Fietsen of hardlopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fietsen of hardlopen?

All,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik wil wat doen aan mijn gezondheid en wat meer bewegen. Ik ben de laatste tijden bijgekomen met gewicht.
    Wat is het beste optie? Is fietsen of hardlopen beter?
    Als hardlopen beter is wil ik een treadmill aanschaffen. Zoniet koop ik een fiets.

Mvg,
    Avinash Bhageloe

Originally posted by avinashbhageloe View Post
    All,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik wil wat doen aan mijn gezondheid en wat meer bewegen. Ik ben de laatste tijden bijgekomen met gewicht.
    Wat is het beste optie? Is fietsen of hardlopen beter?
    Als hardlopen beter is wil ik een treadmill aanschaffen. Zoniet koop ik een fiets.

Mvg,
    Avinash Bhageloe
    Welkom!

je voeding is het belangrijkste.

Hardlopen is even goed als fietsen. Maar waarom een treadmill en niet gewoon buiten lopen. Is gemakkelijker en goedkoper?
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Hardlopen is sowieso veel beter als je het buiten doet, loopband kan af en toe wel.
      Het beste is de stickies lezen, een voedingsschema opstellen, aanmelden bij een sportschool, fullbody schema doen voor te beginnen en daar cardio bij doen.

Comment

Koop een mountainbike, is nog leuk ook

Comment

Fietsen is minder belastend dus imo beter. Maar doe vooral wat je leuker vind zou ik zeggen... En ik zou ook van die loopband afblijven indien mogelijk maar lekker buiten lopen.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
            Welkom!

je voeding is het belangrijkste.

Hardlopen is even goed als fietsen. Maar waarom een treadmill en niet gewoon buiten lopen. Is gemakkelijker en goedkoper?
            Maw, wilde dat ik nu een threadmill had, als je ochtendcardio moet doen vind ik een apparaat veeul handiger, dan ziet niemand je rotkop + je kan tijd en snelheid aanpassen.
            Make it happen, shock everyone!

Comment

De keuze is natuurlijk aan jou. Hardlopen is meer belastend. Een loopband is minder belastend als buiten lopen (op verharde weg), omdat daar nog wat vering in zit. Je zou ook in het bos kunnen lopen. Door de zachte ondergrond is dit weer comfortabeler.

Verder denk ik dat het langer duurt voor je goed kunt hardlopen. Dit zul je echt rustig op moeten bouwen. Bij fietsen gaat dit sneller denk ik.

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                Maw, wilde dat ik nu een threadmill had, als je ochtendcardio moet doen vind ik een apparaat veeul handiger, dan ziet niemand je rotkop + je kan tijd en snelheid aanpassen.
                + het is veel lichter en je verbrand een stuk minder en je bouwt veel minder vermogen op. Verschil is echt enorm

Comment

Is inderdaad maar net wat je leuker vindt.. ikzelf vind hardlopen leuk voor max 30min, maar mountainbiken vind ik leuk voor 2,5 uur.. Je kan het ook beide doen om te afwisseling erin te houden. Dan zou ik wel buiten gaan hardlopen, anders wordt t wel een heel duur grappie.

is afvallen je doel, dan zou ik me primair op voeding richten..

Comment

Als je overgewicht hebt zou ik niet snel gaan hardlopen, verkeerde looptechniek en schoeisel en je kan zo een blessure aan je knie/enkel/rug oplopen, zou eerst gaan fietsen voor conditie en gewicht verliezen en dan als je gaat lopen intervaltrainingen doen, afwisselend van interval op bepaalde dagen, sommige op comfort, 2 dagen per week intensief interval is voldoende voor maximaal resultaat, de duur ga je langzaam per week of 2 weken opvoeren.
                    "You are what you eat..."
                    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Calorieverlies bij fietsen! | fietsen 123

Comment

Bedankt. Goeie bump.

Comment

Lol goeie eerste post ook
                          Geen woorden, maar daden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X