Pijn in kuiten tijdens hardlopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijn in kuiten tijdens hardlopen

Heb vorige week voor t eerst sinds een half jaar weer serieus hiit gedaan. Toen op t eind kuiten keihard en moest naar huis strompelen.

Net na de 1e 20 meter al weer dit gevoel en t werd zo erg dat ik moest stoppen. Lig nu op bed met kuiten die vreselijk pijn doen..

Iemand die weet wat er aan de hand is?

Heb ik altijd als ik weer voor het eerst ga hardlopen. Vooral als je hiit gaat doen is het nog belastender voor je pezen/kuiten. Misschien ook eens naar beter schoeisel kijken?
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Ja 1e keer ben ik sowieso te ver gegaan, net was t tijdens t opwarmen al. Maar waarscgijnlijk is het dus even wennen.. Been training van morgen ook weer naar de klote nu

Comment

Deze pijn gaat nog wel lang aanhouden denk ik. Bij mij duurde het ruim een week. Ik zou wel gewoon proberen te hardlopen met minder intensiteit.

Comment

Ja ik heb er vorige week zn 4dagen mank van gelopen en nu gaat t weer beginnen. Als ik er door heen probeer te lopen overmorgen bijv. geen kans op blessures? Want t voelt alsof de boel elk moment scheuren kan

Comment

Ja ik had het ongeveer 10 dagen. Maar in diezelfde week ging ik gewoon door de pijn heen..want tijdens het hardlopen na ongeveer 5 minuten merk je er iets minder van waardoor je gewoon weer hard gaat rennen. Na het trainen als je thuis bent denk je opeens shitt...
            Ik zou tenminste wel gaan lopen (hard lopen eventueel) maar niet rennen.

Comment

Als je kuiten heel strak staan en je loopt door heb je wel kans op een zweepslag..
              Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
              People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
              BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Ja fked up irritant dat, kheb het ook gehad geen idee hoe het kwam. En toen werd ik snachts wakker met kramp in mn kuit...
                "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Misschien meer strekken? Of misschien maak je je pas niet goed af?
                  Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                  People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                  BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Als ze zo hard zijn klinkt dat als een scheurtje. Rust, rust, rust dus
                    Train hard or go hormone

Comment

Ik ben zelf na 9 maanden (beenbreuk) weer gaan hardlopen . Had zelf inderdaad ook verschrikkelijke pijn in mijn kuiten de eerste 2 weken. En dit was nog bij gewoon rustig lopen.

Het lijkt mij dus zowiezo niet verstandig om gelijk Hiit te gaan doen maar eerst even zorgen dat je spieren weer gewend zijn aan de belasting. Anders loop je toch redelijk snel het risico op overbelasting. Gewoon rustig even 2-3 weekjes opbouwen

Comment

Bedankt voor de reacties. Hiit komende maand idd niet meer doen in de vorm van hardlopen.

Comment

Als ik me kuiten train heb ik soms wel tot 2 weken spier pijn. Gemiddeld ligt het bij 7-8 dagen. Is normaal vind ik...
                          Maar na die 2 weken spier pijn merkte ik wel verschil bij mijn kuiten ze zijn zeker gegroeid ))

Comment

Originally posted by jowblob View Post
                            Als ik me kuiten train heb ik soms wel tot 2 weken spier pijn. Gemiddeld ligt het bij 7-8 dagen. Is normaal vind ik...
                            Maar na die 2 weken spier pijn merkte ik wel verschil bij mijn kuiten ze zijn zeker gegroeid ))
                            Beter stop jij met posten!

http://forum.bodynet.nl/algemeen/500...tml#post897752

Comment

Ik had daar voor een maand terug ook een probleem mee wat nu nog niet weg is.......
                              Sport leraar zei: bijna een zweepslag, kon geen 20 meter lopen want dan zat het helemaal vol en onder spanning.
                              Nu beetje bij beetje voorzichtig rekken en voorlopig nog geen harde kuit training:-(
                              Zal even naar laten kijken voor de zekerheid en niks forceren.
                              succes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X