Beste forumers,
Ik lees al een tijdje op Bodynet maar heb dan eindelijk een post aangemaakt waar ik mijzelf graag in wil voorstellen en voornamelijk feedback wil krijgen.
Na 4 jaar gestopt te zijn met sporten ben ik sinds 4 weken weer gestart met fitness. In deze 4 jaar ben ik 20/25 kilo! aangekomen en als ik met deze levensstijl zo door ga word ik tonnetje rond. Vier weken geleden is de knop omgegaan en ben ik serieus gestart met sporten: Even op een rijtje:
Leeftijd: 26
Gewicht: 110
Lengte: 188
BMI: 31.1
Vetpercentage: 24% (volgens meting sportschool. Zowel electronisch als met handmatig vetrolmeter)
Doel: afvallen , daarna postuur middels spieren
1e doel: 100 kg (1 september)
Ideaalbeeld: 85 kg
Ik ben de afgelopen tijd 4 keer per week te vinden in de sportschool. Ik ga dan 2 uur per keer. Het schema wat ik dan volg is als volgt:
10 - 15 minuutjes warm worden op cardio apparaat
50 minuten apparaten. Benen, armen, borst, rug, buik (Dit schema wil ik graag verbeteren zodat ik mijn tijd/workout optimaal benut.)
40 minuten - cardio. Loopband 6 km per uur met flinke helling
20 minuten - fitness apparaten
Op apparaten doe ik setjes van 3 x 12.
Nu ik deze gezonde levensstijl ben begonnen (samen met mijn vriendin) eten we gezond, zit ik lekkerder in mijn vel en ben ik gemotiveerd om te sporten.
Enkele vragen waar ik graag antwoord op wil willen hebben:
- Heeft het zin om voor 4 keer per week te trainen een apart schema te maken per spiergroep?
- Heeft het zin om gebruik te maken van whey protein shakes?
- Wat vinden jullie van mijn beknopte sportschema, cardio vs apparaten.
- Heeft fitnessen met barbels/dumbells etc een meerwaarde voor mij.
Graag zie ik jullie reactie tegemoed!
Ik lees al een tijdje op Bodynet maar heb dan eindelijk een post aangemaakt waar ik mijzelf graag in wil voorstellen en voornamelijk feedback wil krijgen.
Na 4 jaar gestopt te zijn met sporten ben ik sinds 4 weken weer gestart met fitness. In deze 4 jaar ben ik 20/25 kilo! aangekomen en als ik met deze levensstijl zo door ga word ik tonnetje rond. Vier weken geleden is de knop omgegaan en ben ik serieus gestart met sporten: Even op een rijtje:
Leeftijd: 26
Gewicht: 110
Lengte: 188
BMI: 31.1
Vetpercentage: 24% (volgens meting sportschool. Zowel electronisch als met handmatig vetrolmeter)
Doel: afvallen , daarna postuur middels spieren
1e doel: 100 kg (1 september)
Ideaalbeeld: 85 kg
Ik ben de afgelopen tijd 4 keer per week te vinden in de sportschool. Ik ga dan 2 uur per keer. Het schema wat ik dan volg is als volgt:
10 - 15 minuutjes warm worden op cardio apparaat
50 minuten apparaten. Benen, armen, borst, rug, buik (Dit schema wil ik graag verbeteren zodat ik mijn tijd/workout optimaal benut.)
40 minuten - cardio. Loopband 6 km per uur met flinke helling
20 minuten - fitness apparaten
Op apparaten doe ik setjes van 3 x 12.
Nu ik deze gezonde levensstijl ben begonnen (samen met mijn vriendin) eten we gezond, zit ik lekkerder in mijn vel en ben ik gemotiveerd om te sporten.
Enkele vragen waar ik graag antwoord op wil willen hebben:
- Heeft het zin om voor 4 keer per week te trainen een apart schema te maken per spiergroep?
- Heeft het zin om gebruik te maken van whey protein shakes?
- Wat vinden jullie van mijn beknopte sportschema, cardio vs apparaten.
- Heeft fitnessen met barbels/dumbells etc een meerwaarde voor mij.
Graag zie ik jullie reactie tegemoed!
Comment