5x5 schema, een nieuw begin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5x5 schema, een nieuw begin

Hoi, ik ben Niels en ben tot nu toe geen volhouder geweest wat trainen betreft.
    Sinds enkele jaren heb ik periodes gehad dat ik wat aan het aanklungelen was. Had ook geen geduld, pakte vaak teveel gewicht wat de uitvoering van de oefeningen niet ten goede kwam. Ik trainde ook altijd thuis.

Sinds 3 maanden train ik 4/5 keer per week in een sportschool volgens het phat trainingsschema van Layne Norton. Hmm.. Misschien iets te hoog gegrepen. De basis moet eerst goed zijn, maar ik was eigenwijs.
    Ik ging met de oefeningen wel vooruit, lichaamsgewicht werd ook hoger (niet alleen het vet% steeg).
    Ik merkte wel dat ik nog lerende ben met squats en deadlifts, maar tevens wilde ik ook meer gewicht tillen.
    Op deze manier kom je jezelf tegen en raak je al snel aan een plateau.
    Dit schema heeft veel volume en samen met m'n werk werd het op een gegeven moment teveel (lees: oververmoeidheid).

Ik bestempeld mezelf als een beginner, zeker gezien m'n status, daarom ga ik nu 3x per week een 5x5 schema doen, dus frequenter spiergroepen/oefeningen trainen per week, maar minder volume draaien.
    Ik zal met lage gewichten beginnen en langzaam

Vanaf vandaag ga ik hier een log plaatsen voor de motivatie.

Stats
    1.90 bij 83 kg. Vet% 16

Squats 5 reps 70 kg
    BOR 70 kg
    Deadlift 130 kg 3 reps
    DB press 5x 30 kg per db

http://forum.bodynet.nl/trainingslogs/67200-5x5.html

Dit is mijn log

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies