tabata

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tabata

ik hoorde laatst hier iets over en zou moeten werken als een shock....om spiergroei te stimuleren...heb het opgezocht! Vraag me alleen af hoe je bij bv squat dan met je gewichten omgaat......opbouwend of bij een gewicht houden.........

Iemand een idee hierover!?

Statisch gewicht houden. Dropset haal je niet.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Vermoede al zoiets.......drop zou idd te zwaar zijn!

thx maar weer!

Comment

Heb hier op het forum een tabata log, daar staat eigenlijk alles in wat je moet weten over tabata Als je het gaat proberen: succes!
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Mooi log kerel............lijkt mij heftige training!.......neem aan dat deze manier van trainen ook toepasbaar is voor een enkele spiergroep....bv benen!

grts

Comment

Zeker toepasbaar. In mijn nieuwe schema heb/had ik voor elke dag Ă©en tabata staan per spiergroep (triceps, biceps, rug, borst, buik). Voor tabata benen zou ik naar General of Kevf gaan, die hebben daar ervaring mee. Ben zelf niet zo'n heftige benentrainer.

Is trouwens idd heftig trainen

Comment

Met alle respect voor tabata's, want het is een topoefening voor anaerobische EN aerobische uithouding, maar ze dient ECHT niet voor spiermassa op te bouwen.

Voelt raar om dit te zeggen want ik denk dat ik deze oefening hier geintroduceert heb, maar toch...
              Last edited by Genjuro; 20-05-2008, 21:43.
              the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                Met alle respect voor tabata's, want het is een topoefening voor anaerobische EN aerobische uithouding, maar ze dient ECHT niet voor spiermassa op te bouwen.

Voelt raar om dit te zeggen want ik denk dat ik deze oefening hier geintroduceert heb, maar toch...
                Ja, jij hebt hem geĂŻntroduceerd. Of hij zo slecht is voor spieropbouw valt te betwijfelen, ErikV heeft toch behoorlijke resultaten gehaald met zijn tabata-based schema.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Of hij zo slecht is voor spieropbouw valt te betwijfelen, ErikV heeft toch behoorlijke resultaten gehaald met zijn tabata-based schema.
                  En belangrijker: resultaten behouden!

Comment

hoe moet ik dat zien als je dat voor elke spiergroep doet dan?? ga je dan bevoorbeeld dumbell curl en dan 20seconde lang alleen maar setjes maken??? en dan 20seconde rusten en dan weer??? en dat 8x lang?? of zie ik dit verkeerd?

Comment

Originally posted by hendrie View Post
                      hoe moet ik dat zien als je dat voor elke spiergroep doet dan?? ga je dan bevoorbeeld dumbell curl en dan 20seconde lang alleen maar setjes maken??? en dan 20seconde rusten en dan weer??? en dat 8x lang?? of zie ik dit verkeerd?
                      Zoek en gij zult vinden: 6-day tabata log.

Comment

Wat een bump weer.
                        @hendrie: verhouding 2:1 all out:volledige rust.
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X