krachttraining vrouwen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• krachttraining vrouwen?

hallo, ik ben joke en ben 21 jaar 1m70 en 55kg
    ik ga fitnessen om kracht bij te krijgen in borst en armen, en ben de dag nadien ook redelijk stijf. ik doe dit toch al een klein half jaar 2 tot 3x per week, maar heb niet het gevoel dat ik veel kracht bijkom :-(
    ik train borst bv met een baar van 10 kg en doe 4x 12 keer...al lukt het de 4de keer meestal geen 12 keer :-)
    train ik mischien verkeerd? kan iemand mij helpen?
    thx

Dag Joke,

Mijn eerste vraag is: hoe train je, en wat allemaal? Kun je je hele schema hier eens neer zetten?
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
      Dag Joke,

Mijn eerste vraag is: hoe train je, en wat allemaal? Kun je je hele schema hier eens neer zetten?
      eerst warm ik op op de fiets, dan doen ik bankdrukken met de baar(10kg), daarna fly's op schuine bank(2halters van 3kg).
      voor bicepps doe ik barbell curl,en soms ook nog met losse halters op schuine bank met losse gewichten(3kg)
      tricepps puch down (5-10kg) en dippen op machine 30-35 kg...dit alles 10 to 12 keer

Comment

En dat is alles? Ik zie geen beentraining bijvoorbeeld en ook vind ik net niet erg intensief allemaal, als ik eerlijk ben.....
        Het komt niet zomaar, "je moet er wel wat voor doen!".
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Het beste kun je fullbody-trainen, je hebt er weinig aan om alleen maar een paar spiergroepen te pakken. Er staat hier ook een beginnersschema op, dat is full-body.

Als je puur voor de kracht gaat zijn 10 tot 12 herhalingen niet wat je wilt hebben. Je kunt dan beter straks 5 tot 8 herhalingen doen met een zwaarder gewicht. Verder moet je voeding natuurlijk ook op orde zijn, heb je een voedingsschema?

Comment