lengte cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lengte cardio

hallo bn'ers

wat vinden jullie het beste voor vetverbranding na training kwartiertje intensieve cardio ( hartslag hoog ) , of half uurtje normale hartslag?
    en fietsen of lopen jullie dan het liefste ?

ben al lang aan het twijfelen wat nu het beste is .

grtzzz

Net na de training is 10/20 min HIT cardio het beste, omdat je anders te veel spieren gaat verliezen.

Gewone cardio doe ik 30-45 min normaal (55-65% van max hartslag).

De HIT is goed voor vetverbranding, dat heb ik zelf ondervonden. Maar nu doe ik los cardio zeg maar, gewoon uit luiheid ofzo :P
    Laissez Faire

Comment

Beide vormen van cardio hebben voordelen en nadelen. Wanneer ik zelf vet wil verliezen doe ik 4x per week cardio, 2x HIITen 2x cardio van 30-40min op ca. 70% van de maximale hartslag.

Comment

Hoog intensief verbrand je het meeste.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Hoog intensief verbrand je het meeste.
          heb gistere hoog intensief kwartiertje gelopen na men KT.
          voelde me echt zwak toen ik van de loopband stapte , maar dit was snel over , ik veronderstel dat dit gewoon komt omdat ik heel de tijd aan zo hoge hartslag gelopen heb.
          maar wat vind je zelf het beste lopen of fietsen voor vetverbranding ? heb gehoord dat fietsen het beste is voor het onderste buikvet.

Comment

Wat ik zelf de beste en lekkerste vind is de crosstrainer.
            Je kan ook 3x5minuten pakken en dus elke 5 minuten een ander apparaat.
            Doe je eerst loopband hoog tempo, dan crosstrainer hoog tempo en dan helemaal kapot en leeg gaan op de fiets.

Je voelt je eventjes erg zwak omdat je heel erg veel glycogeen en vet hebt gebruikt, je bent gewoon leeg. De aanvoer blijft wel eventjes hoog van de brandstoffen glycogeen en vet, daarom kom je snel weer bij.
            Je verbrand op hoog intensief 4x zoveel energie als op laag intensief cardio. Dus niet zo gek als je even leeg bent.

Comment

Wat ik zelf de beste en lekkerste vind is de crosstrainer.
              Je kan ook 3x5minuten pakken en dus elke 5 minuten een ander apparaat.
              Doe je eerst loopband hoog tempo, dan crosstrainer hoog tempo en dan helemaal kapot en leeg gaan op de fiets.

Je voelt je eventjes erg zwak omdat je heel erg veel glycogeen en vet hebt gebruikt, je bent gewoon leeg. De aanvoer blijft wel eventjes hoog van de brandstoffen glycogeen en vet, daarom kom je snel weer bij.
              Je verbrand op hoog intensief 4x zoveel energie als op laag intensief cardio. Dus niet zo gek als je even leeg bent.
              kk bedankt voor de reactie ,, helpt me goed
              ik ga dit straks of morge eens proberen , ik wil 3 - 4 keer cardio gaan doen per week , ik zit nu op 12% vet en wil dit naar een 8% krijgen.
              en is het dan goed als ik bv. een sinaasappel na men training zou nemen ?

Comment

die mag je best nemen, geen probleem, neem er gerust ook 1 een uurtje voor je training. Er zitten vitamines en zuren in die de vetverbranding ondersteunen.

Comment

die mag je best nemen, geen probleem, neem er gerust ook 1 een uurtje voor je training. Er zitten vitamines en zuren in die de vetverbranding ondersteunen.
                  ik neem meestal 45min voor de training een banaan , en 30min ervoor isolaat shake. omdat in een banaan ook zetmeel zit , wat mij dan weer goed lijkt voor voor de training.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X