Newbie .

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Newbie .

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. De reden dat ik me aanmeld is dat ik graag beetje de ervaren hulp zou kunnen gebruiken van enkele op dit forum.

Ik ben nu 27 jaar en afkomstig uit Belgie
    Ik ben ik van mijn 16de intensief aan het sporten.
    Ik heb tot mijn 19de op een zeer hoog niveau gebasket(2de divisie). Vanaf mijn 18 tot 23ste heb ik zijspancross gedaan als copiloot. We zijn hierbij 2de op het belgisch kampioenschap geeindigd. Tussendoor liep ik ook 5 km wedstrijden met een Pb van 18.23.
    Na een zeer zwaar crossongeluk ben ik begonnen met een wintersport waarin ik europees 24 ben geeindigd. Hiervoor trainde ik dagelijks sprinttrainingen. met een pb op de 100 meter van 10.89

Van mijn 18de tot 26ste ben ik gaan fitnessen(krachttrainingen enkel , omdat ik buitenaf al enkel cardio deed) waarvan de laatste 2jaar onder begeleiding van een voedingsdeskundige.

Nu.... 27 jaar...... lage rug om zeep , wiplash , rechterknie kapot. Is het voor mij een beetje gedaan met sporten. Enkel nog wat zwemmen en mountainbiken.

Ik ben 1.91 en heb de laatste 5 jaar steeds rond de 76-77 kg gehangen met 8.5 tot 10% vet. Mijn spieren werden mooi geacentueerd en ik werd super sterk. Ik kon me met de zwaardere , meer gespierde op de fitness zéér goed mijn mannetje staan. Maar nee.... ik werd niet zwaarder na al die jaren hard trainen en sporten.

Volgens een sportarts was het normaal dat ik sterk werd maar niet 'breder' . Ik deed teveel aan cardiosporten met lange krachtinspanningen. En ik was niet echt anatomisch gemaakt om veel spieren naatuurlijk aan te maken.

Ik vind mezelf al jaaaaaren veel te mager en ik wil met een bang hartje zeggen dat ik me er ECHT voor schaam. Ik weet dat ik me er niet moet voor schamen maar ik ben echt jaloers op iedereen die gewoon iets gespierder is als mij... Ik zit stevig in mijn vel maar voel me toch met de vinger gewezen als "de magere" . Als we wat gewichtjes gaan heffen of gaan sporten deed ik ze natuurlijk allemaal de das om. MAar toch..

Daarom denk ik al enkele jaren aan een kuur. Maar door de regelmatige controle die ik kon krijgen en soms heb gehad , ben ik er altijd met mijn gezond verstand van af gebleven om mezelf niet te bedriegen.

Nu ik toch niet meer competitie ga doen of eender welke wedstijd zou ik graag me een beetje van mijn complex afhelpen door een licht kuurtje. Gewoon om me een beetje vorm te geven binnen de zo veilig mogelijkste vorm . Ik kan nog maar zeer weinig tijd opbrengen om de fitnesszaal in te trekken omdat ik onlangs voor een andere werkgever ben begonnen en die job neemt ongelooflijk veel tijd in beslag. WEL kan ik zonder probleem zoals ik al jaren doe op mijn voedsel letten en ook met grote regelmaat gaan lopen en mountainbiken tijdens mijn vrije uren.

Ik hoop dat jullie het probleem een beetje begrijpen waar ik mee zit en hopelijk kan iemand me hier mee helpen met raad .

Greetz en fijne feestdagen !

Welkom ! Zeer verhelderende intro, waarvoor dank. Een licht ongevaarlijk kuurtje zonder sportschoolbezoek gaat niets worden, ben ik bang. Misschien kun je wat topics openen in de verschillende secties op dit board. Eens kijken hoever we komen.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Thx,
      Ben ik me ook zeer bewust van . Ik kan er wel tijd voor maken natuurlijk , maar door mijn drukke werk is het ZOO vermoeiend om daar veel tijd in te steken.

Maar als ik weet dat ik bv er maar 2 maand hard voor moet gaan trainen dan doe ik dat met alle plezier

Comment

Welkom en mooie intro.
        Zoals Mr. Symmetry al aangeeft is een kuur voor jou geen oplossing als je niet genoeg tijd in de sportschool door kunt brengen. Twee maanden hard trainen tijdens een kuur en dan weer veel minder heeft totaal geen zin, wat je eventueel wint verlies je daarna net zo hard weer.
        Concentreer je voorlopig gewoon op voeding, daarmee kun je heel veel winst behalen. Je let wel goed op je eten zeg je maar waarschijnlijk eet je gewoon te weinig, dan krijg je automatisch ook niet veel massa.
        Ook lijkt het me verstandig om eens een tijdje veel minder aan cardio/duurtraining te doen, gebruik die tijd voor krachttraining en rust en je zult in combinatie met goede voeding zeker groeien!

Comment

Wat is het minimum dat ik in de gym zou moeten doorbrengen en over welke periode? Ik ben nog maar 3 maandjes gestopt met de gym . Dus een tijd de draad terug opnemen zal ik dan wel moeten.

Ik eet niet zeer veel , ik eet juist wat ik nodig heb.

Comment

welkom, je zal dan toch echt minstens 3x per week moeten trainen en massa opbouwen doe je door boven je behoeften uit te komen, om die te berekenen hebben we hier op de site verschillende methodes voor of zelfs een voedingsbehoefte calculator. een bepaalde periode trainen en dan stoppen heeft geen zin dat zul je als sporter moeten weten het is net als hardlopen. je oefent veel en je word goed, maar als je stopt raak je weer je conditie kwijt. je kunt wel nadat je de resultaat hebt bereikt die je wilt dan kun je onderhouden maar tot die tijd is het toch echt veel trainen

succes
            Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Welkom..

Grtz..
              Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Thx dan alvast voor de antwoorden. Zijn net wat ik verwachtte hoor

Ik zal eens vaker rondsurfen op dit forum . Ik heb hier al zeeeeeer vaak liggen te lezen. Maar ik zal eens wat voorstellen doen op dit forum en dan leiden jullie me maar de juiste richting uit.

Greetz

Comment

welkom
                  mooie intro

aan een kuurtje zou ik als ik jou was ook niet denken
                  Who's the Chef

Comment

welkom
                    goede intro!
                    Ik denk ook dat je, je voeding aan moet passen als je massa wilt winnen. zeker als je daar ook nog cardiosporten bij blijft doen. Je moet een overmaat aan calorien eten om massa te bouwen.
                    En minimaal 3x per week naar de sportschool.
                    op dit forum zijn verschillende trainingsschema`s te vinden die je kunt gebruiken.
                    succes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X