Hi, ik ben Momp!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hi, ik ben Momp!

    Hi allemaal,

    Ik kwam hier toevallig via google, zoekende naar voedings- en fitnesstips. Ik heb even snel besloten om mij hier aan te melden om hopelijk veel van jullie te leren! Ik ben man, 28 jaar (bijna 29), 1.68 meter en jojo tussen 67 en 75kg. Op dit moment weeg ik 75kg. Ik heb een dun lichaamsbouw, vet wordt opgeslagen in mijn buik en gezicht. Op dit moment best een uitpuilend buikje.

    Ik ben bijna nooit in shape geweest, maar wil nu mijn leefstijl omgooien. Even snel een samenvattinkje:
    • In mijn jonge jaren (ernstig) ondergewicht
    • Was nooit goed in sport, deed dus niks
    • Ik begon met zwemmen, maar astma en allergieen zaten in de weg
    • Vanaf mijn 15e ongeveer begon ik te fitnessen. Kon nooit voor een lange tijd volhouden, dus stopte er snel mee.
    • Vanaf mijn 20e weer 2x per week lichtelijk gefitnesst, dit ging redelijk goed. Ongeveer 2 jaar volgehouden. Op gegeven moment ook weer gestopt wegens omstandigheden.
    • Vanaf mijn 25e begonnen met groepslessen in de gym (3x/week indoor spinning of hardlopen (6KM), 1x/week bodybalance/pilates, 1x/week personal training). Dit in combinatie met gezond eten. Ik was nog nooit zo fit, sterk en slank geweest (voor mijn doen dan). Wegens ziekte gestopt.
    • Nu weer in mijn oude staat jammer genoeg.


    Maar ik geef niet op, dus nu pak ik het weer op!


    Doelen:
    • Mijn 6-pack heb ik nooit in mijn leven gezien . Hier moet verandering in komen. Buikje moet weg!
    • Ik wil wat sterker worden
    • Dag-/nachtritme verbeteren
    • Clean eten


    Plannen:
    • 2x in de week kickboksen
    • 2x in de week freeletics (of vergelijkbaar programma)
    • 1x in de week hardlopen
    • Ik weet op dit moment alleen nog niet hoe ik mijn voedingsschema kan opstellen aan de hand van mijn doelen/plannen.


    Ik kijk uit naar de komende maanden/jaren en hopelijk blijf ik gemotiveerd en kan ik mijn doelen behalen. Alle tips en suggesties zijn welkom

  • #2
    Hee Momp!
    Welkom, ik ben ook nieuw hier,
    super tof van je om je levenstijl zo om te gooien richting een gezondere leven!
    Ik begrijp hoe je ke voelt, en ik zelf heb hetzelfde meegemaakt maar dan heel mijn leven met overgewicht. Het is altijd even moeilijk om motivatie voor langere periodes vast te houden maar ik zal je vertellen dat het in het eind waard is als je jezelf weer in de spiegel tegemoetkomt. Bedenk jezelf gewoon dat als je het doet heb je het ook weer gedaan, en wordt je telkens beetje bij beetje een beter persoon, en stel je zelf voor hoe je eruit ziet over een aantal jaar na het volhouden.

    Ik weet niet of je al begonnen bent met je 5x training per week, maar ik zou het persoonlijk rustig oppakken aangezien het een nogal een grote verandering is? Ik zelf had in het begin ook zeer fanatiek begonnen, 7x per week trainen en kreeg een burnout na een aantal weken, mentaal en fysiek.

    Voeding moet je vooraal proteine en koolhydraten halen uit echt eten zoals kip, rund, rijst, zoete aardappelen.
    ik zou googlen hoeveel jouw metabolisme is per dag met een calculator en eet net 500kcal erboven, niet TE veel want anders word het vet. En na een periode dat je voelt dat je niet meer aankomt, dan weer 500kcal er nog boven op.
    Probeer ook voldoende vetten binnen te krijgen, van planten of zoiets als advocados. Eet voldoende groente (die hoef je niet mee te tellen in calorieen)

    Ik hoop dat we samen nog veel veranderingen zullen maken richting een gezondere levenstijl, (en voor het eerst het zien van onze 6pack abs

    Sorry voor de grote lap tekst, ben net wakker, hopelijk heb je toch nog eat aan mn beperkte hoeveelheid kennis.

    Groetjes, Jay

    Comment


    • #3
      welkom

      aftrainen moet met deze sport belasting wel lukken

      succes met je doelen. je voeding zal doorslaggevend zijn in dit process

      Comment


      • #4
        Bedankt voor jullie (uitgebreide) reacties! Ik zal dan maar even een eetschema maken. Weet alleen nog niet of ik gelijk met een restrictie van calorie-inname moet beginnen, of juist een surplus om eerst spiermassa op te bouwen.

        Comment


        • #5
          je zal niet echt veel spiermassa bouwen met eerder genoemde sporten, maar het is wel mogelijk. hierbij is de keuze aan jezelf. Je zou ook eerst een tijdje serieus op onderhoud kunnen gaan eten en kijken wat dit met je lichaam doet zodat je kan wennen aan een andere levensstijl

          Comment


          • #6
            Veel aardappels eten!

            Comment


            • #7
              Hee, kan je die hardloop sessie niet vervangen voor gewichtstraining, aangezien je al 2x cardio per week krijgt met kickboxen?
              En idd, magische combinatie is aardappels, rijst, kip, groente en vis.
              Ik roerbakte alles bij elkaar en deed het in plastic bakken, en schepte zo elke dag bijna 3 kilo voedsel binnen. x"D

              Comment

              Sidebar top desktop

              Collapse

              Actieve discussies

              Collapse

              Working...
              X