even voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• even voorstellen

Hey mensen,

Wil mij even voorstellen voordat ik overal ga posten hier.

Ik ben 23 en ben net begonnen met trainen ongeveer 2 maanden nu, moet wel zeggen dat ik wel al wat begin te zien.
    Ik keek al wel eens hier op het forum maar vond dat het nu tijd werd om mij ook aan te melden.

Het trainen gaat me best goed af, ik ga 4x per week.
    Volg nog niet echt een schema, full body wil ik het niet noemen wat ik doe maar ik probeer elke dag alle spiergroepen te trainen (behalve de benen dan die doe ik alleen dinsdag) en daarna een kwartiertje rennen op de loopband.

ik zit alleen een beetje met mijn voeding, iedereen zegt dat ik meer moet eten..
    maar ik heb vroeger altijd overgewicht gehad (dat zit nu wel goed trouwens 64 kilo en 170cm) maar heb er dus wel nog altijd aanleg voor om snel aan te komen.
    nu weet ik dus niet als ik meer ga eten (gezond dan wel) of ik dan wel op een goede manier aankom.

Welkom, ik neem aan dat je bedoelt met een goede manier aankomen zoveel mogelijk spiermassa en zo min mogelijk vet. Je kan ook veel vet aankomen als je teveel gezond eet. Voorbeeld havermout word gezien als "gezond" maar eet je daar teveel van ( ver boven onderhoud) kom je ook aan. Wat ik hier mee wil zeggen is kijk eerst wat je onderhoud is en reken daar tussen de 300 en 500 calorieen bovenop. Dat word meestal gebruikt om clean te bulken. Verder zou ik zeggen lees de stickys hier op de forum genoeg info daarin.

Comment

zal eens gaan kijken hoe ik aan die extra kcal's kan komen

Comment

Welkom.

Elke dag alle spieren aanspreken is echt niet bevordelijk voor de groei.
        Spieten groeien in de rust, dus ga je elke dag trainen krijgen ze geen rust en dus niet de kans om het kapotte weefsel te herstellen.
        2x een spier aanspreken per week is toch wel de max.

Over voeding valt heel veel te lezen, kwestie van even de stickys lezen en het forum doorplunderen.

Succes met je doelen!
        In between obsessed periods

Comment

Welkom Luc.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by luc91 View Post
            Hey mensen,

Wil mij even voorstellen voordat ik overal ga posten hier.

Ik ben 23 en ben net begonnen met trainen ongeveer 2 maanden nu, moet wel zeggen dat ik wel al wat begin te zien.
            Ik keek al wel eens hier op het forum maar vond dat het nu tijd werd om mij ook aan te melden.

Het trainen gaat me best goed af, ik ga 4x per week.
            Volg nog niet echt een schema, full body wil ik het niet noemen wat ik doe maar ik probeer elke dag alle spiergroepen te trainen (behalve de benen dan die doe ik alleen dinsdag) en daarna een kwartiertje rennen op de loopband.

ik zit alleen een beetje met mijn voeding, iedereen zegt dat ik meer moet eten..
            maar ik heb vroeger altijd overgewicht gehad (dat zit nu wel goed trouwens 64 kilo en 170cm) maar heb er dus wel nog altijd aanleg voor om snel aan te komen.
            nu weet ik dus niet als ik meer ga eten (gezond dan wel) of ik dan wel op een goede manier aankom.
            Bij 64 kilo op 170cm hoef je je nog geen zorgen te maken over overgewicht. Rustig inlezen de informatie die je nodig heb is hier beschikbaar.

Originally posted by mdejonge View Post
            2x een spier aanspreken per week is toch wel de max.
            Man, man, man.
            Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
              Bij 64 kilo op 170cm hoef je je nog geen zorgen te maken over overgewicht. Rustig inlezen de informatie die je nodig heb is hier beschikbaar.

Man, man, man.
              heb al een deel gelezen maar ben er nog lang niet klaar mee haha. staat genoeg op hier.

maar bedoel je dat mdejonge gelijk heeft met zijn reactie of juist niet ?

Comment

Nee dat heeft hij niet.

Comment

Dat heeft die niet inderdaad.

Comment

Sorry, verkeerd verwoord.
                    Bedoel 2x een spiergroep pw aanspreken.

Of zit ik hier verkeerd mee?
                    Als je 3x een spiergroep traint herstel je toch haast niet meer, of ben ik nou gek?

Comment

Fullbody^

Comment

Herstel is uiteraard voor iedereen wel wat anders, maar om de dag fullbody als beginner is prima te doen. En elke keer benen mee pakken niet 1x per week uiteraard!

Comment

Originally posted by kline View Post
                          Herstel is uiteraard voor iedereen wel wat anders, maar om de dag fullbody als beginner is prima te doen. En elke keer benen mee pakken niet 1x per week uiteraard!
                          Ook als je all the way heavy as possible gaat?
                          Trainen met de instelling Alles max en max max max, dan hoef ik geen 3x m'n spier aan te spreken, na 2x herstel is dan al zwaar.

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
                            Ook als je all the way heavy as possible gaat?
                            Trainen met de instelling Alles max en max max max, dan hoef ik geen 3x m'n spier aan te spreken, na 2x herstel is dan al zwaar.
                            Maandag heavy, woensdag medium, vrijdag heavy dan in jou geval.

Comment

Als beginner moet je toch opletten met opbouw van gewichten Niet alleen je spieren moeten wennen, maar je pezen moeten er ook aan wennen, dus met die opbouw is 3x pw fullbody inderdaad prima te doen. En je kan altijd nadruk leggen op een spiergroep die je helemaal naar de klote helpt. Nou moet ik zeggen dat ik meestal snel herstel.
                              Maar kijkende naar een beginner..... zeg ik gewoon lekker om de dag fullbody, oefeningen goed leren kennen en gewichten opbouwen! Goed op voeding en luisteren naar je lichaam.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X