Clomid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Clomid

Hoe neem jij je clomid in?
    (Verspreidt over de dag of alles in 1 keer?)
    (Tegelijk met je nolva of juist niet?)

Wat is volgens jou de beste manier en waarom?

Laat maar horen bro's (en misschien sista's?)

ik heb ooit clomid gehad, maar nolva is voor mij stukken beter ivm het kutgevoel van de clomid. helaas nooit bij elkaar gebruikt dus kan het niet uit ervaring vertellen. sorry maat. maarrrrr.... mn post brengt niet waar je op zit te wachten
    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Ik prefereer Nolva boven Chlomid. Buiten het feit dat je van Nolva minder hoeft in te nemen (vind je lever alleen maar prettig), zijn ook andere eventuele sides (slecht zicht) bij Nolva niet of minder aanwezig.

En als laatste verhoogd Nolva de gevoeligheid voor LH, iets wat Chlomid juist niet doet:

Hormonal effects of an antiestrogen, tamoxifen, in normal and oligospermic men.

Vermeulen A, Comhaire F.

The administration of tamoxifen, 20 mg/day for 10 days, to normal males produced a moderate increase in luteinizing hormone (LH), follicle-stimulating hormone (FSH), testosterone, and estradiol levels, comparable to the effect of 150 mg of clomiphene citrate (Clomid). However, whereas Clomid produced a decrease in the LH response to LH-releasing hormone (LHRH), no such effect was seen after the administration of tamoxifen. In fact, prolonged treatment (6 weeks) with tamoxifen significantly increased the LH response to LHRL. Treatment of patients with "idiopathic" oligospermia for 6 to 9 months resulted in a significant increase in gonadotropin, testosterone, and estradiol levels. A significant increase in sperm density was observed only in subjects with oligospermia below 20 X 10(6)/ml and normal basal FSH levels. When basal FSH levels were increased or oligospermia was moderate (greater than 20 X 10(6)/ml); no effect on sperm density was seen. As sperm density increased, FSH levels decreased, suggesting an inhibin effect. Sperm motility was not improved by tamoxifen treatment. In five boys with delayed puberty, tamoxifen treatment appeared to activate the pituitary-gonadal axis and pubertal development.

PMID: 640052 [PubMed - indexed for MEDLINE]
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract
      Team member @ Dutchbodybuilding.

Comment

Originally posted by Achilles
        Hoe neem jij je clomid in?
        (Verspreidt over de dag of alles in 1 keer?)
        (Tegelijk met je nolva of juist niet?)

Wat is volgens jou de beste manier en waarom?

Laat maar horen bro's (en misschien sista's?)
        Verspreid kerel.
        S'morgens en s'avonds...bevalt me goed.
        Geld ook voor de nolva trouwens.

Comment

Originally posted by BigMaus
          Verspreid kerel.
          S'morgens en s'avonds...bevalt me goed.
          Geld ook voor de nolva trouwens.
          Steek je nu ook al op dit forum mensen de gek aan ?

Comment

@ Bruce: je kan ook vertellen over alleen je clomid inname en misschien waarom je het zo deed?

@ MrJ: Thanks for the heads up en het goed onderbouwde stukje! Hoe zou jij je nolva dan innemen?

@ BigMaus: Heb je ze ooit anders ingenomen? Hoe ging het toen? Je verspreidt ze, maar neem je de verspreidde dosis van nolva en clomid tegelijk in?

Comment

@ MrJ: Thanks for the heads up en het goed onderbouwde stukje! Hoe zou jij je nolva dan innemen?
              5 Weken 20mg. Eventueel 6 mits je kuur zwaar was en je je nog niet hersteld voelt. (Let op; hersteld voelen is natuurlijk geen echte indicatie of je HPTA weer 100% in orde is he.)

Meer vind ik persoonlijk niet nodig omdat meer dan 20mg geen meerwaarde lijkt te hebben: http://forum.bodynet.nl/345918-post22.html

Comment

Er zijn mensen die prefereren clomid met nolvadex.
                Maar dat is toch te dubbel op?
                een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

toen ik het nam was het twee dagen 300mg; 10 dagen 100mg; 10 dagen 50mg
                  (wat me bijstaat)
                  een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Ik ga voor beide. Nolvadex 4 weken a 40 mg per dag. Verspreid of in 1 keer maakt geen bal uit. Na 4 weken bereikt de nolva z'n 'steady state'. Clomid kun je de eerste dag 300 mg van nemen gevolgd door 10 dagen 100 mg, gevolgd door 10 dagen 50 mg. De halfwaardetijd van clomid is trouwens 5 dagen. Na je nakuur beveel ik creatine aan + trubules. Ga er gerust vanuit, dat je lichaam tussen de 6 en 12 maanden nodig heeft om (hopelijk) z'n oorspronkelijke hormonale waarden te herstellen.
                    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Dat zijn nog eens goede antwoorden kerels!

Wel opmerkelijk dat MJ zegt 20 mg a 5/6 weken en Sym juist gaat voor 40 mg a 4 weken. Doch beiden met goed onderbouwde stukken. Ik vraag me dan af hoe het kan zijn dat onderzoekers zo ver van elkaar kunnen liggen qua bevindingen.

@ Sym: ik ga ervan uit dat het gebruik van clomid die je adviseerd net als Bruce (Clomid kun je de eerste dag 300 mg van nemen gevolgd door 10 dagen 100 mg, gevolgd door 10 dagen 50 mg.) voor een nakuur zonder nolva is?

Comment

Originally posted by kees
                        Niet als je het elkaar laat aanvullen.

Zelf ga ik dit uitproberen tijdens mijn nakuur:

Eerste 2 weken 40mg nolvadex nemen gevolgd door 2 weken 20mg.
                        Clomid de eerste week 100mg gevolgd door 2 weken 50mg.

Comment

Ik heb ook eens gelezen dat je clomid maar 50mg om de dag zou moeten nemen de reden daarvan is dat het slecht wordt afgebroken. neem je elke dag in dan stijgt de consentratie onnodig hoog. Maar als ik het zo lees hier kan ik die advies naast me neer leggen. of ?zit er een kern van waarheid in.
                          een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by kees
                            Yeps, beide zijn het zwakke oestrogenen die wel een sterke binding met de receptor hebben.

Dus ze bezetten de receptoren, maar generen geen neg. feedback naar je Hypothalamus.

En omdat Chlomid veel bijwerkingen heeft, en Nolva de gevoeligheid voor LH wel verhoogd, is voor mij de keuze snel gemaakt.

Comment

@ Sym: ik ga ervan uit dat het gebruik van clomid die je adviseerd net als Bruce (Clomid kun je de eerste dag 300 mg van nemen gevolgd door 10 dagen 100 mg, gevolgd door 10 dagen 50 mg.) voor een nakuur zonder nolva is?
                              Nou, ik heb het na m'n laatste kuurtje gedaan zoals ik het hierboven beschreef. Omdat het bij nolvadex wat langer duurt dan bij clomid voordat het werkt, vind ik het een prima combi. Daarnaast hebben clomid en nolva welliswaar hetzelfde doel, maar ze bereiken dit op totaal verschllende wijze. Vast staat, dat clomid nog al 's voor bijwerkingen zorgt die serieus van aard kunnen zijn, zoals slecht zicht, depressie en zelfs acne komt voor. Nolva heeft dat niet dus als je zou willen kiezen i.p.v. combineren, dan zou ik (net als MrJ) voor nolvadex gaan.
                              We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X