onderarmen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• onderarmen

halle bn'ers,,

ik train nu me onderarmen op armendag , dus bij bi en triceps..
    nu wil ik deze 2 keer gaan traine , ook bij borst en schouders , dit is 48 uur na bi en triceps , want ik vind dat ze wat achterblijven omdat ik veel oefeningen fail door men onderarmen.
    kan ik dit doen ? of ik ga ze dan overtrainen?

grtzzz

Ik heb hetzelfde gehad met mijn onderarmen. Vooral op rug dag dat ik de dumbells/stangen bijna uit mijn handen liet vallen omdat ik ze niet meer vast kon houden.
    Toen ben ik deze oefeningen gaan doen:
    Reverse Grip Cable Curl Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
    Standing Cable Wrist Curl (behind back) Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
    Dit deed ik 1 keer in de week, 4*12reps.
    Hielp goed en ik was binnen 3-4 weken van het probleem af.

Of het helpt als je ze 2 keer gaat doen in de week dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik hiermee snel van het probleem af was.
    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
    Doel eind 2015: 100kg
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
      Ik heb hetzelfde gehad met mijn onderarmen. Vooral op rug dag dat ik de dumbells/stangen bijna uit mijn handen liet vallen omdat ik ze niet meer vast kon houden.
      Reverse Grip Cable Curl Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
      Standing Cable Wrist Curl (behind back) Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength

Of het helpt als je ze 2 keer gaat doen in de week dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik hiermee snel van het probleem af was.
      inderdaad bij rus heb ik hier de meeste problemen mee , shrugs en deadlift doen dan zoveel pijn in me onderarme

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post

en bedankt voor je reactie zal zeker deze oefeningen eens proberen , die reverse grip cable curls : doen deze ook niet vrij veel pijn in je biceps ?

Comment

Originally posted by gangsta View Post
          en bedankt voor je reactie zal zeker deze oefeningen eens proberen , die reverse grip cable curls : doen deze ook niet vrij veel pijn in je biceps ?
          Nee dat viel mij mee. Het spreekt vooral de bovenkant (zelfde kant waar ook de rug van je hand zit) van je onderarmen aan en in mindere mate je biceps. Maar dat ga je wel voelen als je hem doet. Ik vind het persoonlijk een lekkere oefening om te doen.

Comment

iemand een reactie on topic ?
            of ik ze 2 maal mag traine per week ,zou dit graag weten
            grtzz

Comment

Lijkt me niet zinnig.
              Je traint je onderarmen ook al mee op je rugdag lijkt me? Of die je geen BoR, DL, etc?

Maarja... ik heb uberhaupt nooit het nut van onderarmen isolatie trainen gezien.
              Liep op een bepaald moment er tegenaan dat mijn grip een beperkende factor was. Gewoon een tijdje wat gevarieerd met repranges en nu is grip nooit meer een issue.
              Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                Lijkt me niet zinnig.
                Je traint je onderarmen ook al mee op je rugdag lijkt me? Of die je geen BoR, DL, etc?

Maarja... ik heb uberhaupt nooit het nut van onderarmen isolatie trainen gezien.
                Liep op een bepaald moment er tegenaan dat mijn grip een beperkende factor was. Gewoon een tijdje wat gevarieerd met repranges en nu is grip nooit meer een issue.
                jawel doe wel DL , maar daar zit juist het probleem heb bij oefeningen zoals DL en shrugs echt veel last van men onderarmen waardoor ik de stang moet neerleggen door de pijn in me onderamen en dus niet in men onderrug of traps, daarom wil ik men onderarmen ook sterker maken

Comment

Is het ook niet zo dat onderarmen snel geblesseerd kunnen raken? Ik zou er in ieder geval zeer spaarzaam mee omgaan. Eventueel kun je wel je grip wat trainen, maar ik zou je polsen niet extra zwaar gaan belasten.
                  Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

polsen belast je als het goed is helemaal niet. (dan doe je de oefening verkeerd)

@Gangsta Zou als ik jou was gewoon wat varieren. Tijdje meer reps op iets lager gewicht, afgewisseld met weinig reps hoog gewicht.
                    Fear is the mind killer

Comment

Of jij je onderarmen bij je armen dag moet doen... is net zo discutabel als 'moeten biceps bij rug'?
                      De ene vind het nu eenmaal fijner om het apart te doen, de ander wil het tegelijk doen. Al denk ik dat die mening vaak ook wel wordt beinvloed door een ego kwestie...
                      Originally posted by gangsta View Post
                      jawel doe wel DL , maar daar zit juist het probleem heb bij oefeningen zoals DL en shrugs echt veel last van men onderarmen waardoor ik de stang moet neerleggen door de pijn in me onderamen en dus niet in men onderrug of traps, daarom wil ik men onderarmen ook sterker maken
                      Als je bij de DL faalt op je grip, kan je ook nog eens een mixed grip proberen.

Comment

mixed grip of niet, bij shrugs/latpulldown aan het eind van mijn training glipte de bar/dumbells altijd bijna uit mijn handen.
                        je onderarmen specifiek trainen heeft dan echt wel nut. En ik denk dat 2 keer in de week echt niet nodig is aangezien je zoals eerder genoemd op rugdag je onderarmen eigenlijk ook al meeneemt. als je ze dan 2 keer nog extra gaat aanpakken zit je dus eigenlijk op 3 keer in de week. dat lijkt me teveel. probeer eerst maar eens een tijdje 1 keer in de week de oefeningen die ik zei, ik denk dat je dat al heel wat verder helpt.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                          Of jij je onderarmen bij je armen dag moet doen... is net zo discutabel als 'moeten biceps bij rug'?
                          De ene vind het nu eenmaal fijner om het apart te doen, de ander wil het tegelijk doen. Al denk ik dat die mening vaak ook wel wordt beinvloed door een ego kwestie...
                          Als je bij de DL faalt op je grip, kan je ook nog eens een mixed grip proberen.
                          inderdaad ik doe al mixed grip en nog heb ik dit probleem..

Comment

Heb je al eens iemand naar je houding laten kijken? Ik bedoel bij de oefening waar je het meeste last hebt. Ik heb het ook gehad bij latpulldown en ik bleek 'gewoon' iets niet goed te doen. Sinds die tijd gecorrigeerd en lekker vooruit gegaan daarmee .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X