 keer per week wandelen met een flinke pas voor 30-45 minuten is behoorlijk effectief hoor, als je nog niet aan intensievere cardio toe bent. Maar het is allemaal kcal verbranden en je metabolisme een beetje spiken, die "regels" hoe lang het wel of niet zou moeten voor het effectief is, dat is onzin. Er zit wel een punt waar het het meest efficient is, maar dat is geen verschil van dag en nacht hoor. Zonder je goedbedoelde advies af te willen zagen trouwens.
                        Last edited by pescatore; 10-12-2012, 23:02.

Comment

4 keer per week 45 min wandelen is prima voor een 50-plusser. Als 18-jarige is het misschien een aardig begin, maar niet iets waar je trots op kunt zijn als sportieve prestatie.

Comment

Originally posted by erikz View Post
                            4 keer per week 45 min wandelen is prima voor een 50-plusser. Als 18-jarige is het misschien een aardig begin, maar niet iets waar je trots op kunt zijn als sportieve prestatie.
                            Het doel is afvallen. Niet "trots zijn als sportieve prestatie". Wat dat ook zijn mag. Dat komt vanzelf wel, first things first. Ik vind dat je erg matig advies geeft aan iemand die op dit moment echt behoefte heeft aan goed advies en een degelijke start.

Comment

Originally posted by erikz View Post
                              Ik kom vanuit een situatie die misschien iets lijkt op die van jou en ben vanaf januari bezig. Het vetverlies is bij mij, 11 maanden later, minimaal, omdat ik ook veel meer geen gaan eten. Maar mijn conditie en kracht zijn veel beter en ik voel me beter. Hardlopen werkte voor mij niet voor vetverlies, om vet kwijt te raken moet je lang bezig zijn: 1,5 tot 2 uur per keer. Terwijl i met hardlopen 40 tot max. 70 minuten bezig was.

Ik hoop dat dit je wat op weg helpt.
                              Enig idee wat voor wartaal dit is? Als je kennelijk geen idee hebt hoe je in 11 maanden (!!) kan afvallen, lijkt het je dan verstandig andere mensen op hoge poten te gaan vertellen hoe het moet?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X