buikspieren? ja en hoe!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• buikspieren? ja en hoe!

even een simpel vraagje voor de meeste maar ik blijf het vervelend vinden.
    nu dat ik nieuw schema heb straks(volgende week). en mijn broer een simpele ziel is met buik zelf amper buik traint zo af en toe alles voor de kg's is denk ik ook zijn motto. maar ik wil niet zo zijn ik ben qua uiterlijk meer het type "beachboy" zo vieze etterbak die er gewoon goed uit wil zien en steeds verder wil gaan in zijn doel.

de vraag dus ik wil graag buikoefeningen. die goed zijn voor beetje beachboy look je begrijpt het wel sixpack blabla. ik heb tijden voor de zomer gedaan de 2 machines bij ons 3 setjes van 20 alles 1 gewicht en 10 min lopen. nou ik ben niet zo niks aan doe het niet maar dit sloeg echt totaal nergens op! en resultaat was minimaal dus zou wel wat goeie oefeningen graag willen desnoods 3 oefeningen per dag ofzo en op wat voor dagen ga ik dit ooit uitvoeren.

welke oefeningen?
    welke dagen?
    setjes reps?
    ga ik hier de look mee halen van beachboy ook als ik aan het bulken ben zit nu op 9.5% vetjes en op 12% ong of 15% vet(dit zal ik denk niet halen) maar dan zijn de buikspieren vast nog wel te zien maar haal ik dit?

alvast bedankt voor de tijd

deze doen:

http://www.youtube.com/watch?v=SqZI7...eature=related

en deze:

http://www.youtube.com/watch?v=CVqZS...eature=related

en deze:

http://www.youtube.com/watch?v=FBGbz...el_video_title
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Alle 3 in 1 training doen en buik gewoon 1x per week aanpakken.
      sets en reps 4x10 tot 15 ofzo.
      Als ze bij jullie in de sportschool ook buikspierkwartier hebben....doe gerust een keer mee. Als ze het goed doen dan krijg je er geen spijt van dat je meedeed.

Comment

ja wij hebben een buikspierkwartier doe heel af en toe mee maar dat word niet geweldig gegeven we hadden altijd 2 instructeurs die er echt heel goed deden maar die zijn weg. dus ik doe niet meer mee word gek van die mafkezen! heb wel eens gewoon mezelf kapot getraind op zo een buikspierkwartier dat wel.

en het eerste filmpje, wij hebben niet een decline bankje waar ik ook nog zo mijn voetenom heen kan doen! kan je hier misschien wat vervanging voor zoeken?

Comment

Originally posted by Furryx94 View Post

en het eerste filmpje, wij hebben niet een decline bankje waar ik ook nog zo mijn voetenom heen kan doen! kan je hier misschien wat vervanging voor zoeken?

hmmm okee.
          dan mag je deze pakken, maar je moet iets dichterbij het bankje gaan zitten en een schijf pakken(als je de beweging onder de knie hebt) Je hebt er eigenlijk een spotter bij nodig.
          Dan doe je als volgt als je een spotter hebt;
          Je komt omhoog en zakt weer. De volgende rep geef je de schijf aan je spotter doet dan nog een rep en pakt de schijf weer aan.
          Dus je doet dan steeds een hele rep met schijf en een hele rep zonder schijf.
          totaal per set 20reps.

Als je geen spotter hebt dan houd je de hele rit de schijf lekker vast. Niet op je borst leggen maar er en stukje vanaf houden.
          Als je echt gek wil doen da houd je de schijf boven je hoofd.........

Voorbeeldje van hoe ongeveer, maar verwerk de tips die ik net gaf er in:
          http://www.youtube.com/watch?v=saEvL6QqCWY

Comment

De decline crunch is goed allene het gewicht erbij is altijd verradelijk voor de uitvoering.

welke ik zelf doe is de decline crunch vasthouden zodat je spanning op de abs voeld. en dan indraaien. alleen ipv met je ellebogen je knieen aan te tikken. tik je het bankje onder je aan. (hiermee houd je meer je lichaam in de recht positie zodat de spanning erop blijft en je niet in elkaar zakt en de spanning afneemt.) zal vrijdag is een filmpje proberen te laten schieten door mijn maatje.

Comment

posseltje dat zou echt wel vet zijn als ik daar een filmpje van zou kunnen. begrijp het niet helemaal maar lijkt wel goeie oefening dit is een vervanger voor nummer 1 denk ik?

Comment

nee want jij hebt geen decline bankje........

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  nee want jij hebt geen decline bankje........
                  wij hebben wel van die bankjes die 1 stand naar beneden kunnen dat je wat naar beneden ligt zeg maar! dus dan is het wel soort van decline toch of zie ik dat fout? en het filmpje wat jij laat zien is een plat bankje! die kan ook makkelijk bij mij wel!

ga nou met zijn alleen niet te verwarrend doen anders begrijp ik er straks niks meer van :P

Comment

hahaha,
                    ik dacht aan het eerstefilmpje van mijn eerste reply maatje. dat is een schuin bankje, decline.
                    Die kon je niet doen zei je.

Comment

Buikspieren trainen is overrated, gewoon vetpercentage omlaag brengen.
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

nog lager nee dankje kevster

@marnop en posseltje dan zou ik dus de 2e oefening kunnen doen hanging leg raises? en het andere filmpje van possel met of zonder gewicht en dit dan hoeveel reps met setjes 3x 15-20?

Comment

ja dat kan.
                          als je zonder gewicht doet dan moet je even aanvoelen of het zwaar genoeg is en daar je reps eventueel op aanpassen.

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                            Buikspieren trainen is overrated, gewoon vetpercentage omlaag brengen.
                            Ik haat buikenspieren trainen Bij heel veel oefeningen span je ze overigens enorm aan. Als ik cable pushdowns doe dan trilt mijn buik helemaal van de spanning die erop komt omdat ik die pushdowns nu redelijk zwaar doe.
                            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                              Ik haat buikenspieren trainen Bij heel veel oefeningen span je ze overigens enorm aan. Als ik cable pushdowns doe dan trilt mijn buik helemaal van de spanning die erop komt omdat ik die pushdowns nu redelijk zwaar doe.
                              Isometrische contractie zorgt gewoon voor een vele malen sterkere core.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X