Incline Dumbbell Curl..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Incline Dumbbell Curl..

Hallo,

Mijn instructeur heeft in mijn schema de oefeningen, incline dumbll curl gezet voor de biceps.

Weet iemand het nut ervan tegenover de gewone dumbbell curl ?

Grtz

Originally posted by Robx View Post
    Hallo,

Mijn instructeur heeft in mijn schema de oefeningen, incline dumbll curl gezet voor de biceps.

Weet iemand het nut ervan tegenover de gewone dumbbell curl ?

Grtz
    Deze oefening heeft voor de biceps geen enkel voordeel ten opzichte van de "normale" dumbell curl.

Maar vraag voor de gein eens aan de instrukteur wat de vermeende voordelen zijn en laat het hier weten. Ik ben zeer benieuwd naar zijn argumenten.
    Last edited by inferno_0666; 26-07-2011, 12:30.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Ben ook erg benieuwd:P
      Zitten altijd wel mooie "argumenten" tussen.
      "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

Ze zeiden bij mij op de gym dat je dan minder je schouders liet meewerken... en toen zei ik: Volgens mij niet hoor, dan moet je preacher curls gaan doen waarop hun echt zo stonden van huh? Wat is dat nou weer...
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

dat van die schouders is bullcrap.. ik voel ze juist meer.. maar het is wel zo dat je over een grotere range of motion meer spanning op je biceps voelt.. Vooral onderin moet ik harder persen om het gewicht omhoog te krijgen en dit zal je biceps dus weer anders aanspreken. Ik kan deze oefening ook niet met hetzelfde gewicht uitvoeren als de normale curls.. Ik wissel deze oefeningen regelmatig af en ik heb wel het idee dat het bijdraagt aan de volheid en de rond heid van mijn biceps.
          "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Hij legt de nadruk op de buitenkant van de biceps omdat gedurende de hele beweging de bovenarm zich achter het lichaam bevindt.

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
              Hij legt de nadruk op de buitenkant van de biceps omdat gedurende de hele beweging de bovenarm zich achter het lichaam bevindt.

Euhh.. dus je schouder positie bepaald nu of je de binnenkant of buiten kant van je biceps gebruikt? Deze is nieuw voor me.. en als ik het probeer met een halter ontkracht ik je beredenatie ook iig voor mijn lichaam..

De enige manier waarop ik het aanspreken van binnen of buitenkant van de biceps kan veranderen is door mijn polsen te draaien.. maar niet de hoeveelheid graden waaronder mijn arm gefixeerd is. Wat je daar wel mee veranderd is of je bij het begin van de herhaling meer energie moet gebruiken om het gewicht omhoog te brengen dan boven in. En dus vanaf het begin van de herhaling een grotere pomp creeert in de spier en aan het einde iets minder.

Comment

je hebt meer spanning op de biceps

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                  Euhh.. dus je schouder positie bepaald nu of je de binnenkant of buiten kant van je biceps gebruikt? Deze is nieuw voor me.. en als ik het probeer met een halter ontkracht ik je beredenatie ook iig voor mijn lichaam..Nee,je bovenarm bepaalt het in deze houding en Schwarzenegger zweerde bij deze oefening en beweerd dat deze oefening de buitenkant aanpakt.Zelf ondervind ik ook meer pressie op de buitenkant.

De enige manier waarop ik het aanspreken van binnen of buitenkant van de biceps kan veranderen is door mijn polsen te draaien.Onzin,als je de barbell breed pakt pak je meer de binnenkant en als je hem smal pakt focus je meer op de buitenkant. maar niet de hoeveelheid graden waaronder mijn arm gefixeerd is. Wat je daar wel mee veranderd is of je bij het begin van de herhaling meer energie moet gebruiken om het gewicht omhoog te brengen dan boven in. En dus vanaf het begin van de herhaling een grotere pomp creeert in de spier en aan het einde iets minder.
                  ..................

Comment

Originally posted by ReaLKoYu View Post
                    je hebt meer spanning op de biceps
                    Dus omdat er sprake is van meer spanning is het een betere oefening? Dat klinkt niet logisch. Als je bijvoorbeeld dumbell flyes doet voel je waarschijnlijk ook meer spanning in je borstspieren vergeleken met bankdrukken. Dat betekent niet automatisch dat het een betere oefening is.
                    Last edited by inferno_0666; 26-07-2011, 15:53.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

ik heb niet gezegd dat het een betere oefening is? hoe kom je tot die conclusie?

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
                        Stel nou dat het zo is, en ik zeg STEL. Dan nog gaat het wel erg ver om een oefening te doen die specifiek gericht is op het isoleren van de buitenkant van je biceps. Waar hebben wij het nou over? Het lijkt soms wel of de nadruk bij sommige forumleden op het isoleren van elke spier ligt.
                        - Dave Tate

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                          dat van die schouders is bullcrap.. ik voel ze juist meer.. maar het is wel zo dat je over een grotere range of motion meer spanning op je biceps voelt.. Vooral onderin moet ik harder persen om het gewicht omhoog te krijgen en dit zal je biceps dus weer anders aanspreken. Ik kan deze oefening ook niet met hetzelfde gewicht uitvoeren als de normale curls.. Ik wissel deze oefeningen regelmatig af en ik heb wel het idee dat het bijdraagt aan de volheid en de rond heid van mijn biceps.
                          ik ga idd ook 2 kg lager in dumbbells bij deze oefening, maar zal ik dan om de training (1e training: dumbbell curl, 2e training incline curl, 3e training dumbell curl, 4e training incline curl,....) doen ?

Comment

Mjah heeft niks met beter of minder beter te maken ik wissel de oefeningen graag af. Het is inderdaad een feit dat wide grip en small grip je biceps anders aanspreekt en ik zal mezelf verbeteren door het beter te formuleren de positie van je onderarme tenopzichte van je boven arm (inclusief draaien polsen) bepalen welk deel van de biceps je aanspreekt.

Maar het heeft niks met de positie van je bovenarm te maken.. dat is gewoon bollocks.. het is de positie van pols tenopzichte van bovenarm.

En ik heb ook nooit gezegd dat dit een slechte oefening is.. dus je mag Arnold er wel bij halen hoor.. maar lijkt me overbodig..

Comment

Originally posted by Robx View Post
                              ik ga idd ook 2 kg lager in dumbbells bij deze oefening, maar zal ik dan om de training (1e training: dumbbell curl, 2e training incline curl, 3e training dumbell curl, 4e training incline curl,....) doen ?
                              Ik heb elke biceps training 3 oefeningen.
                              4 setjes zware massa oefening met barbell of curl stang
                              3 setjes middelzware massa oefeningen met 2 dumbells
                              2 setjes Isolatie alternate oefening met dumbells

En dan wissel ik bijvoorbeeld elke week tussen:

1# Barbell wide grip curls | Barbell small grip curls | EZ bar curls
                              2# Standing dumbbel curls | Standing hammer curls | Seated incline curls
                              3# Alternated standing curls | Bent over concentration curls | Alternated hammer curls

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X