Buikspieren trainen met weinig herhalingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikspieren trainen met weinig herhalingen

Ik ben prima tevreden over mijn fitheid en lichaam, maar mijn buikspieren mogen wel wat beter zichtbaar zijn. Mijn vetpercentage is 8,7 dus in principe zou ik ze zichtbaar moeten kunnen maken. Maar dat lukt me vooralsnog niet echt goed.

Ik heb een aantal vragen:
    1) Waarom zijn buikspieroefeningen altijd eeuwenlange sets met 20 tot soms wel 50 herhalingen?
    2) Bestaan er oefeningen voor de buik die je net zoals je andere oefeningen maximaal 8, 10 of 12 herhalingen kan doen?
    3) Welke oefeningen zijn dat?
    4) Hoe kan ik mijn standaard buikspieroefeningen zwaarder maken zonder mijn rug op een verkeerde manier te belasten?
    5) Hebben jullie tips en aanraders voor buikspieroefeningen die al bij de eerste paar herhalingen dat brandende gevoel geven?

Neem gerust de vrijheid om niet alle vragen en meerdere vragen door elkaar te beantwoorden. Alvast bedankt.

Originally posted by lloydchristmas View Post
    Ik ben prima tevreden over mijn fitheid en lichaam, maar mijn buikspieren mogen wel wat beter zichtbaar zijn. Mijn vetpercentage is 8,7 dus in principe zou ik ze zichtbaar moeten kunnen maken. Maar dat lukt me vooralsnog niet echt goed.

Ik heb een aantal vragen:
    1) Waarom zijn buikspieroefeningen altijd eeuwenlange sets met 20 tot soms wel 50 herhalingen?
    2) Bestaan er oefeningen voor de buik die je net zoals je andere oefeningen maximaal 8, 10 of 12 herhalingen kan doen?
    3) Welke oefeningen zijn dat?
    4) Hoe kan ik mijn standaard buikspieroefeningen zwaarder maken zonder mijn rug op een verkeerde manier te belasten?
    5) Hebben jullie tips en aanraders voor buikspieroefeningen die al bij de eerste paar herhalingen dat brandende gevoel geven?

Neem gerust de vrijheid om niet alle vragen en meerdere vragen door elkaar te beantwoorden. Alvast bedankt.
    als je vet% daadwerkelijk 8.7% zou zijn, dan zouden ze hoe dan ook zichtbaar zijn. wellicht is de methode die bij jou gebruikt is voor het meten hiervan niet betrouwbaar.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

-Train je buikspieren niet te vaak, twee of drie keer per week is voldoende.
      -Wissel af tussen veel herhalingen/laag gewicht en minder herhalingen/hoger gewicht, als je een buikspiermachine met gewichten tot je beschikking hebt.

Verder kan het zijn dat ondanks je lage vetpercentage er meer vet bij je buik zit dan op andere plekken...
      Laissez Faire

Comment

Als je vetpercentage echt 8,7 is moeten ze wel zichtbaar zijn, dus waarschijnlijk is je vetpercentage hoger. Ik heb zelf 12/13procent en bij mij zijn ze zichtbaar, terwijl ik eigenlijk nooit specifiek mijn buik train. Ik train alleen schuine buikspieren los. De andere buikspieren worden wel gepakt bij het deadliften, squatten en optrekken. Mocht je deze oefeningen niet doen, zou ik je zeker aanraden om deze oefeningen er ook bij te pakken.

Comment

onderkant buik trainen met reverse crunches en leg raises. kijk uit met situps, ik heb nu een hele rare bult op mijn maag zitten, geen symetrisch buikje dus... succes

vraag 2) doe bij leg raises een gewicht tussen je voeten, of maak dat vast met een touw of verzin iets anders voor dat gewicht:P
          "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            als je vet% daadwerkelijk 8.7% zou zijn, dan zouden ze hoe dan ook zichtbaar zijn. wellicht is de methode die bij jou gebruikt is voor het meten hiervan niet betrouwbaar.
            Check m'n foto. Ze zijn wel zichtbaar, maar niet echt goed. En die methode is inderdaad niet betrouwbaar, want het is zo'n weegschaalding. Ik zal vandaag eens even vragen of iemand op de sportschool het wil meten met zo'n tang.

Comment

Check m'n foto. Ze zijn wel zichtbaar, maar niet echt goed. En die methode is inderdaad niet betrouwbaar, want het is zo'n weegschaalding. Ik zal vandaag eens even vragen of iemand op de sportschool het wil meten met zo'n tang.

Zo'n weegschaal ding is grappig, maar werkt alleen redelijk als je van tenen tot in de vingers gemeten wordt, de meeste weegschalen meten alleen de weerstand van ene been naar andere been.
              Maar zelfs de beste weegschalen zeggen niks over je onderhuidse vet en vocht.

Als de abs wel zichtbaar zijn, maar niet leuk doorkomen zijn ze misschien te plat. Of je kan ze gewoon nog niet goed aanspannen.

Lekker zwaar aanpakken af en toe, sit-ups en crunches met gewicht, cable crunches enz. En de buik lekker evenredig veel trainen als de rest van de spieren, komt vanzelf goed dan.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Lekker zwaar aanpakken af en toe, sit-ups en crunches met gewicht, cable crunches enz. En de buik lekker evenredig veel trainen als de rest van de spieren, komt vanzelf goed dan.
                Thanks. Ik ga mijn best doen.

Overigens: gister laten meten met een tang en er kwam een vetpercentage van 7,8% uit. Nog lager dus.

Comment

Eh......ik zie je buikspieren op je ava behoorlijk, hoor.
                  Ik ben er best jaloers op.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                    Eh......ik zie je buikspieren op je ava behoorlijk, hoor.
                    Ik ben er best jaloers op.
                    Belichting, levels in Photoshop aanpassen, je kent het wel... Het kan altijd beter.

Comment

toen ik in een lang verleden met wedstrijden mee deed deed ik veel twisten dat werkte voor mij ook heel goed op mijn abs
                      probeer het eens
                      43 and still growing

Comment

Het kan deels ook aan de vorm van je buikspieren liggen. Oud prof Boyer Coe was nou niet echt bekend om zijn fantastische buikspieren.

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Belichting, .

Yeah, I know.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Body 42 View Post
                            toen ik in een lang verleden met wedstrijden mee deed deed ik veel twisten dat werkte voor mij ook heel goed op mijn abs
                            probeer het eens

Denk dat de meesten niet weten wat het is B42.
                            Het is idd erg goed, ook voor de obliques en voor een smalle taille.

Zat bij mij vroeger altijd in mijn warming-up. Werkte wel lekker.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

3x per week aanpakken met gewicht en 10-15 herhalingen. Krijg je die diepte erin. Daarna pas high rep gaan shapen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X