Originally posted by sf01
View Post
zere knieën na squats
Collapse
X
-
In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
-
Originally posted by Falstyr View PostJe ruilt dan de knie klachten in voor rug klachten. smith dumpen.
say what...?!
mensen die overgewicht hebben of hebben gehad hebben helemaal geen zwakke knieen als ze dagelijks gewoon blijven lopen en doen. Ze gaan pas klachten krijgen als ze vanuit relatief weinig beweging opeens gaan rennen op o.a. de loopband. met squaten, leg extention e.d. krijg je er geen last van. simpelweg omdat de gewichten voor de beginner te laag zijn. De knieen zijn dankzij het overgewicht meer gewicht gewend dan een beginner te doen krijgt op zulke oefeningen.
Jij hebt het over een doelgroep die dagelijks loopt, daarvan zijn de knieën idd meer gewend. Maar dat is al een andere doelgroep dan waar ik het over heb.
En ja, natuurlijk krijgen ze klachten van rennen met te weinig demping, maar ook dat is weer een andere doelgroep.
Ik beweer ook nergens dat squatten slecht is voor de knieën, integendeel.
Comment
-
Bedankt voor de vele goede tips!
Ik heb er op gelet: doorzakken, warming up, demping, maar het naar binnen komen van je knieen was het probleem.
Dit voelt beter en de bovenbeen spieren worden duidelijk intenser getraint.
@sf01: ik ben wel benieuwd wat jij als opwarm set doet. Doe je deze specifiek voor het squatten?
Comment
-
voor mij helpt het om mijn voeten goed te zetten en eerst een losse squat te doen om te voelen of ik goed sta.
voeten moeten schouderbreed staan en in een hoek van 60 graden.
Als het goed is komt je knie dan precies over je voet gelijk met de richting van je tenen.
Ik zal ff kijken of ik die afbeelding daarvan snel kan vinden. Die vond ik namelijk heel behulpzaam (uit starting strenght denk ik)
Warming up doe ik meestal:
stuk of 8x 50 kg (stang is bij ons 10 of 11kg, dus 2x 20 op de stang)
en nog een setje op 8x90
Daarna werksets.Fear is the mind killer
Comment
-
-
da's toch geen overhead joh. Enkel je handen omhoog houden. Verder is de houding mega anders dan bij een 'echte' overhead. Ga je veel meer het zwaartepunt van het gewicht naar achteren verplaatsen of je kukelt om.
Snap ook niet waarom ze zeggen dat je tenen vooruit moeten wijzen bij een overhead.Fear is the mind killer
Comment
-
Hey beste forumgebruiker. N.a.v je topic zere knieën na squaten ben ik mijn fysioboeken gaan kijken. Ik raad je aan alvorens enige " zware" gewichten te tillen medium zwaar of zelfs licht 100xreps leg extensions te doen om knieën op te warmen en voor te bereiden op zwaarder werk. Mvg Doménique
Comment
-
Originally posted by Domenique View PostHey beste forumgebruiker. N.a.v je topic zere knieën na squaten ben ik mijn fysioboeken gaan kijken. Ik raad je aan alvorens enige " zware" gewichten te tillen medium zwaar of zelfs licht 100xreps leg extensions te doen om knieën op te warmen en voor te bereiden op zwaarder werk. Mvg Doménique
De PT'er spreektLast edited by FlorisPL; 13-05-2011, 09:28.Squat 5 x 147.5
Bench 5 x 122.5
Deadlift 5 x 180
Comment
-
squat techniek
Kijk eens naar de squat techniek van deze Chinese atleten:
YouTube - ‪Chinese Lifters at the 2008 Arnold‬‏
Dat is de juiste manier om te squatten.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by carbonfibre View PostBeetje opwarmen kan geen kwaad wel, ik had ook last van mijn linker knie bij leg-extention, nu ik opwarm met ligt gewicht 40 reps heb ik geen last meer van mijn knie als ik daarna echt zwaar ga
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostKijk eens naar de squat techniek van deze Chinese atleten:
YouTube - ‪Chinese Lifters at the 2008 Arnold‬‏
Dat is de juiste manier om te squatten.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 81kg 4x
- 81kg 5x
Deadlift:
- 160kg 1x
- 130kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
10 uur geleden -
-
door tim87If you're looking for a reliable solution to address erectile dysfunction, buy Cenforce 100mg. This oral medication is just what you need. Known for its...12 uur geleden
-
door justinsmith07Reiki Healing is such a transformative practice! Unlocking the power of energy healing can bring balance and harmony to life. If you want to deepen your...16 uur geleden
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 weken geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 85kg 1x
Paused safety bar squat:
- 90kg 4x
Wide grip bent over...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 weken geleden
-
Antwoord op The big data analytics coursedoor macautherUnlock the power of AI within your Salesforce exam questions ecosystem and propel your career forward with the Salesforce Certified AI Associate certification....
-
Kanaal: Algemeen
4 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment